BANNER_CUIDAR_futur_980x90px (1)
viernes, 9 mayo de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Vall d'Albaida

La Diputació autoritza ampliar fins a juliol de 2025 el termini perquè Terrateig execute el nou consultori

L'àrea de Cooperació que dirigix la vicepresidenta Natàlia Enguix fixa la nova data d'execució i justificació d'un projecte fonamental per a la qualitat de vida del municipi de la Vall d’Albaida, amb una inversió de 277.000 euros
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado enero 4, 2024
27 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.

La Diputació de València ha autoritzat l’ampliació del termini d’execució i justificació del nou consultori de Terrateig, a la Vall d’Albaida.

Amb esta pròrroga decretada per l’àrea de Cooperació Municipal que dirigix la vicepresidenta primera, Natàlia Enguix, “donem resposta a la petició de l’ajuntament d’allargar el termini per a acabar el projecte i no haver de renunciar a la subvenció de 277.000 euros que concedix la Diputació”, explica la responsable provincial. Terrateig disposarà d’any i mig per a finalitzar el seu nou edifici auxiliar per a dotació sanitària, fins a l’estiu de 2025.

Enguix destaca que, amb esta mena d’actuacions atenent les sol·licituds dels consistoris, “donarem totes les facilitats possibles, dins del marc legal, perquè els municipis puguen executar els projectes que subvenciona la Diputació”. “Ho vam dir des del primer minut d’esta nova legislatura, que tenim el repte d’ajudar als alcaldes i alcaldesses al fet que convertisquen en realitat els seus projectes i no hagen de renunciar a cap ajuda, i ja estem treballant per a complir-lo”, ha afegit la vicepresidenta primera.

En este sentit, “volem aplicar a tota la gestió la filosofia del nou Pla Obert d’Inversions, que hem convertit en un programa quadriennal amb tres convocatòries obertes cada any perquè els ajuntaments presenten els seus projectes sense pressions, i evitar així els problemes que a vegades suposen els terminis d’execució i que poden comportar la renúncia a les subvencions”. En este cas concret, “Terrateig va derivar a la Diputació l’execució del Pla d’Inversions 2020-21, i amb els retards de la pandèmia i la inflació va decidir fer canvis en els projectes i destinar els diners a un consultori que no tenien temps per a executar”, explica Enguix.

Nou consultori

L’alcaldessa de Terrateig, Silvia Ferrer, agraïx no sols el finançament provincial sinó també “la predisposició de la vicepresidenta Enguix per a autoritzar nous terminis i facilitar l’execució de l’obra. Fa uns dies em va informar de la signatura del decret en el qual se’ns autoritza a realitzar l’obra amb un termini ampliat, el que demostra la sensibilitat de Natàlia cap als problemes dels pobles de la comarca a la qual representa. En el nostre cas, podrem disposar d’un nou edifici auxiliar que destinarem a situar el nou consultori de salut”.

El nou consultori “permetrà als habitants tindre un centre mes ampli i còmode per a l’atenció sanitària, tant metge com infermera, i un espai per a altres activitats relacionades amb la salut”, explica l’alcaldessa, qui destaca que l’ajuntament “no haurà de disposar de cap partida pressupostària per a l’obra, ja que l’import total assignat per la Diputació contempla el cent per cent de les despeses”.

“L’ampliació suposa una gran notícia, ja que el municipi és molt xicotet, no arriba a 300 habitants, i només disposem d’estes inversions que venen de part de la Diputació per a millorar les infraestructures i la qualitat de vida dels nostres veïns”, apunta Silvia Ferrer, qui remarca que “som un municipi rural amb risc de despoblació i estos projectes repercutixen en la millora dels serveis bàsics i reduïxen la desigualtat respecte als municipis grans”.

Al juliol de 2020, Terrateig va sol·licitar a la Diputació quatre projectes en el marc del Pla d’Inversions 2020-21. Dos d’eixos projectes van ser canviats al desembre de 2022 pel nou consultori auxiliar, en el qual la corporació provincial invertirà 277.000 euros. El consistori disposa de 638 dies, des del 23 d’octubre de 2023, per a la finalització de l’obra, i de dos mesos més per a la seua justificació.

Tags: Terrateig
BANNER_CUIDAR_futur_300x600px

Lo + leído

Averías más comunes en las barreras automáticas (y cómo evitarlas y prevenirlas)

Las barreras automáticas son fundamentales para controlar el acceso en parkings, comunidades, empresas e instalaciones…

Desmantelan una red de explotación de temporeros agrícolas que alojaban en un hotel abandonado de Sagunt

Agentes de la Policía Nacional han desarticulado en la provincia de Valencia una organización criminal…

Folgado reorganiza el reparto de áreas en el gobierno de Torrent tras la salida del edil de VOX

El Ayuntamiento de Torrent ha llevado a cabo una reestructuración interna en el equipo de…

Otras noticias

Pedregada Vall Albaida 1
AgronewsLa Vall d'Albaida

El pedrisco del pasado sábado afecta a más de 8.700 hectáreas de cultivo en la Vall d’Albaida con 2 millones de euros de pérdidas

Por Agronews
Ontinyent
La Vall d'Albaida

Ontinyent posa en marxa zones de prioritat residencial per a pacificar el trànsit i prioritzar el veïnat

Por Javier
Fiestas de 'La Barraca' de El Ràfol de Salem
FiestasLa Vall d'Albaida

El Ràfol de Salem celebra la particular fiesta de “La Barraca” con el fuego, el almuerzo y el arroz al horno como protagonistas

Por Javier
1320 natalia enguix vicente mompo
La Vall d'Albaida

Ens Uneix exigeix al Govern que condone deute als ajuntaments com a Catalunya i la resta d’autonomies

Por admin
7466 ontinyent coca fira
La Vall d'Albaida

Ontinyent ja té guanyadors del primer concurs de la Coca de Fira

Por admin
2322 ferran gandia gimnas
La Vall d'Albaida

Ontinyent inverteix més de 60.000 euros en millores a diferents espais del Poliesportiu Municipal

Por admin
Facebook Twitter Youtube Rss Medium
Mas contenido de ComarcalCV:
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?