ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Safor

Gandia modifica el Pla General d’Ordenació Urbana per generar nous espais públics i millorar l’accessibilitat a Beniopa

La intervenció pretén trencar l'actual distribució generant espais públics i esponjant diverses zones
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado julio 26, 2024
357 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
9042 gandia pgou beniopa

El regidor delegat d’Urbanisme, Vicent Mascarell, i el president de la Junta de Districte de Beniopa, Jesús Naveiro, acompanyats per Jorge Hervás, tècnic del departament han comparegut en roda de premsa per informar de la 94 Modificació del Pla General d’Ordenació Urbana que afecta el districte de Beniopa. Una actuació que Mascarell ha qualificat «d’un dels més ambiciosos canvis urbanístics que s’han produït les darreres dècades».

L’edil d’Urbanisme ha recordat que Beniopa, com altres poblacions i ciutats, ha donat l’esquena als espais fluvials com rius i barrancs, per la qual cosa la trama urbana del barri discorre en paral·lel al barranc. La intervenció pretén trencar aquesta distribució generant espais públics i esponjant diverses zones que serviran de connexió amb Gandia i milloraran la mobilitat i l’accessibilitat a la barriada.

«Hem de ser capaços, des de l’urbanisme sostenible, de generar espais de convivència que respecten el patrimoni i fer-ho amb consens», ha declarat l’edil, qui ha informat que la mesura ha estat consensuada tant amb els veïns en la Junta de Districte com a la comissió d’Urbanisme on no hi va haver vots en contra, a més d’acceptar-ne moltes de les al·legacions que s’hi han presentat.

«Beniopa és un magnífic lloc per viure, però després d’aquesta actuació i la regeneració del barranc, serà un dels millors barris de la ciutat a mitjà termini», ha afirmat el responsable d’Urbanisme.

Per part seua, Naveiro ha explicat que es generaran vies més àmplies i que les actuacions es realitzaran en 34 parcel·les cadastrals. «Farem un barri menys compacte i més accessible que compte amb espais públics de més qualitat». El president de Junta ha informat que es contemplen actuacions als carrers Barranc i del Mig; d’alliberament espais als carrers Barraques, Xiprers i de Juraments, alhora que s’amplia l’espai públic a la plaça Campanar amb una zona verda a la parcel·la del carrer Del Mig. També es contemplen connexions entre els carrers Ramat i Nou, a més d’una reconversió de part del carrer Muntanya. «És un projecte molt ambiciós on el departament d’Urbanisme ha treballat molt i on el veïnat s’ha implicat per traure el màxim partit a aquesta reestructuració».

Finalment, Hervás ha explicat que el Pla de Reforma Interior compta amb intervencions com la regeneració paisatgística i millora urbana, que s’emmarca dins de l’ARRUR de Beniopa, que afecta l’accés a Beniopa a la zona del dipòsit i el pou dotat amb 650.000 euros. A banda d’aquesta actuació, juntament amb l’Església de la Magdalena es generarà una plaça amb un pressupost de 190.000 euros i, finalment, es duran a terme diverses actuacions dins el PRI per adquirir habitatges per tal d’obrir nous carrers de manera perpendicular als ja existents.

Tags: admin Ibi

Lo + leído

¿Por qué los docentes valencianos están hoy más cerca que nunca de la huelga?: la equiparación salarial que nunca llega

Lo que comenzó como una serie de reivindicaciones laborales se ha transformado en un ultimátum.…

Elena Pla Giménez, nueva Reina de las Fiestas Mayores de Paterna

El Casino de la Plaza del Pueblo volvió a acoger el acto de elección de…

Torrent organiza una ruta modernista el 25 de abril para redescubrir su patrimonio

El Ayuntamiento de Torrent ha organizado la Ruta Modernista, una nueva propuesta del ciclo “Rutes…

Otras noticias

Gandia es prepara per a la fideuà més internacional.
La Safor

El Concurs Internacional de Fideuà de Gandia fa història amb un rècord de països participants

Por Toni Cuquerella
L'IGN ha informat del terratrèmol amb epicentre a Oliva.
La Marina AltaLa Safor

Un terratrèmol de magnitud 2,6 amb epicentre a Oliva se sent a la Safor i la Marina Alta

Por Toni Cuquerella
ES Bellreguard
La Safor

La playa, la gastronomía y la historia impulsan a Bellreguard como Municipio Turístico

Por Javier Ruiz
Acte d'homenartge a Josep Piera celebrat a Gandia.
La Safor

L’última oda de Josep Piera: el Palau Ducal s’omple de versos i records per acomiadar el poeta

Por Toni Cuquerella
xeracoaerea
La Safor

El motor turístico y agrícola no falla: el paro cae un 4,8% en La Safor con Tavernes y Xeraco a la cabeza del descenso

Por Javier Ruiz
AO0080copia
CollaLa Safor

Gandia celebra el 50 aniversario del Vía Crucis viviente en el barrio de Santa Anna

Por Pau Gómez
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?