ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

El PP encara la presidència de la Mancomunitat amb els canvis provocats per la moció de censura d’Albaida

El PP guanya dos representants en l'ens comarcal per Albaida que perden Compromís i PSPV, mentre que Alejandro Quilis, al perdre l'alcaldia, ja no és membre de la Mancomunitat i per tant tampoc president
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado enero 10, 2024
315 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
7282 alejandro quilis gonzalo catala mancomunitat vall albaida

Compromís va perdre el passat dia 2 de gener l’alcaldia d’Albaida després d’una moció de censura del PP amb dos trànsfugues del PSPV, però els efectes d’aquesta acció política també tenen el seu reflex en la Mancomunitat de la Vall d’Albaida: Compromís perd la presidència de l’ens comarcal que assolirà el PP.

I el nom propi és el mateix, Alejandro Quilis. Qui fins fa huit dies era l’alcalde d’Albaida també era el president de la Mancomunitat, però al perdre la vara de comandament de la localitat també va perdre el seu lloc nat com a alcalde en la Mancomunitat, i per tant va deixar de ser automàticament president de l’ens. Llavors és el vicepresident, del PP, l’alcalde de Pinet Gonzalo Català, qui assumeix en funcions aquest càrrec, fins que siga ratificat en una nova elecció en ple de la Mancomunitat.

L’ens comarcal està conformat per 68 representants, 2 per cada municipi de la comarca, un l’alcalde i l’altre triat pel ple municipal; d’aquesta forma la composició després de les eleccions municipals era de 23 consellers del PP, 14 del PSPV, 14 de Compromís, 11 d’Ens Uneix, i 6 independents. Aquesta composició va donar una situació en la que el PP no podia aconseguir la majoria absoluta suficient perquè l’aritmètica no era suficient amb els seus socis a la Diputació d’Ens Uneix. Amb tot es va aconseguir un pacte de consens pel qual la Junta de Govern de la Mancomunitat estava conformada per 13 representants: 4 del PP, 3 de Compromís (incloent-hi la presidència), 3 del PSPV i 3 d’Ens Uneix.

Però després de la moció de censura d’Albaida s’ha desequilibrat la representació i els dos representants d’Albaida (l’alcalde de Compromís i un regidor del PSPV, gràcies al pacte de govern inicial que van signar les formacions que posteriorment es va trencar) s’han rellevat per substituir-los per dos del PP. Així tot la nova conformació és de 25 PP, 13 PSPV, 13 Compromís, 11 Ens Uneix i 6 independents. Ara el PP ja tindria suficient amb un pacte amb Ens Uneix per retindre la presidència de la Mancomunitat.

Ens Uneix: Compromís i PSOE van presentar a Quilis per perdre

Davant aquest escenari Ens Uneix afirma que ells donaran suport a un president “que tinga ganes de treballar” i que “és un problema de prestigi del càrrec”. A més afigen que “els únics que volen alguna cosa és el PP” i assenyala que ni PSPV ni Compromís s’han posat en contacte amb ells per proposar-los un candidat.

Per això asseguren que “no és una qüestió de sigles”, i que “si no la volen presidir, a saber com hauran deixat la Mancomunitat, l’han convertida en un marró”, un ens que presideix l’esquerra des de l’any 2015.

També asseguren que “tant PSOE com Compromís han de fer una cura d’humilitat i ser conscients que necessiten a Ens Uneix per seguir governant la Mancomunitat”, i recorden que “nosaltres votàrem a Quilis de President i ha estat una enorme decepció, fa la impressió que el presentaren per a perdre i que es visibilitzara un pacte PP-Ens Uneix, i al no produir-se es van quedar parats”.

PSPV: PP i Ens Uneix és un matrimoni ben avingut

Des de les files socialistes confirmen que no van a presentar cap candidat a la presidència perquè “no hi ha possibilitat, hi ha majoria de dretes, PP i Ens Uneix és un matrimoni ben avingut, ho han demostrat a la Diputació de València”.

A més a més també apunten al partit de Jorge Rodríguez afirmant que no s’han posat en contacte amb els socialistes, i que “així es confirma la lectura de blocs que vàrem fer nosaltres i que ells rebutjaven”.

Tags: admin Albaida

Lo + leído

Xàtiva ho torna a intentar: nou impuls per a reobrir l’Hotel Murta després de successives licitacions desertes

L'Ajuntament de Xàtiva ha fet un pas estratègic per a trencar el bloqueig que pateix…

Benidorm empieza a pedir un rescate al Gobierno para hacer frente a la indemnización de 352 millones que tiene que pagar

El Ayuntamiento de Benidorm pide el rescate al Gobierno para evitar el colapso de sus…

El temporal ‘Kristin’ deja una herida en Altea y más de 300 intervenciones de los bomberos en València

El paso de la borrasca Kristin por la Comunitat Valenciana ha dejado este miércoles un…

Otras noticias

busurba21
La Vall d'Albaida

Ontinyent modernitza el bus urbà amb noves marquesines digitals i tòtems informatius

Por Redacción ComarcalCV
Enfermedad de Newcastle en aves Sintomas y tratamiento scaled 1
AgronewsLa Vall d'Albaida

Se confirma un nuevo foco de la enfermedad de Newscatle en una granja de pollos de engorde de la Vall d’Albaida, a 12 km de los anteriores

Por Agronews
Vehicle utilitzat en el robatori de coure.
ComarcalLa Vall d'Albaida

Cop al robatori de coure a la Vall d’Albaida: set detinguts per causar danys de 231.000 euros en polígons

Por Toni Cuquerella
El mestre Ferrero.
CulturarteLa Vall d'Albaida

Ontinyent homenatjarà el Mestre Ferrero amb un espai expositiu permanent i una programació històrica pel seu centenari

Por Toni Cuquerella
Hospital antic d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Ontinyent guanyarà un hospital de llarga estada: Sanitat confirma la reforma de l’antic centre per allotjar pacients crònics

Por Toni Cuquerella
BeniganimfotoAbulaila3
La Vall d'Albaida

La Diputación financia la accesibilidad en un edificio municipal de Benigànim para personas con Alzheimer

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?