ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

L’Ajuntament de Xàtiva aprova el pagament del 50% de les ajudes a les festes de carrer

El consistori destina 20.000 euros a donar suport a aquesta arrelada tradició xativina
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado julio 18, 2023
130 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
4081 xativa festes carrer sant josep

La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de Xàtiva ha aprovat el pagament del 50% de les ajudes corresponents a les subvencions de les festes de carrer de l’exercici 2023. Una vegada finalitzat el període d’esmena de la documentació requerida a les associacions culturals que organitzen les dites festes, la comissió de valoració ha procedit a l’estudi de totes les sol·licituds i comprovació de la documentació presentada per tal de fer la valoració pertinent en funció de les bases de la convocatòria.

Del total dels 20.000 euros destinats a aquestes ajudes, es farà un primer pagament d’un 50% de l’ajuda econòmica durant els mesos de juliol i agost. El 50% restant es farà prèvia justificació de la subvenció concedida.

Són un total d’11 festes de carrer aquelles que s’han presentat a la convocatòria d’ajudes. Concretament es tracta de les festes dels carrers Sant Josep, Sant Cristòfol, barri de Sant Feliu, carrer Puig, carrer Blanc, Ardiaca Alta i Menor Cuesta, barri de l’Hort de Mora, Ardiaca Baixa i voltants, carrer Sant Gaietà, carrer Caputxins i Grup de Vivendes Manuel Casesnoves. La novetat d’enguany és que aquestes darreres festes del Grup Casesnoves es reprenen després d’alguns anys sense activitat, gràcies a la iniciativa d’un grup de veïnes i veïns del barri que han agafat el testimoni de l’organització dels festejos.

Les festes de carrer de Xàtiva suposen una tradició molt arrelada a la cultura popular de la ciutat. La major part dels festejos es concentren després de la Fira de Xàtiva, entre els finals del mes d’agost i setembre, allargant-se el calendari festiu fins a octubre, en alguns casos.

Les més matineres són les del barri de Sant Feliu, que coincideixen amb la celebració del patró de Xàtiva, l’1 d’agost amb processó pel barri. Immediatament després de la Fira d’Agost, entre el 24 i el 28, és el torn de Sant Gaietà. Ja en setembre, durant la primera quinzena solen celebrar-se les festes al carrer Blanc, al carrer Caputxins, al barri de l’Hort de Mora i enguany també al Grup de Vivendes Manuel Casesnoves. Les següent setmanes, els calendari festiu ofereix actes a les festes del carrer Vernisa, el Barri Nord-Oest i l’Ardiaca Baixa.

Cap al final de setembre, arriba el torn de les festes dels carrers Sant Pasqual, Sant Cristòfol i Sant Josep. Ja en el mes d’octubre, les darreres festes en celebrar-se són les dels carrers Puig, Ardiaca Alta i Sant Joaquim.

Tags: admin Xàtiva

Lo + leído

Antifrau arxiva la denúncia contra l’Ajuntament de Xàtiva: avala l’actuació de l’edil de Policia Local i no hi va haver conflicte d’interessos

L'Agència Valenciana Antifrau ha resolt arxivar i finalitzar l'expedient que es va obrir arran d'una…

Nuevos decretos sociales de la Generalitat tras la DANA: ayudas para ascensores, familias, demoliciones, y avances en vivienda pública

El Pleno del Consell ha aprobado tres nuevos decretos de ayudas sociales dentro del Plan…

Reforç sanitari: Xàtiva-Ontinyent activa incentius per a captar talent i cobrir el dèficit de professionals

El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, va anunciar durant la seua recent visita a Ontinyent…

Otras noticias

Ple de Pressupostos de Xàtiva.
La Costera

Llum verda al pressupost rècord de Xàtiva 2026: 39,6 milions i 5,5 en inversions

Por Toni Cuquerella
Porcs Senglars capturats a Xàtiva.
La Costera

No només caça: El pla “ètic” de Xàtiva per frenar la plaga de senglars aconsegueix 36 captures en una jornada

Por Toni Cuquerella
Amor Amorós, Roger Cerdà i Ignacio Reig, en la presentació dels pressupostos de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva consolida una dècada de «pressupostos de progrés»: 39,63 milions per 2026 centrats en inversions i lluita contra les retallades socials

Por Toni Cuquerella
Audiencia Provincial de Valencia
La Costera

La Fiscalia demana 10 anys de presó per abús sexual a una dona vulnerable a Xàtiva

Por Javier
Roger Cerdà i l'abat de Xàtiva han signat el conveni.
La Costera

Xàtiva signa el conveni amb l’església per a recuperar els 8.000 metres quadrats que s’havia immatriculat

Por Toni Cuquerella
Tècnics instal·len les càmares de seguretat als disseminats de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva inicia la instal·lació de càmeres de seguretat d’última generació a Bixquert i els disseminats per reforçar la vigilància

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?