ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Ribera Alta

La Generalitat conclourà al setembre la rehabilitació de l’històrica estació d’Alginet de Metrovalencia, de 127 anys

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado marzo 17, 2021
114 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

NULL

La inversió supera els 200.000 euros i que l’actuació integra l’estació en el municipi

La rehabilitació de l’edifici de l’estació d’Alginet de Metrovalencia «estarà finalitzada el mes vinent de setembre», després de sis mesos d’intensos treballs. Així ho ha anunciat el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, durant la visita que ha realitzat a la instal·lació de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) en el municipi, acompanyat per la directora gerent de l’empresa pública, Anaïs Menguzzato, i l’alcalde d’Alginet, José Vicente Alemany.

Arcadi España ha assegurat que «l’estació d’Alginet és històrica, té més de 100 anys d’antiguitat, i està tancada des de fa tres, Ara, la Generalitat i FGV invertiran més de 200.000 euros per a endreçar-la, millorar-la i integrar les taquilles dins de la pròpia estació, al mateix temps que la instal·lació s’integra en tot el nucli urbà».

El conseller, qui ha agraït la col·laboració de l’Ajuntament en una «actuació molt demandada», ha afegit que serà una «realitat al setembre, quan Alginet tindrà l’estació que mereix integrada en el nucli urbà».

La Generalitat, a través d’FGV, invertirà 217.834 euros, IVA inclòs, a rehabilitar l’edifici de l’estació d’Alginet de Metrovalencia, afectat per un episodi de pluges que va provocar el despreniment de part del sostre d’aquest edifici.

Amb la finalitat d’iniciar les actuacions necessàries, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) va adjudicar l’execució de les obres de rehabilitació a L’Ullal Park Xarxa Ferroviària SL. Aquesta actuació comprén el canvi de coberta, rehabilitació i posada en servei de l’edifici, que en l’actualitat roman tancat al públic.

FGV ha planificat aquest projecte de rehabilitació amb l’objectiu de tornar obrir al públic aquestes instal·lacions amb total seguretat per a les persones usuàries. Els treballs previstos permetran reparar la degradació i esgotament de les estructures de fusta de la coberta per a garantir la seua estabilitat.

Al seu torn, l’empresa pública també ha incorporat en el projecte una sèrie d’intervencions que permetran millorar l’accessibilitat a l’edifici i a l’entorn urbà del municipi; la sostenibilitat de l’edificació i el caràcter de l’edifici original; i la reorganització interna i conformació d’un local sense ús específic que podrà gestionar-se de manera independent a l’estació.

L’estació d’Alginet està integrada en la Línia 1 (Bétera-Castelló). En 2020 va ser la segona estació de la comarca de la Ribera amb més persones usuàries, amb 52.374, número ostensiblement menor al de 2019 quan, sense pandèmia, es van registrar 96.329 viatgers i viatgeres.

L’edifici original, datat en 1895 i realitzat per l’enginyer Juan Pérez San Millán, ha tingut alteracions importants al llarg dels anys, entra les que es troben l’elevació dels nivells d’andanes, obertura de nous buits, ampliacions i canvis de fusteries.

Tags: Alginet

Lo + leído

Torrent avanza en la construcción de la nueva pasarela del CEIP Juan XXIII

La construcción de la nueva pasarela peatonal del CEIP Juan XXIII en Torrent avanza a…

Sagunto exige soluciones urgentes para el servicio de autobús a Valencia

El Ayuntamiento de Sagunto insiste en mejorar el servicio de autobús interurbano que opera bajo…

Paiporta otorga Medalla de Oro a la ciudadanía en reconocimiento a su solidaridad durante la DANA

El Ayuntamiento de Paiporta ha decidido rendir homenaje a la ciudadanía por su destacada actuación…

Otras noticias

PlacaConstitucioAlzira
La Ribera Alta

Alzira declara 2026 como el Año Jaume I en el 750 aniversario de su muerte

Por Redacción ComarcalCV
Imatge de la reunió celebrada a la Ribera Alta.
La Ribera Alta

El Govern d’Espanya destina 60 milions a reparar infraestructures agrícoles a la Ribera Alta

Por Toni Cuquerella
1680 guardia civil
La Ribera Alta

La detención de un hombre por 19 robos en Turís no aplaca la tensión ciudadana

Por Redacción ComarcalCV
Imagen del rescate practicado en Tous.
La Ribera Alta

La Guardia Civil rescata a dos heridos graves tras caer un vehículo por un barranco de 50 metros en Tous

Por Toni Cuquerella
Barracones de uno de los colegios afectados por la dana.
L' Horta SudLa Ribera Alta

Los últimos centros afectados por la dana reanudan las clases en Massanassa, Algemesí y Alfafar

Por Toni Cuquerella
Algemesi torna a A Punt
Alto PalanciaLa Marina AltaLa Plana AltaLa Ribera Alta

À Punt comienza su nueva temporada con la ‘Processoneta del Matí’ de Algemesí y la ‘Entrada de bous i cavalls’ de Segorbe

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?