viernes, 20 junio de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes – Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Baixa
    • Requena – Utiel
    • La Serranía
    • Valencia ciudad
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes – Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Baixa
    • Requena – Utiel
    • La Serranía
    • Valencia ciudad
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Comarcal

Xàtiva presenta el cartell de la Fira d’Agost 2021 inspirat en els socarrats de ceràmica

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado julio 7, 2021
44 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.

NULL

La imatge, dissenyada per María Pradera i Lorena Sayavera, de Yinsen, conté referències icòniques a les tradicions de la festa gran xativina

La Fira d’Agost de Xàtiva 2021 ja té imatge oficial. Es tracta de l’obra de Yinsen, la firma de disseny gràfic escollida per a confeccionar el cartell de l’edició de 2021. El cartell s’ha presentat públicament aquest matí, en un acte al saló de plenaris de la Casa de la Ciutat, amb assistència de les seues autores, María Pradera i Lorena Sayavera, les responsables de Yinsen, les quals han estat arropades per l’alcalde Roger Cerdà i el regidor de Fira i Festes, Pedro Aldavero.

Lorena Sayavera ha explicat que el cartell recull diversos elements icònics de la festa gran xativina. Sayavera confesa que «el tipus d’il·lustració que ens va inspirar va ser el socarrat, la ceràmica de Xàtiva, duent-lo a la modernitat». El cartell conté referències pròpiament fireres, com ara els cavalls, les botiges, els focs artificials o la carrera de motos, representada per una bandera a quadres. La dissenyadora ha destacat la utilització única del color roig, explicant que «com hi havia molts elements, hem volgut sintetitzar d’alguna manera el que és la ciutat: el calor, el foc, els colors càlids de la festa». De la mateixa manera, l’elecció de la tipografia respon a la voluntat de «trobar una lletra que no cridara l’atenció, que estiguera neutralitzada dins del conjunt d’elements del cartell», segons Sayavera.

Per a la dissenyadora, un altra qüestió rellevant és la simetria de la composició. Sayavera afirma que «la simetria sempre crea molta atracció, molta atracció cap al cercle que corona la il·lustració i representa al sol», una altra referència al calor típic de la Fira d’Agost, junt al castell, símbol de la ciutat. Lorena Sayavera ha conclòs definint el cartell «com a un tratge a mida de les festes de Xàtiva».

Per la seua banda, María Pradera ha dit que «la idea era lligar el cartell de Fira amb l’actualitat, amb el present de la imatge contemporània del disseny gràfic». Pradera ha manifestat «que estem molt agraïdes per poder pertànyer a la història dels cartells de la Fira de Xàtiva» Per la part institucional, el regidor Pedro Aldavero ha recordat que les dissenyadores de Yinsen havien estat seleccionades per a realitzar el cartell de la Fira d’Agost 2020, edició que va ser cancel·lada per motiu de la pandèmia.

Finament, l’alcalde Roger Cerdà ha elogiat el treball de Yinsen per al cartell de la Fira d’enguany. L’alcalde ha recordat la línia de buscar figures del disseny gràfic valencià per a aquesta tasca amb la finalitat d’enriquir la col·lecció que conserva el museu de Belles Arts, línia que va arrancar a l’any 2016 i que ha suposat comptar amb obres de prestigioses firmes del disseny com ara Mariscal, Paco Roca; Jorge Lahuerta i Mar Hernández, Malota. Cerdà s’ha referit a la col·lecció històrica de cartell de la Fira d’Agost de Xàtiva, on es conserven obres d’artistes com ara Renau, Boix, Vernia, Mompó, Heras, Genovés, Armengol o Toni Miró, entre d’altres figures de l’art contemporani.

Lorena Sayavera i Maria Prada, les dissenyadores de Yinsen, estan especialitzades en la creació de marques i campanyes a través de l’exploració de sistemes gràfics amb un fort component narratiu. Es caracteritzen per conceptualitzar idees sòlides de forma senzilla i directa amb especial sensibilitat per la tipografia, el color, la geometria, la il·lustració i el copywriting. Han realitzat multitud de projectes relacionats amb el sector cultural, social i públic com les campanyes gràfiques per a les Falles de València 2018, el Teatre Rialto, el 8M de l’Ajuntament de Madrid o la identitat Connecta Thyssen per al Museu Thyssen-Bornemisza. Des de la creació de l’estudi, els seus treballs han estat reconeguts en premis nacionals i internacionals com els Laus, European Design Awards. ADCE Awards o els Graphis de Nova York, entre molts altres. A més són ponents habituals en festivals de disseny i escoles especialitzades.

Tags: Agost

Lo + leído

Cullera té un nou mirador a la mar en el vessant del castell després de derrocar un restaurant en ruïnes abandonat

Cullera té un nou mirador des d'on observar la mar Mediterrània. Es tracta d'un nou…

La empresa alicantina MaxiTrofeo apunta al liderazgo nacional gracias a su apuesta por la innovación, la calidad y el servicio al cliente

En una nave industrial de Xixona, entre el aroma a turrón y el ritmo constante…

Una Caixa Ontinyent en expansió torna a augmentar els seus beneficis en 2024: 11,3 milions d’euros nets

Caixa Ontinyent ha celebrat aquest dijous la seua Assemblea General ordinària, amb l'assistència del 65%…

Otras noticias

Elda.
ComarcalEl Vinalopó Mitjà

Elda instala las señales informativas de la Zona de Bajas Emisiones en los accesos al casco antiguo

Por Toni Cuquerella
image 21
ComarcalLa Marina Baixa

La Vila Joiosa celebra el concurso de pebrereta en su 25 aniversario

Por Redacción ComarcalCV
Ferrocarril entre Moixent i l'Alcúdia de Crespins.
Comarcal

Llum verda del Govern per a la segona via entre Moixent i l’Alcúdia de Crespins per a reforçar Rodalia i el Corredor Mediterrani

Por Toni Cuquerella
José Pla, president de Caixa Ontinyent, durant la jornada al Congrés.
Comarcal

Caixa Ontinyent reivindica en el Congrés el seu model de banca local i compromesa socialment

Por Toni Cuquerella
ef2c99eb 1ba2 458b 87ee ba94dc98b23f
Comarcal

Bartolomé Nofuentes visita Renania para analizar la reconstrucción tras las inundaciones de 2021

Por Javier
Op Covafunk Valencia editada.00 00 55 14.Imagen fija002
Comarcal

Desarticulada en Quart de Poblet y Manises una red de falsificaciones con productos valorados en 6 millones de euros

Por Javier
Auditor
  • Quienes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quienes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?