ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

El PSPV d’Ontinyent demana consens i diàleg per implantar els carrils bici i els aparcaments

"La bicicleta exigeix consens, com en la resta d'Europa, ha de superar les visions curtterministes" José Antonio Martínez.
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado septiembre 22, 2023
77 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
4741 jose antonio martinez carril bici

«Els carrils bici, o l’establiment d’aparcaments dissuasius son unes infraestructures estratègiques per a la mobilitat a la ciutat, que suposen un major esforç de diàleg, consens i pedagogia». Així ho ha manifestat el portaveu socialista, José Antonio Martinez que ha demanat al govern municipal que dialogue per donar impulsa a la bicicleta.

Martínez, ha fet aquesta petició just en un moment en què s’aquesta observant com s’executen infraestructures vinculades amb la mobilitat, com els carrils bici, l’eliminació de places de pàrquing o les zones d’aparcament, i davant el malestar detectat en col·lectius socials i veïnals contràries a la implantació de carrils bici, o la seua eliminació, o l’eliminació de places d’aparcament que han generat una certa incertesa sobre el futur d’infraestructures ciclistes, o les zones d’aparcament i que no han passat per un debat social.

«La bicicleta ha de ser un motiu de consens social, com ja succeeix en altres països europeus, en els quals tots els agents socials donen suport al seu ús i que s’han convertit en vertaderes referències de la mobilitat activa i sostenible», exposa Martínez, que recorda la contribució d’aquest mitjà de transport als principals reptes relacionats amb la contaminació, el soroll, la salut i l’energia que afrontem actualment com a societat. «Hem avançat molt en els últims anys i ha costat molt arribar fins ací, amb els serveis i infraestructures de bici que tenim actualment. La bici no pot formar part de cap estratègia de crispació social, tampoc les places d’aparcament públic. S’ha de fer una profunda reflexió sobre el model de ciutat, i falta pedagogia», afig.

«La bicicleta i les seues inversions», afig el portaveu socialista, «han de considerar-se com un element estratègic, amb un clar i ampli consens polític que permeta consolidar ciutats més segures, més sostenibles i més saludables». Martinez també recorda que tant ajuntaments com diputacions, àrees metropolitanes i governs autonòmics han realitzat inversions i projectes a favor de la bicicleta al nostre país. A més, el Consell de Ministres va aprovar, fa 2 anys, l’Estratègia Estatal per la Bicicleta, un instrument de planificació liderat pel Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (MITMA), amb més de 100 accions a favor d’aquest mitjà de transport.

«Aquest consens» i “major diàleg”, conclou Martínez, «permetrà alinear les polítiques públiques en matèria de mobilitat de la nostra ciutat amb les polítiques públiques dels països de la UE. En aquest àmbit, ens ha de permetre abordar els compromisos estatals i internacionals, com ara els ODS, l’acord de París sobre el canvi climàtic o els objectius de la UE per a descarbonizar el transport i avançar cap a maneres més sostenibles i saludables».

«Just ara no toca llevar ni reduir les alternatives de mobilitat neta, saludable i sostenible que s’han creat en els últims anys» manifestava José Antonio Martínez «just ara» subratlla Martinez, «amb la demanda creixent i amb una clara aposta ciutadana per un canvi d’hàbits, no podem ni devem retrocedir. No toca llevar ni reduir les alternatives de mobilitat neta, saludable i sostenible que s’han creat en els últims anys».

Tags: Ontinyent

Lo + leído

À Punt estrena ‘La clau per viure’ per donar resposta als reptes de l’habitatge

La periodista de Puçol María Domínguez (1981) és una cara ben coneguda pels espectadors d’À…

Alzira declara 2026 como el Año Jaume I en el 750 aniversario de su muerte

El Ayuntamiento de Alzira ha decidido designar el año 2026 como el Año Jaume I,…

«Felices lo que creen sin haber visto” el simbolismo de Miguel Rothschild en Jorge López Galería

“Felices los que creen sin haber visto” es la exposición con la que Jorge López…

Otras noticias

Barques treballant a l'embassament de Bellús.
La Vall d'Albaida

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer inicia la retirada selectiva de peixos en l’embassament de Bellús per a millorar la qualitat de l’aigua

Por Toni Cuquerella
Vicent Boira, durant la seua intervenció en la jornada.
El ComtatL'AlcoiàL'Alt VinalopóLa CosteraLa Vall d'Albaida

La patronal tèxtil Ateval reuneix experts i empresaris per a debatre l’impacte del Corredor Mediterrani a les comarques centrals

Por Toni Cuquerella
Imatge de l'entrevista entre Jorge Rodríguez i Marciano Gómez.
La Vall d'Albaida

La Conselleria de Sanitat crea 134 noves places per al nou Hospital d’Ontinyent que es manté com a zona de difícil cobertura

Por Toni Cuquerella
ganadera blanca1 1
AgronewsLa Vall d'Albaida

De diseñadora de moda en Valencia a ganadera en El Palomar

Por Agronews
Reunió de la regidora Gandia amb els veïns afectats.
La Vall d'Albaida

Queixes de veïns i expedients oberts: Ontinyent torna a exigir a la Conselleria una solució a les males olors d’una depuradora

Por Toni Cuquerella
Ontinyent ja ha tancat les seues Festes de Moros i Cristians.
La Vall d'Albaida

La ‘Setmana Gran’ de les Festes de Moros i Cristians d’Ontinyent conclou amb les ambaixades i la desfilada final

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?