La Diputació de València ha acordat per unanimitat prestar assistència tècnica, jurídica i econòmica a l’Ajuntament de Palma de Gandia per a la construcció urgent de les infraestructures necessàries que garantisquen el subministrament d’aigua potable.
D’esta manera, el PP, Ens Uneix, el PSPV, Compromís i Vox han votat favorablement la moció que inclou també la col·laboració de la corporació provincial amb l’empresa de proveïment d’aigua i l’Ajuntament de Palma, per a participar igualment en el cost de l’aigua embotellada que se subministra als veïns en espera d’una solució definitiva.
L’acord ha rebut llum verda en el ple de novembre, amb una delegació encapçalada per l’alcaldessa de Palma de Gandia, Paula Femenía, com a testimoni en l’hemicicle provincial. En este sentit, el diputat responsable del Cicle Integral de l’Aigua, Paco Comes, ha recordat que “el problema és de competència local, i per això la Diputació estarà al costat de Palma i els seus veïns i es posarà a treballar per a resoldre com més prompte millor la falta d’un bé imprescindible com és l’aigua”. En la mateixa línia s’ha expressat el diputat de Compromís, Pau Andrés, qui ha recordat les molèsties que arrossega el municipi des que el pou de San Miguel fora declarat no apte per al consum per part de la Conselleria.
L’ajuda prestada tant per part de la Diputació com de la Generalitat anirà encaminada a poder subministrar aigua a la població des del pou de Vilallonga, així com a cobrir, mentre es realitzen les obres oportunes, les despeses de la compra i transport de l’aigua embotellada que es repartix a les veïnes i veïns de Palma de Gandia.