miércoles, 25 junio de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
El Camp de Morvedre

Sagunt vol preparar-se per als 100.000 habitants amb la gigafactoria i reclama recursos d’habitatge, sanitat i educació

Sagunt té la previsió de desenvoluupar fins 18.000 habitatges, i reclama a la Generalitat l'ampliació de l'Hospital i el centre de salut Port II, a més d'un nou institut i dos col·legis
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado enero 31, 2024
35 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.

Sagunt ja preveu la mítica xifra de 100.000 habitants amb l’impacte que suposarà la posada en funcioanment la gigafactoria de bateries de Volkswagen a la ciutat, un fenòmen que el mateix alcalde Darío Moreno compara a l’arribada de Ford a Almussafes fa 50 anys. Aquest increment de població suposaria créixer gairebé un 50% la seua població, ja que actualmente Sagunt compta amb 68.000 veïns.

La gigafactoria que es construeix a Parc Sagunt i que suposa una inversió de 3.000 milions, es preveu que estiga operativa en 2026, i proporcionarà al voltant de 3.500 llocs de treball directes i “entre 15.000 i 30.000 indirectes”, apunta moreno. Aquestes previsions suposen un fort reclam de recursos humans als quals cal donar infraestructures i serveis.

Actualment, tal com ha explicat Moreno, la ciutat disposa de parcel·les urbanitzades en les quals es podrien construir fins a 12.000 habitatges i altres obertes i pendents de desenvolupar que podrien augmentar aquesta edificabilitat fins a les 18.000 noves cases, “estem parlant que podríem superar els 100.000 habitants”.
I, tal com reconeix l’edil, ja es nota que és necessari que s’augmente l’oferta residencial a Sagunt, perquè hi ha demanda, tant en lloguer com en compra. No obstant això, des de l’Ajuntament també han detectat, a més d’una pujada de preus, que s’estan retenint immobles, “no sabem si hi ha grans forquetes que estan esperant que els preus arriben a màxims”, unes maniobres especulatives que des del Consistori pretenen combatre.

Aquest increment poblacional que es preveu, requerirà de noves infraestructures que depenen, principalment, de la Generalitat Valenciana. S’ha referit a la necessitat d’ampliar tant l’Hospital com centre de salut Port II; la construcció del centre d’atenció a majors (Ceam) en el nucli del Port; la reconversió de l’IES Eduardo Merello en un centre integral de Formació Professional, per al que es requereix una inversió que es va paralitzar amb el canvi de Govern en la Generalitat Valenciana; o la construcció d’un nou institut i dos col·legis per a cobrir les futures demandes de la població: “Hem de donar una resposta adequada al ritme al qual creix la ciutat”.

Diversificació econòmica

La repercussió de la gigafactoria de Volkswagen trascendirà la localitat de Sagunt, i es preveu que ramifique l’impacte no sols a la comarca del Camp de Morvedre, sinó també a Castelló, Terol, la resta de la província de València i Alacant.

No obstant això, Sagunt vol aprofitar el “potencial” que suposa la instal·lació de Volkswagen per a atraure a altres empreses amb les quals es mantenen contactes per a la seua instal·lació tant en Parc Sagunt 2 com en Parc Sagunt 1, que està en una ocupació “superior al noranta per cent i que esperem que arribe al cent per cent”. El que té clar l’alcalde és que es vol evitar repetir errors del passat, com va succeir amb Alts Forns, i evitar el ‘monocultiu’ industrial.

Així mateix, l’entrada en funcionament de la gigafactoria està directament relacionada amb posada en marxa de les plantes fotovoltaiques, que han provocat una certa contestació ciutadana pel seu impacte en el territori: “El procediment segueix el seu curs amb l’avaluació mediambiental, ja que són imprescindibles. Sense energia neta i barata no hi hauria gigafactoria”.La posada en marxa d’aquest projecte implicarà un va incrementar de població i, per tant, una necessitat d’infraestructures.

Tags: València

Lo + leído

Foios celebra la despedida del CEIP Mare de Déu del Patrocini

Más de 1.400 personas se reunieron el pasado viernes en Foios para celebrar la Fiesta…

El Ayuntamiento de Villajoyosa recibe un premio en el Publifestival de Madrid

El Ayuntamiento de Villajoyosa ha sido reconocido por su campaña de comunicación turística "Navega La…

BIOPARC Valencia lanza la película de Realidad Virtual «La Última Frontera»

BIOPARC Valencia da un paso más en su compromiso por la divulgación de la biodiversidad…

Otras noticias

La playa de Gandia durante la noche de San Juan.
El Camp de MorvedreLa Safor

La noche de San Juan en las playas de València, Gandia y Sagunt se salda con 20 detenidos y 823 identificados

Por Toni Cuquerella
3542 250111 san foto1 ampliacionzonasur hospsagunto
El Camp de Morvedre

La unidad de daño cerebral del Hospital de Sagunto permanece inactiva

Por Redacción ComarcalCV
image 8 e1749638967894
El Camp de Morvedre

Faura mejora la iluminación de la pista del Calle de la Pilota

Por Redacción ComarcalCV
1680 guardia civil
El Camp de MorvedreEl Vinalopó MitjàL'Horta Nord

Detenidos varios mensajeros en Manises, Paterna y Sagunto por sustraer y revender miles de euros en paquetería

Por Javier
IMG 2220 m
AgronewsEl Camp de Morvedre

Sagunt celebra en juny les IV Jornades Tècniques Agràries

Por Agronews
Toni Llorens Juan Carlos Garcia y Jimmy Entraigues durante un momento del ensayo
CulturarteEl Camp de Morvedre

Sagunto estrena para la escena ‘Lázaro 3.0’, un clásico renovado e inclusivo

Por Javier
Auditor
  • Quienes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quienes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?