BANNER_CUIDAR_futur_980x90px (1)
lunes, 9 junio de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes-Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja / Baix Segura
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Safor

El tanc de tempestes que evitarà inundacions a la platja de Gandia estarà a principis del 2025

La infraestructura hídrica compta amb una inversió de 9 milions d'euros i és de les més grans de la província de València
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado octubre 10, 2024
53 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
6211 gandia tanc tempestes obres

Les obres del tanc de tempestes de primera magnitud que s’estan desenvolupant en el Clot de la Mota de la platja de Gandia estaran finalitzades a principis del 2025.

L’alcalde de Gandia, José Manuel Prieto, ha visitat l’execució dels treballs de construcció del nou dipòsit de pluvials que evitarà inundacions al districte marítim. Prieto hi ha assistit acompanyat de la coordinadora general d’Urbanisme, Maite Alonso; regidors municipals; així com pel CEO d’Aigües de València, Dionisio García; i integrants de l’empresa encarregada de la infraestructura.

El projecte contempla la construcció d’un dels tancs de pluvials més grans d’aquest tipus de tota la província de València, ja que tindrà una capacitat d’11.000 metres cúbics (l’equivalent al volum d’aigua de tres piscines olímpiques i mitja), per la qual cosa pràcticament doblarà l’anterior dipòsit construït a la plaça Navarra que té 6.000 metres cúbics de capacitat.

Es tracta de l’obra més important del Pla Director de Clavegueram de Gandia, un pla que es va iniciar ja fa més de vint anys i en el qual, des de llavors, s’han invertit més de 40 milions d’euros en col·lectors pluvials i infraestructures hídriques.

La infraestructura, que té un pressupost de 9 milions d’euros, també abordarà una actuació integral a la superfície de la plaça per tal d’integrar l’espai i convertir-lo en una zona amable on els veïns i els visitants podran gaudir d’una plaça d’aigua de 7.000 metres quadrats, fonts singulars, a més de zones d’ombra, i instal·lació d’enllumenat, mobiliari i zona d’equipament juvenil. Aquesta part de l’actuació compta amb un pressupost d’1,3 milions d’euros.

Després de la visita, Prieto ha qualificat aquesta intervenció com «la més ambiciosa que s’ha realitzat els darrers anys», ja que respon per una banda, a una reivindicació del sector turístic, agents econòmics i veïns que sol·licitaven acabar amb les inundacions que es produïen quan es produïen fortes pluges i, d’una altra, urbanitzar i posar en valor un espai com el parc Clot de la Mota perquè servisca de dinamitzador econòmic.

L’alcalde també ha volgut destacar el paper que jugarà a l’hora d’evitar les inundacions i separar els elements contaminants que acabaven a altres en altres parts del circuit de l’aigua com el riu o la depuradora. «Pretenem acabar amb abocaments, tovalloletes i altres elements que acaben abocant-se quan es produeixen aquests episodis de fortes pluges», ha declarat Prieto.

«Totes aquestes inversions s’han realitzat perquè tenim clar el rumb i perquè sabem que, aquestes actuacions que no es veuen, ajuden a acabar amb la mala imatge que donen les inundacions», va destacar la primera autoritat municipal, qui va voler reivindicar les aliances publico-privades i empreses com Aguas de Valencia que ja porta més de 100 anys de relació amb la nostra ciutat.

«Hui és un bon dia per a Gandia i la seua platja perquè ja estem veient el final d’una obra complexa que s’ha desenvolupat durant molt de temps», ha finalitzat l’alcalde.

Per part seua, Dionisio García ha incidit en «l’aposta per inversions que no es veuen i que, políticament poden no ser molt rendibles, però que al final porten un gran benefici per a la ciutat». «Estem davant d’una actuació important per a tota la xarxa de clavegueram de Gandia que, a més a més, dinamitzarà la zona on s’ha construït».
 

Tags: Gandia
BANNER_CUIDAR_futur_300x600px

Lo + leído

Manises brilla en los Premios Nacionales de Cerámica 2025 con un galardón y dos candidaturas finalistas

La Asociación Española de Ciudades de la Cerámica (AeCC) entregó el pasado 31 de mayo…

Caixa Ontinyent reivindica en el Congrés el seu model de banca local i compromesa socialment

El president de Caixa Ontinyent, José Pla, va participar aquest dijous en la jornada 'Reptes…

La Ministra de Joventut i el Consell de Xiquets dialoguen a Xàtiva sobre drets, diversitat i convivència

La ministra de Joventut i Infància, Sira Rego, ha presidit aquest dijous l’últim plenari del…

Otras noticias

IMG 20250605 WA0066
La SaforValència

El restaurante ‘En Boga’ de València gana la 50ª edición del Concurso Internacional de Fideuà de Gandia

Por Javier
Projecte de la marina de Gandia.
La Safor

Les obres de la nova Marina de Gandia començaran al setembre amb una inversió de 8 milions d’euros

Por Toni Cuquerella
El ministre Pablo Bustinduy, junt a l'alcalde de Gandia, José manuel Prieto.
La Safor

El ministre Bustinduy posa Gandia com a exemple en la lluita contra l’intrusisme en els pisos turístics

Por Toni Cuquerella
8027 dos agentes de la guardia civil durante un servicio 8 865x518
La Safor

Detenido un joven por un robo con violencia a un menor en Oliva

Por Javier
Feria de Abril de Gandia
FiestasLa Safor

La Feria de Abril de Gandia regresa con una programación repleta de actividades gratuitas

Por Javier
Viviendas de protección oficial en Gandia
La Safor

Gandia contará con un nuevo edificio de 67 viviendas protegidas frente al Palacio de Justicia

Por Javier
Facebook Twitter Youtube Rss Medium
Mas contenido de ComarcalCV:
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?