jueves, 26 junio de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Marina Baixa

Augmenta l’albirament de dofins a l’entorn del parc natural de Serra Gelada de la Marina Baixa

La Conselleria de Medi Ambient registra 31 contactes amb dofins durant 2023
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado mayo 6, 2024
59 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
72 benidorm delfines

La Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori ha comptabilitzat la xifra de 31 contactes amb dofins durant 2023 a l’entorn del parc natural de Serra Gelada.

En aquest sentit, el director general de Medi natural i Animal, Raúl Mèrida ha destacat que “després d’un descens d’albiraments en 2022, s’ha produït un augment de cetacis en aquesta zona durant 2023”. I, ha afegit que “és molt probable, que aquesta variació estiga més vinculada a la menor aportació de les observacions de particulars, que a una disminució real de la presència d’aquesta espècie en la zona”.

En total s’han registrat 31 contactes amb cetacis en 2023, d’aquestes observacions, 28 corresponen a l’àmbit marí del parc natural, 2 a la zona marina de la Vila Joiosa i una altra enfront del Parc Natural del Penyal d’Ifac a Calp, tots ells corresponents al dofí mular (Tursiops truncatus).

Des de l’any 2000, el personal de la Conselleria de Medi Ambient, primer vinculats a la ZEPA ES0000121 Illots de Benidorm i Serra Gelada i més tard al Parc Natural de la Serra Gelada i el seu entorn litoral, realitza i recopilant les observacions de cetacis aquesta la zona marina.

D’entre totes les espècies observades destaca per la seua regularitat i quantitat d’individus el dofí mular (Tursiops truncatus), conegut localment com marroc, “que segons diferents estudis sembla posseir en aquesta franja litoral, un grup poblacional relativament estable”, ha matisat Raúl Mèrida.

Igual que en anys anteriors, durant 2023 el personal del parc natural, especialment l’Equip de Guardacostes dels Espais Naturals Protegits Marins de la Comunitat Valenciana, s’encarrega de recopilar no sols les observacions que aquest servei realitza, sinó també les que li transmeten ciutadans vinculats a la zona marina del parc natural. “Totes les dades s’analitzen per a poder traçar els informes de l’activitat d’aquesta espècie en el seu hàbitat natural”, ha afegit el director general.

D’altra banda, i segons l’època de l’any, els contactes amb dofins en les aigües del parc natural en 2023 disminueixen sensiblement des de finals d’estiu fins a inicis de la primavera, i s’aconsegueix el màxim d’albiraments el mes de juny.

A més, les observacions de cries de diferents edats es concentren durant els primers sis mesos de l’any, amb xifres similars en tots aquests mesos. Encara que, la proporció de cries en les observacions varia entre anys, sent major en 2021 (59,37%) i més baixa en 2023 (38,71%).

La grandària mitjana dels grups de dofins observats és de 5 exemplars, xifra menor que en anys precedents i no sobrepassen durant 2023, els 13 exemplars de dofins en un sol grup.

Tags: Serra

Lo + leído

Veïns d’Albaida s’organitzen per frenar els projectes de plantes solars que ja afecten el 8% del seu territori

El veïnat d’Albaida es torna a mobilitzar davant l’avanç de les macroplantes solars al seu…

Campofrío construirá una planta en Utiel que sustituirá a la de Torrent, devastada por la DANA

Campofrío, filial de la multinacional mexicana Sigma, ha anunciado una inversión de 157 millones de…

El Centre del Carme se convierte en el primer espacio para una cultura plenamente accesible e inclusiva

El Centre del Carme Cultura Contemporània (CCCC) ha presentado su programa ‘CCCC Cultura Inclusiva’, un…

Otras noticias

image 29
La Marina Baixa

El Ayuntamiento de Villajoyosa recibe un premio en el Publifestival de Madrid

Por Redacción ComarcalCV
image 21
ComarcalLa Marina Baixa

La Vila Joiosa celebra el concurso de pebrereta en su 25 aniversario

Por Redacción ComarcalCV
Vista panoràmica d'Altea.
La Marina Baixa

Altea restringeix l’habitatge turístic al PGOU: prohibicions i límits per controlar la massificació i els preus

Por Toni Cuquerella
Ponents participants en la jornada sobre l'AVE a Xàtiva.
El ComtatL'AlcoiàLa Canal de NavarrésLa CosteraLa Marina AltaLa Marina Baixa

Xàtiva analitza l’impacte de l’arribada de l’Alta Velocitat a la ciutat i a les Comarques Centrals Valencianes

Por Toni Cuquerella
Camp nespres
AgronewsLa Marina Baixa

Piden un recorte fiscal estable para el níspero de Callosa por el encarecimiento de su cultivo artesanal

Por Agronews
1295 vila real presentacio logotip 750 aniversari fundacio
La Marina Baixa

Vila-real presenta la imatge del 750é aniversari de la fundació com a avantsala de la programació anual d’actes

Por admin
Auditor
  • Quienes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quienes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?