ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

Més de 4.600 persones voten les propostes guanyadores de ‘Ontinyent Participa 2024’

La ciutadania demana l’increment dels desfibriladors a les instal·lacions esportives, el foment de l’oci juvenil, neteja de la serra de Sant Esteve, adaptació dels parcs a infants amb TEA o millores a les biblioteques
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado abril 22, 2024
159 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
6435 jorge rodriguez inma lopez

Un total de 4603 persones han votat les propostes guanyadores de “Ontinyent Participa 2024″, el procés de pressupostos participatius que impulsa l’Ajuntament d’Ontinyent, que registrava així la segona xifra més elevada de votants des de 2019.L’alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, i la regidora de Ciutadania, Inma López, presentaven aquest dilluns els resultats d’esta edició, que finalitzava la mitjanit anterior la fase de votacions, i en la que els 4603 votants emetien un total de 17.854 vots per definir les propostes guanyadores.

De les 10 propostes finalistes, les escollides per la ciutadania aquesta edició han sigut l’incrmeent dels desfibril·ladors a instal·lacions esportives amb 3.214 vots; actuacions de foment de l’oci juvenil (programes d’oci alternatiu, discomòbils, etc) amb 2.874 vots; neteja de la serra de Sant Esteve amb 2.710 vots; adaptació de zones als parcs per a xiquets i xiquetes amb TEA, TDAH amb 2.532 vots; i la realització de millores en les biblioteques municipals (reserves, xarxa d’Internet i Mobiliari) amb 1.499 vots.

Jorge Rodríguez destacava que “una de les coses més importats d’aquest procés és la universalitat, ja que permet participar al veïnat major de 16 anys; i el fet que siga vinculant, el que suposa que allò que vota la ciutadania s’ha d’executar. Precisament l’alta participació que tenim es deu a això, la gent veu que les propostes que elegeixen es fan realitat”. El primer edil, que destacava el rècord assolit en la fase de recollida de propostes amb 355 idees, avançava la voluntat del Govern d’Ontinyent d’executar abans de l’estiu les màximes propostes que siga possible.

Inma López també valorava molt positivament la particpació, “que de nou torna a comptar amb un 14,5% de participació front al 4% dels processos participatius que es duen a terme a altres localitats», recordant que des de la posada en marxa d’aquest programa en 2013, Ontinyent Participa ha estat replicat en més de 30 municipis de tota Espanya.

De les 4603 persones votants, 2.659 són dones (57’7%) i 1.944 homes (42’23%). Pel que fa a franges d’edat, de 16 a 25 anys han votat 764 persones; de 26 a 35 han votat 675 persones; de 36 a 45 han votat 987 persones; de 46 a 55 han exercit el seu dret al vot 988 persones; de 56 a 65 un total de 598 persones i de més de 66 anys han votat 591 persones. El perfil més freqüent en esta edició, per tant, seria el d’una dona d’entre 36 i 45 anys.

López agraïa la implicació de totes les persones que han participat en el procés, incloent a les persones que plantejaven idees a la fase propositiva; les qui s’encarregaven de la filtració tècnica; els Consells Sectorials que triaven les propostes finalistes; l’equip de dinamització que visitava els centres cívics de la ciutat, el Mercat Municipal i els diferents centres educatius on s’imparteix Batxillerat, “i per descomptat a eixes 4.603 persones que han votat unes propostes que ens permetran acostar-nos a una ciutat més inclusiva, saludable, igualitària i on els diferents sectors de la societat puguen gaudir de millores en serveis i gaudir de noves activitats”. El llistat complet i detallat dels resultats de la votació es pot consultar a www.ontinyentparticipa.es

Tags: admin Ador

Lo + leído

Paiporta instalará un nuevo sistema de megafonía para reforzar la seguridad ante casos de emergencia

El Ayuntamiento de Paiporta continúa avanzando en su plan de modernización con la incorporación de…

Xàtiva signa el conveni amb l’església per a recuperar els 8.000 metres quadrats que s’havia immatriculat

Aquest dilluns s’ha signat a l’Ajuntament de Xàtiva el conveni transaccional entre el consistori i…

Carlos Mazón dimite: no habrá elecciones

Carlos Mazón ha comunicado en rueda de prensa su dimisión como presidente de la Generalitat…

Otras noticias

PlenoDiputacionfotoAbulaila3 3
La Canal de NavarrésLa CosteraLa Vall d'Albaida

La Diputación invierte más de 2,3 millones en Enguera, Navarrés, Benigànim, Aielo de Rugat o Llosa de Ranes

Por Redacción ComarcalCV
448 ontinyent hospital
La CosteraLa Vall d'Albaida

La falta de personal técnico en diagnóstico por imagen afecta a los hospitales de Xàtiva y Ontinyent

Por Redacción ComarcalCV
Membres de l'expedició valenciana a Brussel·les.
La Vall d'Albaida

Ontinyent presenta a Brussel·les la seua resposta exemplar a la dana de 2019 com a model europeu de resiliència

Por Toni Cuquerella
La regidora de Cementeri d'Ontinyent, Helena Gandia.
La Vall d'Albaida

Ontinyent programa accions de visibilització per commemorar el ‘dol perinatal’

Por Toni Cuquerella
Guardonats amb els premis 9 d'Octubre d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Ontinyent reconeix amb els Premis 9 d’Octubre figures destacades de la cultura, la ciència i la societat local

Por Toni Cuquerella
Parc de les Mamàs Belgues d'Ontinyent.
ComarcalLa Vall d'Albaida

El Col·legi d’Arquitectes premia Ontinyent per la transformació de Cantereria en un parc inundable com a model de resiliència climàtica

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?