viernes, 27 junio de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

El PP presenta una moció de censura a Albaida amb dos regidors del PSPV contra l’alcalde de Compromís

El relleu d'Alejandro Quilis podria tindre també el seu reflex en la Mancomunitat de la Vall d'Albaida que presideix amb un equilibri de forces entre PSPV-Compromís i PP-Ens Uneix
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado diciembre 15, 2023
60 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.

El PP ha presentat una moció de censura a Albaida que ja ha registrat a l’ajuntament signada pels sis edils populars i dos dels tres del grup del PSPV, la qual cosa suposarà la caiguda de l’alcalde de Compromís Alejandro Quilis amb un vot més dels necessaris.

La moció de censura se celebrarà el 2 de gener i elevarà a l’alcaldia a Juan Carlos Roses, que va encapçalar la llista del PP que va ser la més votada en les passades eleccions municipals, però que no va aconseguir la vara de comandament degut al pacte inicial entre Compromís (que va perdre la majoria absoluta que tenia) i el PSPV.

Però aquest pacte va durar poc, ja que el mes d’octubre passat es va trencar i els socialistes van abandonar el govern i van passar a l’oposició, acusant a Compromís de falta d’acció contra la situació econòmica del consistori, i de falta de lideratge de Quilis, tant en el govern com en el seu partit. Alejandro Quilis encapçalava l’ajuntament d’Albaida des de fa poc més d’un any, després de la renúncia del seu antecessor Josep Albert, qui va governar entre 2011 i 2022. D’aquesta manera la moció de censura acabarà amb poc més de tres legislatures de governs d’esquerres a Albaida encapçalades per Compromís.

Des del PP es justifica la moció de censura per “la crisi institucional i econòmica que viu l’Ajuntament d’Albaida”, ja que Compromís es trobava governant amb una minoria de 4 regidors d’entre els 13 del ple municipal. “L’immobilisme de l’alcalde i la paralització política i de gestió que viu l’Ajuntament d’Albaida està agreujant la situació del Consistori”, exposa el text de la moció registrada: “Es necessita una acció immediata, que faça possible revertir la situació econòmica i social de la ciutat”.

Els populars afigen que actualment hi ha una “situació de crispació i polarització, el PP i el PSPV d’Albaida han demanat públicament la dimissió de l’alcalde Alejandro Quilis, per a obrir una nova etapa municipal d’acords i consensos en la qual la prioritat siga la política i la gestió”.

El candidat a alcalde Juan Carlos Roses defensa la necessitat d’aquesta moció de censura “per a començar un nou cicle i posar-nos a treballar des de l’Ajuntament d’Albaida pel benestar dels veïns, per a gestionar amb eficàcia i aportar solucions als greus problemes de la localitat immediatament”.

Afectació de la Mancomunitat de la Vall d’Albaida

La situació d’ingovernabilitat d’Albaida havia afectat també la Mancomunitat de la Vall d’Albaida, ja que l’equilibri dels blocs amb 34 representants de PSPV i Compromís i 34 de PP i Ens Uneix (socis en la Diputació de València) obligava a un acord. Aquest es va saldar amb un president de Compromís -precisament Alejandro Quilis- i un vicepresident del PP, però després d’aquest acord Quilis no ha conformat cap govern per a l’ens comarcal.

Aquesta mateixa setmana el PSPV de la Vall d’Albaida instava a Quilis a confeccionar el seu govern, alhora que li renovava la seua confiança. Però seran precisament dos edils del PSPV a Albaida els que posaran fi a l’etapa de govern de Compromís en la localitat i posen l’interrogant sobre el futur de la Mancomunitat.

Tags: Albaida

Lo + leído

Prisión provisional para el presunto autor del asesinato machista de su mujer y su hijo de 3 años en Algemesí

La magistrada titular del Juzgado de Violencia sobre la Mujer número 1 de Alzira ha…

Dimite la alcaldesa de Paiporta, la localidad con más muertos por la DANA, por motivos de salud

La alcaldesa de Paiporta, Maribel Albalat (PSPV), ha anunciado este jueves que abandona la "primera…

Veïns d’Albaida s’organitzen per frenar els projectes de plantes solars que ja afecten el 8% del seu territori

El veïnat d’Albaida es torna a mobilitzar davant l’avanç de les macroplantes solars al seu…

Otras noticias

Assemblea General de Caixa Ontinyent.
EconomíaLa Vall d'Albaida

Una Caixa Ontinyent en expansió torna a augmentar els seus beneficis en 2024: 11,3 milions d’euros nets

Por Toni Cuquerella
Obres d'enderroc de construccions junt a la muralla d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Ontinyent inicia els enderrocs al barri medieval de la Vila per recuperar la Muralla Sud i construir 12 habitatges nous

Por Toni Cuquerella
Lliurament del premi del Ministeri d'Habitatge a ontinyent.
La Vall d'Albaida

El Ministeri premia el projecte del parc inundable d’Ontinyent com exemple d’acció pública en arquitectura

Por Toni Cuquerella
Pedregada Vall Albaida 1
AgronewsLa Vall d'Albaida

El pedrisco del pasado sábado afecta a más de 8.700 hectáreas de cultivo en la Vall d’Albaida con 2 millones de euros de pérdidas

Por Agronews
Ontinyent
La Vall d'Albaida

Ontinyent posa en marxa zones de prioritat residencial per a pacificar el trànsit i prioritzar el veïnat

Por Javier
Fiestas de 'La Barraca' de El Ràfol de Salem
La Vall d'Albaida

El Ràfol de Salem celebra la particular fiesta de “La Barraca” con el fuego, el almuerzo y el arroz al horno como protagonistas

Por Javier
Auditor
  • Quienes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quienes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?