ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

La consellera Bravo reclama al Ministeri restablir el jutjat de violència contra la dona a Xàtiva

La pèrdua del jutjat que s'ha traslladat a Alzira va provocar protestes polítiques, del sector professional i de la societat cívica
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado abril 3, 2023
47 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
2881 xativa jutjats

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha reclamat al Ministeri de Justícia la creació de 13 nous jutjats, d’aquestos 10 corresponen a jutjats exclusius de violència sobre la dona, com ja havia anunciat a finals d’any en una compareixença a les Corts.

Entre aquestos està el de Xàtiva, un jutjat que ja tenia la ciutat però que va ser traslladat a Xàtiva en l’última reestructuració del Ministeri, i que va provocar protestes de les diferents formacions polítiques, dels professionals del sector i de la societat civil.

En concret, la Conselleria de Justícia proposa, en el partit judicial de València, la creació del jutjat número 6 de Violència sobre la Dona i la creació dels jutjats penals número 20 i 21 amb competència exclusiva en violència de gènere.

Per als partits judicials de Sagunt i Xàtiva se sol·licita la creació del jutjat número 1 de Violència sobre la Dona per a la capital del Camp de Morvedre (amb jurisdicció també sobre Massamagrell) i un altre amb idèntica numeració per a la capital de La Costera.

Per part seua, per al partit judicial d’Alacant es reclama la creació de dos nous òrgans judicials: el Jutjat de Violència sobre la Dona número 4 i el penal número 11 amb competència exclusiva i excloent en matèria de violència de gènere. La mateixa jurisdicció serà per al número 1 d’Elda, que assumirà també els casos de Villena.

Per a la província de Castelló se sol·licita el reforç de dos jutjats més de violència sobre la dona que seran el número 2 de Vila-real i el número 2 per a la capital.

La consellera Bravo ha subratllat l’aposta de la Generalitat per a aconseguir una justícia especialitzada i exclusiva en matèria de violència de gènere, amb personal especialitzat i recursos de suport tant per a professionals com per a les víctimes. Sobre aquest tema, ha recordat que en 2022 la Comunitat Valenciana va ser l’autonomia que més jutjats exclusius de violència sobre la dona va crear, amb cinc nous fins a aconseguir els 21 jutjats exclusius que hi ha en l’actualitat. En 2023, si es compleixen les demandes de la Conselleria, la Comunitat comptarà amb 31.

“Volem situar a les víctimes de violència de gènere en el centre, garantint una atenció especialitzada proveïda de serveis d’atenció a les víctimes integrat per professionals amb formació i amb experiència. En definitiva, una atenció de qualitat on el lloc de residència no siga un motiu de discriminació a l’hora d’accedir a un jutjat especialitzat”, ha subratllat.

A més, la titular de l’àrea de Justícia ha reclamat que les places de tots aquests jutjats exclusius de Violència sobre la Dona siguen de magistrats, ja que l’especialització és fonamental per a garantir la qualitat de la prestació del servei.

Finalment, també es demana l’entrada en funcionament del jutjat social número 19 en el partit judicial de València i dels jutjats de Primera Instància i Instrucció número 4 de Quart de Poblet i el número 5 de Carlet, que van ser creats en 2010, però la constitució del qual va ser suspesa un any després.

La consellera ha fet la proposta formal al Ministeri per a ampliar la planta judicial valenciana i també perquè es duga a terme per separat la creació dels òrgans judicials i la cobertura de noves places de magistrats, ja que ha considerat que no pot equiparar-se la creació d’una plaça de magistrat amb la d’un nou jutjat.

Tags: Xàtiva
comarcalCV_300x600

Lo + leído

Tavernes de la Valldigna triplicará la presencia de Policía Local durante las fiestas

El Ayuntamiento de Tavernes de la Valldigna ha preparado un dispositivo especial para asegurar la…

Detenido en València un hombre por atracar tres comercios en menos de 24 horas

Agentes de la Policía Nacional han arrestado en València a un individuo de 33 años…

Elda remodelará la plaza de la calle Nueva para mejorar el acceso al casco histórico

El Ayuntamiento de Elda ha puesto en marcha la remodelación de la plaza ubicada en…

Otras noticias

WhatsApp Image 2025 08 05 at 13.39.58
La Costera

Estabilizado el incendio forestal en Moixent tras la intervención del Consorcio Provincial de Bomberos

Por Redacción ComarcalCV
Los montes valencianos se encuentran en riesgo de incendios.
ComarcalEl ComtatL'AlcoiàLa CosteraLa SaforLa Vall d'Albaida

Alerta roja por riesgo extremo de incendios en las comarcas del sur de València y norte de Alicante

Por Toni Cuquerella
Dineres intervinguts en la operació realitzada a la Costera.
La Costera

Desarticulada una xarxa a Xàtiva que cobrava 350 euros per empadronaments falsos a immigrants

Por Toni Cuquerella
Imatge del projecte de la futura estació de l'Alcúdia de Crespins.
La Costera

Adif invertirà 17 milions en la remodelació integral de l’estació de l’Alcúdia de Crespins amb un nou edifici de viatgers

Por Toni Cuquerella
El quadre de Felip V torna a estar pentat cap per avall a Xàtiva.
La Costera

El quadre de Felip V torna a Xàtiva restaurat i cap per avall el dia que es commemora la crema de la ciutat del 1707

Por Toni Cuquerella
Presentació de la jorna de l'orgull LGTBIQ+ a Xàtiva.
La Costera

Una manifestació i una gran festa al Jardí de la Pau centraran les activitats de l’Orgull LGTBIQA+ 2025 a Xàtiva

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?