ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Baixa

Almussafes crea els seus Premis 9 d’Octubre per reconeixer el treball de personalitats de la localitat

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado septiembre 28, 2021
166 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
Central nuclear de Cofrentes.
Central nuclear de Cofrentes.

NULL

L’Ajuntament prepara un acte institucional per lliurar els guardons dins l’agenda d’actes que inclou també visites guiades al Museu Casa Ayora i la Torre Razef i la Nit Estellés

Almussafes tornarà a vestir-se de festa per a commemorar el 9 d’Octubre, dia de la Comunitat Valenciana. La població celebrarà aquesta important efemèride amb una àmplia programació amb la qual l’Ajuntament, en col·laboració amb el teixit associatiu, pretén “posar en valor la cultura i les tradicions pròpies de l’autonomia i fomentar el sentit de pertinença a la nostra terra”, destaca el regidor de Cultura, Àlex Fuentes.

La principal novetat d’aquesta edició és la posada en marxa dels Premis 9 d’Octubre Poble d’Almussafes, uns reconeixements amb els quals es donarà visibilitat a la labor desenvolupada per veïns i veïnes de la localitat en diferents àmbits de la societat. Així, la distinció al mèrit cultural se li entregarà a la consarada rapera Tesa, la dirigida al mèrit empresarial a la dissenyadora de vestuari de cinema Giovanna Ribes i la que premia el treball científic a la investigadora Sandra Grau. A més, la il·lustradora creadora de la marca ‘Tres Voltes Rebel’ Amelia Soler rebrà el guardó al mèrit per accions en favor de la igualtat i per una societat inclusiva, l’atleta olímpica Laura Méndez el dedicat a l’esport i Rosita Ribes el Premi Ambaixadora d’Almussafes per la recuperació del ball tradicional ‘La Riberenca’.

“L’any passat vam aprofitar l’acte institucional d’aquesta jornada per a homenatjar els col·lectius implicats en la lluita contra la Covid-19 i aquest hem pensat que podem dedicar-lo a rendir tribut als almussafenys i les almussafenyes que, en les seues respectives disciplines, estan destacant a nivell autonòmic, nacional i fins i tot internacional. Són persones que amb un enorme esforç estan aconseguint resultats realment sorprenents i per això considerem que cal felicitar-les públicament i donar-los visibilitat”, sosté l’edil. L’acte de lliurament d’aquests premis es durà a terme el mateix dissabte 9 d’octubre a les 12.30 hores en l’Àgora del parc Central.

Però les activitats programades per a eixe dia començaran abans. A les 9 h està prevista una ‘despertà’, a les 10.30 h tallers infantils, a les 11.15 h una cercavila a càrrec de la banda Lira Almussafense i a les 12 h la Batucada Bloco Loko recorrerà aquesta zona verda del municipi al ritme del característic so de la percussió. A les 14 h es dispararà una ‘mascletà’ a l’esplanada del Centre Cultural per a posar el punt final a l’agenda festiva.

Exposició, concert, visites guiades i Nit Estellés

El tret d’eixida a la programació serà el divendres 1 d’octubre a les 19 hores amb la inauguració de l’exposició que reuneix les obres presentades al Concurs de Cartells del 9 d’Octubre, organitzat per l’Associació Cultural ‘Paleta i Pinzell’. Enguany, Alfonso Giménez Ventura ha sigut el guanyador en la categoria Adults i, per tant, el seu disseny ha sigut el que s’ha utilitzat per a promocionar la commemoració. En la categoria Infantil la guanyadora ha sigut Judit Marí Esteve.

L’endemà, el dissabte 2 a les 18 h, la banda de la Societat Musical Lira Almussafense i la Banda Jove delectaran al públic amb un recital que tindrà lloc al pati del CEIP Almassaf.

A més, perquè la ciutadania indague en la història del municipi, el Consistori ha organitzat per als dies 8, 9 i 10, visites guiades al Museu Casa Ayora i a la Torre Razef. Per a participar en elles, és imprescindible reservar plaça gratuïtament telefonant al 96 178 45 55.

Finalment, i com ja és tradició, el divendres 8 se celebrarà la Nit Estellés, una vetlada dedicada a la literatura. Durant l’acte s’entregaran els premis a les obres guanyadores del citat concurs de cartells i els del Certamen de Poesia Marc Granell i s’oferirà l’espectacle ‘La lluna a les butxaques’, d’Argila de l’Aire. L’accés a l’acte, que es durà a terme en el Museu Casa Ayora a partir de les 20 h, serà lliure amb control d’aforament.

almussafes programacio 9 octubre scaled

Tags: Almussafes

Lo + leído

El Ministeri invertirà 42,6 milions per regenerar les platges de Canet, Sagunt, Sueca i Cullera

El Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic (Miteco), a través del…

Paiporta reabre el Pont Nou sobre el barranco del Poyo tras su reconstrucción por los daños de la dana

La reconstrucción sigue avanzando en Paiporta con la reapertura al tráfico rodado del Pont Nou,…

Cómo elegir a su asesor financiero en Alicante: guía para empresas y patrimonios exigentes

Elegir un asesor financiero es una de esas decisiones que no suele tomarse con prisa…

Otras noticias

Audiencia Provincial y juzgados de Valencia
La Ribera Baixa

Juzgan a un hombre por asaltar un apartamento en la playa de Cullera e intentar una agresión sexual

Por Javier
Foto1 7
La Ribera BaixaLa Safor

Detenidos tras robar en establecimientos de La Font d’en Carrós, Xeraco y Gandia

Por Redacción ComarcalCV
PLdeCulleradurantuncontrolnocturn
La Ribera Baixa

La Policía Local de Cullera refuerza controles de alcohol y drogas esta Navidad

Por Redacción ComarcalCV
Audiencia Provincial de Valencia
La Ribera Baixa

La Fiscalía pide siete años de prisión para un administrador concursal acusado de malversar más de 700.000 euros de una empresa de Sueca

Por Javier
Inundació en Cullera.
La Ribera Baixa

Cullera invertirà 2 milions en un pla integral per a acabar amb les inundacions en deu punts conflictius

Por Toni Cuquerella
Foto2
La Ribera Baixa

Tres detenidos en Cullera por tráfico de drogas y blanqueo de capitales

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?