ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

L’Alcúdia de Crespins comença dimecres el procés de creació de la comunitat energètica

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado noviembre 7, 2022
159 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Central nuclear de Cofrentes.
Central nuclear de Cofrentes.

NULL

Poden participar en les jornades tots els veïns i veïnes interessats a transformar i formar part del nou model d’autoconsum col·lectiu

L’Ajuntament d’Alcúdia de Crespins posa en marxa el procés de creació de la comunitat energètica amb dos sessions informatives per a la ciutadania, dinamitzades per l’equip tècnic de Sapiens Energía.

A aquests tallers estan convidats a participar tots els veïns i veïnes interessats a formar part del nou model d’autoconsum col·lectiu impulsat des del consistori, que està transformant l’ecosistema energètic de la localitat posant l’energia en mans de les persones.

En aquest sentit, el primer taller tindrà lloc dimecres, 9 de novembre, a les 18:30 hores, en el Saló de Plens de l’Ajuntament. En aquesta sessió s’explicarà què és una comunitat energètica, com funciona, per què l’autoconsum abarateix la factura de la llum…

La segona jornada de formació serà dilluns, 14 de novembre, a les 18:30 hores, en el Saló de Plens de l’Ajuntament. Es parlarà de les característiques de les comunitats energètiques, alternatives per a la seua constitució, organització, diferents formes de participació, funcionament de l’autoconsum col·lectiu….

En aquests tallers l’equip dinamitzador de Sapiens Energía explicarà a les persones assistents què és una comunitat energètica, quins són els beneficis per la ciutadania, l’economia local i, sobretot, el medi ambient. També respondran tots els dubtes que sorgisquen al voltant d’esta iniciativa, com quan poden estalviar-se en la factura de la llum o com serà la gestió diària de la comunitat energètica.

Per a l’alcalde d’Alcúdia de Crespins, Pepe Garrigós, «l’autogeneració de l’energia que necessitem és el pas natural després d’altres iniciatives impulsades per l’Ajuntament per a racionalitzar i disminuir el consum energètic, i també per a tindre un municipi el més sostenible i net possible, des de la recollida i la gestió dels residus com des de la il·luminació d’edificis, de vies públiques, etc.»

Alcúdia de Crespins es suma a la quasi trentena de comunitats energètiques que Sapiens Energía està acompanyant en tot el territori de la Comunitat Valenciana.

El president de Sapiens Energía, Juan Sacri, destaca la importància que «també des de l’administració pública s’aposte per una visió sostenible del consum energètic, utilitzant energia solar neta i de proximitat, recolzant la creació de comunitats energètiques com a model que lluita contra el canvi climàtic i la pobresa energètica».

Tags: Alcúdia De Crespins

Lo + leído

Benetússer enciende su Navidad con luces y actividades hasta el 5 de enero

El municipio de Benetússer ha dado inicio a las celebraciones de Navidad con el tradicional…

La Policía Local de Cullera refuerza controles de alcohol y drogas esta Navidad

Cullera ha activado un dispositivo especial de la Policía Local para intensificar los controles de…

Reparan el puente dañado sobre la N-332 en Gandia con cortes nocturnos de tráfico

El Ministerio de Transportes y Movilidad Sostenible avanza en la reconstrucción del puente afectado en…

Otras noticias

Obres a l'antiga estació de tren de Xàtiva.
La Costera

Rescat patrimonial: l’Ajuntament de Xàtiva inicia la consolidació de la seua històrica estació inaugurada en 1854

Por Toni Cuquerella
Inauguració del Betlem Monumental de Xàtiva.
La Costera

El Nadal de Xàtiva arrenca amb rècord: més de 41.500 visites al Betlem Monumental i a la mostra de Playmobil durant el pont

Por Toni Cuquerella
Visitants al Betlem monumental de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva brilla en Nadal: inaugura el Betlem monumental i la megamostra de Playmobil

Por Toni Cuquerella
Vistas del Belen Fundacion Bancaja 3 2
L' Horta SudL'Horta NordLa CosteraLa SaforValencia ciudad

Navidad 2025: València, Gandia, Meliana, Xàtiva y Torrent inauguran sus belenes

Por Javier
Vista nocturna de la Seu de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva dona nova llum al seu centre històric: comença la renovació LED de la Col·legiata de la Seu

Por Toni Cuquerella
Tram de la línia de tren entre Moixent i l'Alcúdia de Crespins.
La Costera

Llum verda a la segona via entre Moixent i l’Alcúdia de Crespins: 20,5 milions per a modernitzar la línia ferroviària

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?