ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La CosteraLa Ribera Alta

El periple final del colpista del 23-F Antonio Tejero: defunció a Alzira, dol a Xàtiva i sepultura a Màlaga

Por
Toni Cuquerella
PorToni Cuquerella
Licenciado en Ciencias de la Información por el CEU San Pablo, completó también estudios de Historia en la Universitat de Girona. Desde sus primeros pasos en...
RSS
Publicado febrero 26, 2026
4 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Antonio Tejero, durant l'intent de cop d'estat del 23-F de 1981.
Antonio Tejero, durant l'intent de cop d'estat del 23-F de 1981.

L’home que el 23 de febrer de 1981 va entrar al Congrés dels Diputats pistola en mà, alterant per sempre el rumb de la Transició espanyola, realitzarà el seu últim trajecte per terres valencianes. Antonio Tejero Molina, finava aquest dimecres 25 de febrer de 2026 als 93 anys, després d’un temps de retir marcat pel silenci i l’allunyament de la vida pública. El seu traspàs no només posa fi a la biografia de l’últim dels capitosts del cop d’estat que vivia, sinó que ha activat un protocol funerari que uneix tres punts geogràfics distants: Alzira, Xàtiva i Màlaga.

La defunció es va produir aquest dimecres a la seua residència familiar d’Alzira. A la capital de la Ribera Alta, Tejero havia trobat en els últims anys el refugi necessari per viure les seves últimes etapes lluny del focus mediàtic que el va perseguir durant dècades. L’última gran aparició pública del colpista va ser quan es va personar en la inhumació de les restes del dictat Franco al cementiri de Mingorrubio, després de ser tret de la vall de Cuelgamuros.

La notícia de la seua mort al domicili familiar posa fi a les especulacions que havien circulat setmanes enrere, confirmant que l’exmilitar va passar les seves últimes hores en terres valencianes per causes naturals derivades de la seva avançada edat.

El dol a Xàtiva: privacitat i seguretat

A primera hora d’aquest dijous, les restes mortals del colpista han estat traslladades a un tanatori de Xàtiva. L’elecció de la capital de la Costera per instal·lar la capella ardent respon a una estratègia de la família per preservar la intimitat del dol. En traslladar el fèretre d’Alzira a Xàtiva, els afins han buscat un entorn amb major capacitat logística per gestionar la previsible arribada de familiars i antics companys d’armes, mantenint una discreta vigilància per evitar incidents.

Durant el matí, s’ha registrat un moviment constant de vehicles als voltants del tanatori setabense, sota una atmosfera d’hermetisme absolut. No s’espera cap cerimònia oficial ni representació institucional, donat el passat sediciós del mort i la seva expulsió de la Guàrdia Civil després de ser condemnat a 30 anys de presó per rebel·lió militar.

Sepultura final a Màlaga

Malgrat l’arrelament valencià dels seus últims anys, el periple final d’Antonio Tejero conclourà al sud. Un cop finalitzats els actes de dol a Xàtiva, el cotxe fúnebre emprendrà el camí cap a Màlaga, lloc on l’extinent coronel serà enterrat en les pròximes hores.

Màlaga sempre va ser el lloc de descans predilecte de Tejero durant els seus anys de llibertat condicional i retir estiuenc. Allà rebrà sepultura en el panteó familiar, tancant un cicle que va començar amb l’assalt al Parlament i que acaba, dècades després, en un comiat privat en terres andaluses.

Tags: Alzira Antonio Tejero Xàtiva

Lo + leído

El periple final del colpista del 23-F Antonio Tejero: defunció a Alzira, dol a Xàtiva i sepultura a Màlaga

L'home que el 23 de febrer de 1981 va entrar al Congrés dels Diputats pistola…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena hoy, jueves 26 de febrero

Requena amanece este jueves, 26 de febrero de 2026, bajo un cielo completamente raso y…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Gandia hoy, jueves 26 de febrero

Gandia amanece este jueves, 26 de febrero de 2026, con una atmósfera nítida y una…

Otras noticias

Imatge virtual del projecte del Palau de Justícia de Xàtiva a Santa Clara.
ComarcalLa Costera

Xàtiva planta cara al Consell i proposa un grup de treball per salvar el Palau de Justícia a Santa Clara

Por Toni Cuquerella
1796 naranjas en campo de origen nacional
AgronewsLa Plana BaixaLa Ribera AltaLa Vall d'AlbaidaRequena - Utiel

Carlet, Utiel, Bèlgida, Vila-real, Carcaixent, Nules y Llutxent acogen en marzo una nueva programación de cursos agrarios

Por Javier Ruiz
riu xuquer antella
La Marina BaixaLa Plana BaixaLa Ribera AltaLa Ribera Baixa

Casi medio millón de personas en la cuenca del Júcar viven en zonas inundables

Por Javier Ruiz
Vicente Mompó i Natàlia Enguix.
ComarcalEl Camp de TúriaLa CosteraLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera AltaLa SaforLa Vall d'AlbaidaRequena - UtielValencia

La Diputació de València impulsa la descentralització: aquestos municipis acolliran les set noves oficines comarcals

Por Toni Cuquerella
dsc 0935 648616
La Ribera Alta

Adif limita a 10 km/h el paso por el puente centenario entre Alzira y Carcaixent

Por Pau Gómez
7830 policia nacional
La Ribera AltaLa Ribera Baixa

Alzira, Cullera y Sueca cierran 2025 con menos delitos de calle pero en alerta por el auge de las estafas digitales

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?