BANNER_CUIDAR_futur_980x90px (1)
viernes, 6 junio de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Valencia

VÍDEO: Caquis de la Ribera, mones d’Alberic o ceràmica de Manises, entre els detalls valencians del Betlem de la Diputació

Fins al pròxim 5 de gener, en horari de 10 a 14 h i de 16 a 20 h, es podrà visitar l'obra realitzada per l'Associació de Betlemistes de València, situada al Pati dels Scala de la corporació provincial
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado diciembre 13, 2023
64 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
6747 diputacio valencia betlem 2023

El Palau dels Scala de la Diputació obri un any més les seues portes amb el tradicional betlem nadalenc, que en esta ocasió ha sigut elaborat per l’Associació de Betlemistes de València, que ha presentat una proposta típica valenciana en la qual els detalls i les referències a tradicions de diferents municipis de la província aporten un toc particular a un pesebre monumental.

El Betlem de la Diputació d’enguany pot visitar-se, amb entrada lliure, fins el pròxim dia 5 de gener. El pati del Palau dels Scala obri les seues portes tots els dies en horari de 10.00 a 14.00 i de 16 a 20 hores, a excepció dels dies 24 i 31 de desembre i el 5 de gener, que podrà visitar-se únicament en horari matinal.

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, ha volgut “felicitar l’Associació de Betlemistes de València per la seua implicació, gràcies als quals tenim un magnífic treball que està obert perquè el puguen disfrutar els valencians de tota la província”.

Parts del Betlem

Començant per la part situada més a l’esquerra, ens trobem amb una de les escenes de major bellesa, destacant la sensació de profunditat en la recreació d’un carrer comercial amb l’ambient clàssic de l’època. Just al costat es representen dos oficis tradicionals, com són el de sabater i el de forner. Ací veiem una clara referència a la localitat d’Alberic i les seues típiques ‘mones’.

En un dels laterals del forn es pot observar a Maria i a Josep asseguts, representat el clàssic festeig valencià. José li està oferint un lliri, la flor que ha representat sempre a María. Des d’esta mateixa perspectiva, mirant cap al fons del pesebre, s’aprecia un bancal de tarongers, producte per antonomàsia de València. Una altra de les nostres localitats presents és Manises, a través de la seua famosa ceràmica.

L’escena principal, la del naixement, inclou als Reis Mags admirant a Jesús, i entre les ofrenes apareix un producte originari de la comarca de la Ribera, com és el caqui amb Denominació d’Origen. També hi ha figues de figuera napolitana, la que es cultiva normalment en l’horta valenciana. Finalment, s’observa a un xiquet que porta una cistella amb mandarines, altra referència al nostre territori. Al mateix temps hi ha la recreació de l’Anunciació als pastors, amb l’àngel i el ramat que estaven cuidant a la intempèrie en eixe moment.

“És un betlem típic valencià, amb escenes i productes de la nostra terra, i l’hem volgut fer així perquè esta és la casa de tots els pobles de València”, ha explicat Gonzalo Mateu, president de l’Associació de Betlemistes de València.

Campanya de Nadal

La Diputació de València inicia amb el betlem la seua campanya de Nadal, que enguany té com a lema ‘Este Nadal, tots junts a casa, la Diputació de València; la casa de tots els pobles’, amb el qual s’ha volgut posar en valor el que significa el Nadal i la institució. A més del pesebre, la corporació ha organitzat multitud d’activitats.

Així, des del dia 15 s’obri també l’exposició ‘El descobriment del món. Jocs i Joguets en les col·leccions de L’ETNO’ al Palau dels Scala; des del dia 23 la plaça de Manises es convertirà en la plaça del Nadal amb diferents activitats i actuacions; l’oficina del Carter Real estarà oberta del 27 de desembre al 5 de gener al pati dels Scala; l’aula didàctica del Museu Valencià d’Etnologia obrirà la ‘Menuda biblioteca de Nadal’ i realitzarà el taller ‘L’aldea de Nadal’; i el teatre Escalante té programació especial. A això cal afegir que la Diputació comptarà amb estand en Expojove, del 26 de desembre al 4 de gener.

 

Tags: Alberic
BANNER_CUIDAR_futur_300x600px

Lo + leído

Xàtiva presenta el cartell oficial de la Fira d’Agost 2025 en el marc del seu 775é aniversari

Xàtiva ha acollit aquest dimecres, a la plaça de Sant Pere, l’acte de presentació oficial…

Altea restringeix l’habitatge turístic al PGOU: prohibicions i límits per controlar la massificació i els preus

L’Ajuntament d’Altea ha aprovat aquest dilluns, en sessió plenària, una modificació puntual del Pla General…

Cómo encontrar tu piso ideal en Valencia

Como ya sabrás, buscar un piso trasciende la mera cuestión de presupuesto o metros cuadrados.…

Otras noticias

Imagen de la visita institucional al puente de Buñol.
La Hoya de Buñol - Chiva

La Diputació reabre el puente de la CV-425 sobre el río Buñol dañado por la DANA con una inversión de más de 3 millones

Por Toni Cuquerella
Orquesta de l'Horta Sud.
L'Horta Sud

Veinte profesionales se suman al concierto de Torrent solidario con las víctimas de la DANA de l’Horta Sud

Por Toni Cuquerella
ROBO CHESTE
AgronewsLa Hoya de Buñol - Chiva

El asalto a una caseta de riego en Cheste provoca que no se puedan regar los campos de cítricos

Por Agronews
4. Una gran estalagmita seccionada y redepositada para facilitar el tránsito por el interior de la cueva.
HistoriaLa Canal de Navarrés

La Cova Dones revela más de cien estructuras prehistóricas en Millares

Por Javier
IMG 20250530 WA0001
DeportesValenciaValència

Les Corts declaran el 15 de mayo como Día del Ajedrez en la Comunitat Valenciana

Por Javier
6951 cavaderequena
AgronewsRequena - Utiel

‘Requena es cava’ celebra una nueva edición el 14 de junio

Por Javier
Facebook Twitter Youtube Rss Medium
Mas contenido de ComarcalCV:
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?