9 d'Octubre - Generalitat Valenciana

ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
ComarcalCV > Valencia > La Costera
La Costera

Xàtiva reconeix la tasca cultural de Manolo Miralles i l’esforç de l’atleta Judith Tortosa en el 9 d’Octubre

Desenes de xativins i xativines acudiren ahir a la porta de l’Aljama de Sant Josep per celebrar la diada dels valencians i valencianes
Redacción ComarcalCV
Last updated: abril 5, 2025 7:41 pm
Por
Redacción ComarcalCV
PorRedacción ComarcalCV
Seguir
Publicado octubre 10, 2023
348 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
8100 xativa 9 octubre 2023

La porta de l’Aljama, ubicada a l’ermita de Sant Josep, va ser ahir l’escenari d’una nova edició dels actes de commemoració del 9 d’Octubre a Xàtiva, en els quals s’aprofita per retre un reconeixement a persones xativines, o amb vinculació a la ciutat, per la seua trajectòria o els seus èxits i contribucions a la societat.

Un dels dos guardons d’aquest any va recaure en la figura de Manolo Miralles, músic valencià fundador del grup Al Tall, qui va ser reconegut per la seua tasca en favor de la cultura i la llengua valenciana. El reconeixement, a títol pòstum -Manolo ens va deixar a finals del mes de juliol- el va arreplegar la seua filla Mireia Miralles, qui va assegurar estar «molt agraïda per tota l’estima que estem rebent des que ens deixara. Ell no sabia i no es podia imaginar l’estima tan gran que li té el món de la cultura i la societat valenciana».

L’altra protagonista va ser la jove Judith Tortosa, l’atleta del CAX que acaba de complir la majoria d’edat i que el passat estiu es va penjar la medalla de bronze a la seua categoria durant el Mundial absolut d’Atletisme Adaptat que es va celebrar a París. «Per a mi és una alegria i un orgull poder estar en aquest acte. No m’hauria esperat mai rebre aquest reconeixement», va declarar.

L’alcalde de Xàtiva va manifestar que «aquest és un acte senzill en el qual posem en valor el treball realitzat pels xativins i xativines per superar els nombrosos entrebancs i al mateix temps reconeguem les aportacions a la societat en aquest cas de dos xativins excepcionals: Manolo Miralles, una referència en el món de la cultura i en la defensa de la llengua valenciana; i Judith Tortosa, una de les nostres atletes més destacades, qui ens ha demostrat que amb voluntat, valentia i molt de treball es pot superar qualsevol obstacle».

Per la seua part el regidor de Cultura Alfred Boluda va explicar que «aquest és un acte emotiu i local, però també amb projecció i trajectòria no sols per recordar el naixement del poble valencià sinó també per reclamar allò que som i que volem ser».

La cita va reunir a desenes de persones i en la mateixa també van participar associacions i entitats culturals de la ciutat com ara la Muixeranga de Xàtiva, el grup de Danses Socarrel, la Colla de Dolçainers i Tabaleters La Socarrà i el quartet de corda Vernissa.

Tags: admin Xàtiva

Lo + leído

La Guardia Civil arresta al presunto autor del incendio que quemó 850 hectáreas en Tuéjar

La Guardia Civil ha detenido a un hombre de 66 años y nacionalidad española como…

Aemet eleva a roja la alerta por el «peligro extraordinario» en la costa de València y Castelló, y la Generalitat envía un Es-Alert a la población

La Generalitat Valenciana, a través del Centro de Coordinación de Emergencias (GVA112), ha emitido una…

Triomfalisme del PP de Xàtiva per la licitació del futur centre de salut en 2026 i indignació de l’alcalde: «no han mogut una rajola en 4 anys»

L’anunci de la futura licitació del Centre de Salut Xàtiva II ha deslligat un nou…

Otras noticias

Casa del Cigroner de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva traurà a licitació la concessió de l’alberg Casa del Cigroner per deu anys

Por Toni Cuquerella
Raimon, davant una de les obres de Miró de la seua col·lecció.
La Costera

La paradoxa del deute pel Centre Raimon de Xàtiva: el PP critica l’augment del crèdit que provoquen les retallades de la Generalitat

Por Toni Cuquerella
Una de les visites realitzades a Xàtiva (foto: Nastassia Tarusava).
La Costera

L’Open House València tanca el cap de setmana a Xàtiva amb més de 5.400 visites al seu patrimoni

Por Toni Cuquerella
Simulacre d'emergències realtizat a Xàtiva.
La Costera

Xàtiva actualitza els seus plans d’emergència davant riscos d’incendis, inundacions i sismes

Por Toni Cuquerella
xativa premis 9 octubre 2026
La Costera

Premis 9 d’Octubre de Xàtiva: Xaro Ferri i Juanra Martí, junt a Artur Heras a títol pòstum

Por Toni Cuquerella
Trobata a l'ermita de Llutxent.
CulturarteLa Costera

La Universitat de València homenatja Artur Heras amb una exposició sobre la cultura i la resistència antifranquista

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Política de IA
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Política de IA
Welcome Back!

Sign in to your account

Usuario o correo electrónico
Password

Lost your password?