ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Comarcal

VÍDEO: Caquis de la Ribera, mones d’Alberic o ceràmica de Manises, entre els detalls valencians del Betlem de la Diputació

Fins al pròxim 5 de gener, en horari de 10 a 14 h i de 16 a 20 h, es podrà visitar l'obra realitzada per l'Associació de Betlemistes de València, situada al Pati dels Scala de la corporació provincial
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado diciembre 13, 2023
361 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
6747 diputacio valencia betlem 2023

El Palau dels Scala de la Diputació obri un any més les seues portes amb el tradicional betlem nadalenc, que en esta ocasió ha sigut elaborat per l’Associació de Betlemistes de València, que ha presentat una proposta típica valenciana en la qual els detalls i les referències a tradicions de diferents municipis de la província aporten un toc particular a un pesebre monumental.

El Betlem de la Diputació d’enguany pot visitar-se, amb entrada lliure, fins el pròxim dia 5 de gener. El pati del Palau dels Scala obri les seues portes tots els dies en horari de 10.00 a 14.00 i de 16 a 20 hores, a excepció dels dies 24 i 31 de desembre i el 5 de gener, que podrà visitar-se únicament en horari matinal.

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, ha volgut “felicitar l’Associació de Betlemistes de València per la seua implicació, gràcies als quals tenim un magnífic treball que està obert perquè el puguen disfrutar els valencians de tota la província”.

Parts del Betlem

Començant per la part situada més a l’esquerra, ens trobem amb una de les escenes de major bellesa, destacant la sensació de profunditat en la recreació d’un carrer comercial amb l’ambient clàssic de l’època. Just al costat es representen dos oficis tradicionals, com són el de sabater i el de forner. Ací veiem una clara referència a la localitat d’Alberic i les seues típiques ‘mones’.

En un dels laterals del forn es pot observar a Maria i a Josep asseguts, representat el clàssic festeig valencià. José li està oferint un lliri, la flor que ha representat sempre a María. Des d’esta mateixa perspectiva, mirant cap al fons del pesebre, s’aprecia un bancal de tarongers, producte per antonomàsia de València. Una altra de les nostres localitats presents és Manises, a través de la seua famosa ceràmica.

L’escena principal, la del naixement, inclou als Reis Mags admirant a Jesús, i entre les ofrenes apareix un producte originari de la comarca de la Ribera, com és el caqui amb Denominació d’Origen. També hi ha figues de figuera napolitana, la que es cultiva normalment en l’horta valenciana. Finalment, s’observa a un xiquet que porta una cistella amb mandarines, altra referència al nostre territori. Al mateix temps hi ha la recreació de l’Anunciació als pastors, amb l’àngel i el ramat que estaven cuidant a la intempèrie en eixe moment.

“És un betlem típic valencià, amb escenes i productes de la nostra terra, i l’hem volgut fer així perquè esta és la casa de tots els pobles de València”, ha explicat Gonzalo Mateu, president de l’Associació de Betlemistes de València.

Campanya de Nadal

La Diputació de València inicia amb el betlem la seua campanya de Nadal, que enguany té com a lema ‘Este Nadal, tots junts a casa, la Diputació de València; la casa de tots els pobles’, amb el qual s’ha volgut posar en valor el que significa el Nadal i la institució. A més del pesebre, la corporació ha organitzat multitud d’activitats.

Així, des del dia 15 s’obri també l’exposició ‘El descobriment del món. Jocs i Joguets en les col·leccions de L’ETNO’ al Palau dels Scala; des del dia 23 la plaça de Manises es convertirà en la plaça del Nadal amb diferents activitats i actuacions; l’oficina del Carter Real estarà oberta del 27 de desembre al 5 de gener al pati dels Scala; l’aula didàctica del Museu Valencià d’Etnologia obrirà la ‘Menuda biblioteca de Nadal’ i realitzarà el taller ‘L’aldea de Nadal’; i el teatre Escalante té programació especial. A això cal afegir que la Diputació comptarà amb estand en Expojove, del 26 de desembre al 4 de gener.

 

Tags: admin Alberic

Lo + leído

Adeu als problemes de televisió a Bixquert: Xàtiva anuncia que la solució definitiva ja està en marxa

Les veïns i els veïns de Bixquert estan finalment a un pas de tancar un…

Nino Bravo s’acomiada d’Aielo de Malferit

El llegat de Nino Bravo obrirà una nova etapa, segons el criteri de les suves…

Tres detenidos en Manises por secuestrar, golpear y echar de sus casa a una persona

La Guardia Civil ha detenido a tres individuos acusados de llevar a cabo una detención…

Otras noticias

Nou vehicle nodrissa de Cullera.
Comarcal

Així és el nou vehicle polivalent de Cullera: 15.000 litres per a netejar carrers i apagar focs

Por Toni Cuquerella
Ajuntament d'Ontinyent.
Comarcal

Ontinyent rebutja en bloc la violència transfòbica després de la detenció de 14 joves per assetjament i agressions

Por Toni Cuquerella
Edifici de l'Hotel Murta de Xàtiva.
ComarcalLa Costera

Xàtiva ho torna a intentar: nou impuls per a reobrir l’Hotel Murta després de successives licitacions desertes

Por Toni Cuquerella
Pleno de la Diputació de València.
ComarcalComunitat Valenciana

Nuevo protocolo climático en la Diputació de València: así se regulará el teletrabajo y la asistencia según la alerta

Por Toni Cuquerella
La Guàrdia Civil ha intervingut 5 terabytes en imatges.
ComarcalLa Safor

Pillat l’amo d’un bar a l’Alqueria de la Comtessa: així espiava els seus clients als lavabos amb càmeres ocultes

Por Toni Cuquerella
Policía Nacional.
ComarcalLa Ribera Alta

La Policía Nacional detiene en Alzira a un miembro de una red de extorsión sexual

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?