ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Ontinyent és la ciutat espanyola amb més persones treballadores al tèxtil segons un estudi

admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado agosto 16, 2023
137 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
6420 dsc00309r

La regidora de Promoció Econòmica destaca la inversió de quasi 7 milions d’euros en millores als polígons des de 2017, els 420.000 euros per al Clúster Tèxtil o els 400.000 euros per a asistència a fires i elaboració de catàlegs

Les accions d’impuls al sector tèxtil consoliden a Ontinyent com la ciutat d’Espanya amb més persones treballadores al sector. Segons un informe elaborat pel portal especialitzat modaes.com, la ciutat és el municipi de tot l’estat amb més afiliat a esta indústria, amb 1.524 persones, de les quals 1.426 estan inscrites al règim general i 98 com a autònomes. Només altres 3 localitats a tota Espanya aconsegueixen superar el miler de persones: Terrasa (1.422), Cocentaina (1.226) i Banyeres de Mariola (1.150), completant el “top 10” Barcelona ciutat, Sabadell, Muro d’Alcoi, Alcoi, Madrid ciutat i Saragossa, amb xifres entre les 661 i 938 persones.

[Img #5825]

La regidora de Promoció Econòmica, Natàlia Enguix, destacava “l’important impacte que està tenint tot el seguit d’accions a la ciutat d’impuls a la indústria en general i al sector tèxtil en particular”. En aquest sentit, la regidora al·ludia als prop de 7 milions d’euros invertits des de 2017 en millores als polígons entre Ajuntament, Diputació, Generalitat i particulars; “però també altres línies com els 400.000 euros que acumula l’Ajuntament en subvencions a asistència a fires comercials i elaboració de catàlegs; les ajudes al lloguer de naus i locals o les bonificacions de l’IBI a empreses que han creat llocs de treball indefinit”. Però sobretot la línia més específica ha estat l’aposta pel Clúster Tèxtil, que tot i no tenir mai finançament per part del “Govern del Botànic”, supera ja els 420.000 euros en tot un seguit d’accions que venen desenvolupant-se des de 2020.

En l’últim plenari municipal, al qual s’aprovava la renovació del conveni del Clúster, Enguix explicava que “des de l’arribada de la pandèmia en 2020, l’Ajuntament va posar en marxa en coordinació amb ATEVAL una línia específica d’impuls al Tèxtil Sanitari, que va tenir molt bons resultats i que ara hem readreçat en impulsar els tèxtils sanitaris sostenibles, tècnics i avançats”, apuntava.

Sobre el Clúster Tèxtil Jorge Rodríguez destacava que davant la pandèmia “calia una resposta inmediata per protegir a les persones però també per ajudar a les empreses. El conveni que vam posar en marxa va permetre donar exia resposta i obrir noves portes, i ara estem consolidant eixe camí apostant pel teixit tecnològic i sostenible, que és el de major futur”, assenyalava.

El President d’ATEVAL, José Vicente Serna, feia unes declaracions amb motiu de la renovació del conveni en les que qualificava de “molt satisfactòria” la col·laboració de l’Ajuntament d’Ontinyent, “l’únic ajuntament valencià que dóna suport de manera decidida al sector”, tot explicant que les empreses participants del clúster “han pogut adquirir una base per entrar en nous mercats i competir en sectors diferents al textil llar tradicional”.

Tags: Ador

Lo + leído

Gandia Pensa reuneix els periodistes valencians Paco Cerdà i José Luis Sastre en una conversa sobre memòria i pensament crític

El cicle Gandia Pensa torna amb una nova sessió en col·laboració amb la Tardor Literària,…

Finalizan las obras de restauración en la plaza de armas del Castillo de Morella

El Ayuntamiento de Morella ha concluido la rehabilitación de la plaza de armas de su…

La Autoritat Portuaria avança en la restauració del pantalà marítim a Sagunt

La presidenta de l'Autoritat Portuària de València (APV), Mar Chao, ha reafirmat el compromís de…

Otras noticias

Membres de l'expedició valenciana a Brussel·les.
La Vall d'Albaida

Ontinyent presenta a Brussel·les la seua resposta exemplar a la dana de 2019 com a model europeu de resiliència

Por Toni Cuquerella
La regidora de Cementeri d'Ontinyent, Helena Gandia.
La Vall d'Albaida

Ontinyent programa accions de visibilització per commemorar el ‘dol perinatal’

Por Toni Cuquerella
Guardonats amb els premis 9 d'Octubre d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Ontinyent reconeix amb els Premis 9 d’Octubre figures destacades de la cultura, la ciència i la societat local

Por Toni Cuquerella
Parc de les Mamàs Belgues d'Ontinyent.
ComarcalLa Vall d'Albaida

El Col·legi d’Arquitectes premia Ontinyent per la transformació de Cantereria en un parc inundable com a model de resiliència climàtica

Por Toni Cuquerella
Fede Cortés, guanyador del Premi de Literatura Eròtica de la Vall d'Albaida.
La Vall d'Albaida

‘Lo Paradís de l’Ambre’, de Fede Cortés, guanya el 31é Premi de Literatura Eròtica de la Vall d’Albaida

Por Toni Cuquerella
1 Presentacion Nomade y Tierra Bobal Fest foto Abulaila 2
CulturarteLa CosteraLa Vall d'Albaida

Festival Nómade: la proposta musical i gastronòmica de la Costera i la Vall d’Albaida per a aquest cap de setmana

Por Javier
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?