jueves, 26 junio de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Baixa

Almussafes prepara el primer gran simulacre d’àrees industrials de la Comunitat Valenciana en 2022

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado noviembre 15, 2021
43 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.

NULL

Ajuntament i les EGM dels polígons confien a obtindre la màxima col·laboració de la Secretaria Autonòmica de Seguretat i Emergències per a dur-ho a terme

En aquests moments, les Entitats de Gestió i Modernització dels polígons Joan Carles I i Nord i l’Ajuntament d’Almussafes treballen en l’organització del simulacre que pose a prova la capacitat de resposta de les empreses emplaçades en totes dues àrees industrials i en aquest sentit es considera la possibilitat de dur a terme una acció de gran envergadura i dotada del major realisme, a principis de l’any 2022, que involucre alhora a tots dos polígons i per a la qual es requereix la col·laboració i màxima implicació de la (Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències (AVSRE)

Des de finals de 2019, els polígons d’Almussafes Joan Carles I i Nord tenen els seus propis protocols d’emergència, que es combinen amb els plans d’autoprotecció de cada empresa i que estan integrats, així mateix, en el Pla Territorial Municipal d’Emergències que ha vist la llum aquest any 2021.

Entre altres qüestions, els plans d’emergència del Joan Carles I i del Polígon Nord recullen aspectes com la identificació de les indústries de major risc, protocols de confinament i d’evacuació, la ubicació dels punts de trobada i dels llocs de comandament avançats i el disseny de sistemes d’alerta primerenca, tant per xarxes socials com amb megafonia. El document inclou també el subministrament d’informació rellevant per al Consorci Provincial de Bombers i altres cossos implicats en la resolució d’emergències a través d’una eina digital de gestió de dades per capes.

Sobre aquesta qüestió van departir dimecres passat, 10 de novembre, l’alcalde, Toni González, la gerent de les EGM Nord i Joan Carles I, Romina Moya, els regidors de l’executiu local, Davinia Calatayud i Àlex Fuentes, i l’intendent cap de la Policia Local, Ernesto Serrano, amb el secretari autonòmic de l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, José María Ángel Batalla, en la visita al Centre de Coordinació d’Emergències, situat a l’Eliana.

L’objectiu és la coordinació de totes dues institucions per a involucrar als diferents agents intermitents en l’emergència, prèvia planificació del simulacre amb la creació d’una Taula de Treball integrada per representants municipals i de la AVSRE. “En matèria de gestió d’emergències, la col·laboració entre les diferents administracions és fonamental, per la qual cosa agraïm l’acolliment al projecte demostrada pel secretari autonòmic”, destaca el primer edil, qui incideix en el gran esforç dut a terme per l’Ajuntament d’Almussafes i la gran implicació de les EGM de tots dos polígons per a mantindre parametritzats els possibles riscos davant conjuntures adverses que afecten ciutadania, empreses i béns i comptar amb les eines essencials per a actuar de manera efectiva, eficaç i coordinada. Per part seua, la gerent de les EGM incideix en “la importància de garantir que els protocols definits i l’actuacions enfront de les emergències arriben a totes i cadascuna de les empreses de tots dos polígons, atés que amb això aconseguirem la màxima protecció de persones i béns”.

Altres plans d’emergència

L’Ajuntament d’Almussafes compta des d’aquest any 2021 amb el seu Pla Territorial Municipal d’Emergències d’Almussafes, document que estableix el protocol a seguir en cas de presentar-se situacions de risc o imprevistos greus a nivell de seguretat per a la ciutadania, l’entorn o els béns, redactat per l’empresa especialitzada Emerprotec, responsable així mateix del Pla de Riscos Sísmics, actualment en fase de redacció. L’objectiu més pròxim és l’elaboració d’un Pla d’Inundabilitat.

Tags: Almussafes

Lo + leído

Prisión provisional para el presunto autor del asesinato machista de su mujer y su hijo de 3 años en Algemesí

La magistrada titular del Juzgado de Violencia sobre la Mujer número 1 de Alzira ha…

Dimite la alcaldesa de Paiporta, la localidad con más muertos por la DANA, por motivos de salud

La alcaldesa de Paiporta, Maribel Albalat (PSPV), ha anunciado este jueves que abandona la "primera…

Veïns d’Albaida s’organitzen per frenar els projectes de plantes solars que ja afecten el 8% del seu territori

El veïnat d’Albaida es torna a mobilitzar davant l’avanç de les macroplantes solars al seu…

Otras noticias

Estació del tren de Cullera.
La Ribera BaixaLa Safor

El Govern aprova definitivament el desdoblament ferroviari entre Cullera i Gandia

Por Toni Cuquerella
El CEIP Carmen Miquel de Algemesí, antes de la DANA
La Ribera Baixa

Algemesí tendrá aulas prefabricadas tras los daños por la DANA

Por Javier
Nou mirador a la muntanya del Castell de Cullera.
La Ribera Baixa

Cullera té un nou mirador a la mar en el vessant del castell després de derrocar un restaurant en ruïnes abandonat

Por Toni Cuquerella
Donis Salvador presenta Fora de Cobertura
La Ribera Baixa

El magazín ‘Fora de cobertura’ d’À Punt Ràdio estarà dissabte en la Fira de la Tomaca del Perelló

Por Javier
Semifinal del Concurso de Paella de Sueca celebrada en Guadalajara
La Ribera Baixa

Guadalajara acoge la primera semifinal del Concurso Internacional de Paella Valenciana de Sueca

Por Javier
PORTADA DET 26052025seaasollanavalencia5 tcm30 709963
AgronewsLa Ribera Baixa

Sollana recibe 8,2 millones del Ministerio de Agricultura para reparar caminos rurales e infraestructuras de regadío afectadas por la dana

Por Agronews
Auditor
  • Quienes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quienes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?