ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Alta

L’Ajuntament de l’Alcúdia digitalitzarà el cicle de l’aigua amb una inversió de vora 1,2 milions d’euros

El ple ha aprovat per unanimitat el projecte de digitalització per al servei d'aigua potable i clavegueram, amb actuacions finançades al 100% amb ajudes del Ministeri
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado noviembre 10, 2023
221 vistas
2 Min lectura
Compartir en:
3644 alcudia obres canonades

En l’última sessió plenària, que va tindre lloc el passat 31 d’octubre, es va aprovar per unanimitat la participació de l’Ajuntament de l’Alcúdia a través de l’empresa Aguas de Valencia, S.A., en el projecte de digitalització per al servei d’aigua potable i clavegueram de la localitat, dins d’un procediment convocat pel Ministeri per a la Transició Ecològica i el repte demogràfic per a la concessió d’ajudes, per a l’elaboració de projectes de millora de l’eficiència del cicle urbà de l’aigua, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PERTE digitalització del cicle de l’aigua).

Aquest projecte pretén impulsar l’ús de les noves tecnologies de la informació en el cicle integral de l’aigua per millorar la seua gestió, augmentar l’eficiència, reduir les pèrdues en les xarxes de subministrament i avançar en el compliment dels objectius ambientals marcats per la planificació hidrològica i les normatives internacionals.

En concret, es plantegen al municipi actuacions per a la instal·lació d’equipament per al control de la qualitat, cabdal i pressió de l’aigua potable, la instal·lació de comptadors de telelectura, mesuraments de cabdals en pous de registre i col·lectors, monitorització de les EBARS i de la qualitat de l’aigua residual i control de vessaments, entre altres.

La implementació d’este equipament permetrà, per exemple, el control en temps real dels cabals d’aigua potable que entra i ix de la xarxa, cosa que ajudarà a la detecció de fuites i millorarà sensiblement l’eficiència del sistema.

La sensorització de la xarxa de clavegueram dotarà a l’àrea de serveis públics d’un sistema de control automàtic del funcionament, que a més a més ajudarà a prendre decisions en situacions de fortes pluges per minimitzar l’impacte de possibles inundacions.

Andreu Salom, alcalde de l’Alcúdia, ha explicat que «amb el pla director de les infraestructures de clavegueram i la informació que ens faciliten els nous sensors, podem establir les mesures necessàries i més eficients per a gestionar de manera òptima situacions adverses com ara episodis de pluges d’alta intensitat».

Tags: admin Alcúdia

Lo + leído

Dénia obre a la ciutadania la regulació dels pisos turístics: així es pot participar en l’enquesta per la nova ordenança

L’Ajuntament de Dénia ha iniciat un procés participatiu clau per a definir el futur del…

Paiporta lanza un portal web para seguir en tiempo real la reconstrucción tras la dana

El Ayuntamiento de Paiporta, a través de la Concejalía de Transparencia y Modernización, ha puesto…

‘Una Xàtiva per a tu’: la nova plataforma digital per facilitar la transparència i el control de les inversions públiques

L'Ajuntament de Xàtiva ha fet un pas significatiu cap a la modernització administrativa i la…

Otras noticias

8CA1AEE7 A8AA 41F4 AFBD 2BAAE947A3F9 1430x827 1
La Ribera Alta

El precio de la vivienda se dispara un 19,6% en Alzira en el último año

Por Javier
7977 alzira muralla
La Ribera Alta

Alzira inicia las actividades del Año Jaume I con visitas escolares y conferencias

Por Redacción ComarcalCV
alumbrado dana alcudia e1770986767574
La Ribera Alta

L’Alcúdia impulsa la reparación integral de su alumbrado público tras la DANA

Por Javier
Imagen de las pistolas confiscadas en Alzira.
La Ribera Alta

De la mítica Luger al Winchester: el «museo» de armas ilegales descubierto en una casa de campo de Alzira

Por Toni Cuquerella
Policía Nacional.
La Ribera Alta

La Policía Nacional interviene en una guardería de Algemesí: así trataba a los niños la propietaria que ha sido detenida

Por Toni Cuquerella
Policía Nacional.
ComarcalLa Ribera Alta

La Policía Nacional detiene en Alzira a un miembro de una red de extorsión sexual

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?