ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Safor

Gandia obri els patis escolars a les activitats lúdiques dels barris i a l’esport

José Manuel Prieto: "els xiquets han de tindre espais on poder jugar i conviure de forma segura; els clubs i els esportistes han de poder gaudir també d’altres instal·lacions esportives complementàries.
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado enero 3, 2024
127 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
8883 gandia escola

Gandia obrirà els patis de sis escoles durant les vesprades, de 17.00 a 19.00 h, per al joc, les activitats d’oci saludable i, de 19.00 h a 21.00 h, per a l’ús per part dels clubs esportius.

Així ho anunciat aquest dimecres, l’alcalde José Manuel Prieto, acompanyat pels regidors d’Educació i Esports, Esther Sapena i Jesús Naveiro, respectivament, durant la visita al Ceip Sant Francesc de Borja, un dels sis espais escolars que obriran de forma alterna, en aquest cas gairebé tota la setmana, de dilluns a dijous. Per la seua banda, dimarts i dijous estarà disponible a la comunitat del barri i els clubs esportius el Ceip Mondúver; dimecres, el Ceip Cervantes, i divendres, els Ceip Joan Martorell, Botànic Cavanilles i Joan XXIII.

«Pensem que els xiquets han de tindre espais on poder jugar i conviure de forma segura; els clubs i els esportistes han de poder gaudir també d’altres instal·lacions esportives complementàries. I així serà a partir del dilluns pròxim. Començarem amb dos aproximadament cada dia i la idea és arribar a tots els centres, de manera que tots els xiquets tinguen la referència d’un pati obert al seu barri», ha assegurat l’Alcalde.

Per a garantir l’oci segur i les activitats controlades, l’Ajuntament, dins d’un pla d’ocupació, ha contractat tres conserges, que s’encarregaran d’obrir i tancar.

Per la seua banda, la regidora d’Educació ha explicat que el seu departament ve treballant des de fa mesos en la iniciativa, en col·laboració amb l’edil d’Esports i «conjuntament amb les direccions dels centres, l’Ampa… Perquè per a que siga un èxit era imprescindible que totes i tots ens ho creguérem i anàrem de la ma. Hem atès totes les demandes dels claustres i dels consells escolars, com en el cas de la contractació de conserges, però també garantint que les instal·lacions és netejaran abans i després de ser usades».

Sapena ha destacat l’objectiu complementari que els patis es convertisquen en llocs d’acompanyament de les famílies, de trobada de la gent que viu al barri, per augmentar la cohesió social. I ha insistit en que els patis actuaran com a parcs, però en realitat són centres educatius, per la qual cosa s’ha d’acudir amb algun adult, que serà el responsable del benestar dels xiquets i de les xiquetes. També cal responsabilitzar-se en la cura i el manteniment i «recordar que són espais sense fum i que no poden entrar-hi animals». Són alguns dels consells que el departament d’Educació ha indicat en un full informatiu que es repartirà entre els usuaris potencials. «A més, dins del patis s’hi realitzaran activitats lúdiques, amb monitors i monitores, que conviuran am el joc lliure».

Finalment, l’edil d’Esports ha reconegut que, degut a la gran demanda d’ús d’instal·lacions esportives, la iniciativa «és un oxigen i permet la pràctica d’esports com bàsquet, volei, handbol, que es poden fer en les pistes de les escoles… O en el cas de la rítmica, que ha començat ja al gimnàs del Botànic Cavanilles… És un exemple més de l’aposta de Gandia per la vida saludable», ha conclòs.

Tags: Gandia

Lo + leído

Gandia Pensa reuneix els periodistes valencians Paco Cerdà i José Luis Sastre en una conversa sobre memòria i pensament crític

El cicle Gandia Pensa torna amb una nova sessió en col·laboració amb la Tardor Literària,…

Finalizan las obras de restauración en la plaza de armas del Castillo de Morella

El Ayuntamiento de Morella ha concluido la rehabilitación de la plaza de armas de su…

La Autoritat Portuaria avança en la restauració del pantalà marítim a Sagunt

La presidenta de l'Autoritat Portuària de València (APV), Mar Chao, ha reafirmat el compromís de…

Otras noticias

Imatge de la tromba d'aigua caiguda a Gandia.
La Safor

La DANA Alice provoca que Gandia registre en tres hores quasi un 20% de tota la pluja d’un any

Por Toni Cuquerella
Els bombers han hagut de realitzar diferents actuacionsa Gandia.
La Ribera BaixaLa Safor

Aemet eleva a aviso rojo la alerta por lluvias torrenciales de hasta 100 litros en una hora en el litoral sur de València

Por Toni Cuquerella
d17cdcb7 3599 4e4a a241 442f074882af
El Camp de TúriaL' Horta SudL'Horta NordLa Plana AltaLa Ribera BaixaLa Safor

Alaquàs, Bétera, Castellón, Cullera, Gandia, Paterna, Picanya, Quart de Poblet y Torrent logran las máximas distinciones en la VIII Gala de Viles en Flor

Por Javier
AO6462copia
La Safor

Gandia reconoce a 13 entidades y personas en el V Acte Cívic

Por Redacción ComarcalCV
Guardia Civil.
ComarcalLa Safor

El cadáver carbonizado hallado en Oliva podría ser el de la joven desaparecida en agosto

Por Toni Cuquerella
1CuevaDelSapo
La Hoya de Buñol - ChivaLa SaforLa Serranía

El Museu de Prehistoria presenta los hallazgos encontrados Oliva, Bugarra, Yátova y Chiva

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?