ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

La presentació d’un llibre sobre dones creadores obrirà la programació del 25-N a Ontinyent

Es comptarà amb activitats per a menuts i joves de diferents edats, un concert i una jornada central amb lectura d’un manifest i una manifestació
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado noviembre 16, 2023
109 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
5259 paula soler

La presentació del llibre ‘El foc i la cendra. Dones creadores i tràgiques’ d’Antonio Gómez, obrirà el proper dimecres 22 de novembre la programació del 25-N, dia internacional de l’eliminació de la violència contra la dona.

Una programació que comptarà també amb activitats per a alumnat i joves de diferents edats, un concert i una jornada central amb lectura d’un manifest i una manifestació. La regidora d’Igualtat, Paula Soler, destacava l’interès “d’arribar a diferents tipus de persones però també de donar una atenció específica amb activitats xiquetes, xiquets i adolescents, que són el futur d’una societat que està evolucionant i que hem de construir entre totes i tots”.

L’activitat que obrirà la programació serà dimecres a les 19:30 hores al Museu del Tèxtil amb la presentació del llibre “El foc i la cendra. Dones creadores i tràgiques” per part del seu autor, Antonio Gómez, qui serà introduït per la comunicadora i activista feminista Tere Mollà Castells, en un acte presentat pel regidor de Cultura, Àlex Borrell. El llibre repassa la trajectòria de catorze artistes i intel·lectuals europees i americanes del segle XX, algunes convertides en símbols de la cultura popular contemporània i d’altres que per contra, romanen desapercebudes malgrat la seua lucidesa creativa. Noms com les poetes Marina Tsvetàieva i Ingeborg Bachmann, escriptores com Lucia Berlin i Susan Sontag, cantants com Janis Joplin i Amy Winehouse, l’escultora francesa Camille Claudel o l’artista jueva Charlotte Salomon.

El mateix dia 22 tindrà lloc a l’IES Pou Clar l’activitat per a alumnat d’ESO “Crash Pum Zas Ñam Guau” un projecte grupal on a partir del teatre es vol arribar al descobriment i reflexió al voltant de la realitat dels i les adolescents i la seua actitud davant la mateixa, buscant el diàleg i la reflexió amb el públic després de la representació. A l’endemà, dijous 23 de novembre, a les 19:30 al Centre Cultural Caixa Ontinyent tindrà lloc el concert “Veus silenciades” a càrrec de La Vila Emsemble, un acte organitzat per l’Associació Tyrius d’Ontinyent on es comptarà amb músics i músiques d’aquesta agrupació que forma part de la Societat Musical Vila de Bocairent.

Finalment, la jornada central serà divendres 24 de novembre, amb la lectura grupal a les 12:00 hores a la Plaça Major del manifest que cada any elabora el Consell de les Dones per la Igualtat d’Ontinyent acte on també participarà l’alumnat de l’IES Pou Clar i Jaume I. El mateix dia, de vesprada, a les 19:00 hores, des de la Plaça Sant Domingo tindrà lloc la manifestació 25N que anirà acompanya d’una batucada, amb la participació de la Muixeranga de la Vall d’Albaida i de dolçaines i tabals.

Complementàriament, durant els mesos d’octubre i novembre la regidoria d’Igualtat impulsa altres activitats com una auditoria de seguretat amb perpectiva de gènere el projecte “La Perruca de Luca” dirigida a l’alumnat d’Educació Infantil i tallers d’educació sexual dirigits a alumnat de l’IES l’Estació. Paula Soler animava a la ciutadania “a sumar-se i participar d’una programació amb la que volem moure a la reflexió sobre les desigualtats que encara patim les dones pel fet de ser-ho i contra les quals és necessari mobilitzar-se i actuar”, concloïa.

Tags: Ador

Lo + leído

Paiporta será el primer municipio en crear una Oficina de Emergencia en la Comunitat Valenciana

El Ayuntamiento de Paiporta ha aprobado en un pleno extraordinario la creación de una nueva…

Ontinyent presenta a Brussel·les la seua resposta exemplar a la dana de 2019 com a model europeu de resiliència

L’alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, i la vicepresidenta primera de la Diputació de València i primera…

Utiel celebra su Feria Gastronómica con tres días de degustaciones, cocina en directo y actividades para todos los públicos

Utiel se prepara para vivir del 17 al 19 de octubre una nueva edición de…

Otras noticias

La regidora de Cementeri d'Ontinyent, Helena Gandia.
La Vall d'Albaida

Ontinyent programa accions de visibilització per commemorar el ‘dol perinatal’

Por Toni Cuquerella
Guardonats amb els premis 9 d'Octubre d'Ontinyent.
La Vall d'Albaida

Ontinyent reconeix amb els Premis 9 d’Octubre figures destacades de la cultura, la ciència i la societat local

Por Toni Cuquerella
Parc de les Mamàs Belgues d'Ontinyent.
ComarcalLa Vall d'Albaida

El Col·legi d’Arquitectes premia Ontinyent per la transformació de Cantereria en un parc inundable com a model de resiliència climàtica

Por Toni Cuquerella
Fede Cortés, guanyador del Premi de Literatura Eròtica de la Vall d'Albaida.
La Vall d'Albaida

‘Lo Paradís de l’Ambre’, de Fede Cortés, guanya el 31é Premi de Literatura Eròtica de la Vall d’Albaida

Por Toni Cuquerella
1 Presentacion Nomade y Tierra Bobal Fest foto Abulaila 2
CulturarteLa CosteraLa Vall d'Albaida

Festival Nómade: la proposta musical i gastronòmica de la Costera i la Vall d’Albaida per a aquest cap de setmana

Por Javier
Barques treballant a l'embassament de Bellús.
La Vall d'Albaida

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer inicia la retirada selectiva de peixos en l’embassament de Bellús per a millorar la qualitat de l’aigua

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?