ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Comarcal

Gandia inicia una nova fase de les obres de la línia elèctrica que unirà amb la futura subestació de Sanxo Llop

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado octubre 11, 2021
192 vistas
6 Min lectura
Compartir en:
Central nuclear de Cofrentes.
Central nuclear de Cofrentes.

NULL

El vicealcalde de Gandia i regidor d’Urbanisme, Josep Alandete, i l’edil de Mobilitat i Trànsit, Nacho Arnau, han comparegut junt amb la delegada regional de Red Eléctrica de España (REE) en la Comunitat Valenciana i Múrcia, Maite Vela, i la responsable de Planificació de i-DE (empresa distribuïdora del grup Iberdrola), Nuria Ruano, per a informar del procés i termini de les obres de canalització del cablejat d’alta tensió (2,4 km aproximats de longitud) que unirà la subestació elèctrica del Polígon Alcodar amb la futura subestació elèctrica que es construirà al polígon Sanxo Llop.

Les actuacions formen part de la planificació vigent del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, que va ser aprovat pel Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme en 2015 amb la col·laboració de les Comunitats Autònomes, i autoritzat per la Direcció General d’Indústria, Energia i Mines de la Generalitat en 2020.

Segons indiquen fonts municipals; les obres, que es van iniciar el mes de maig passat, es reprendran el pròxim 18 d’octubre en tres fases: octubre-novembre, novembre 2021 i a partir de desembre de 2021. Tota la infraestructura comptarà amb una inversió aproximada de 30 milions d’euros.

En la seua intervenció, Alandete ha destacat que aquesta infraestructura “dona compliment a les necessitats futures i a una reivindicació històrica i del teixit empresarial de la ciutat” i ha posat en valor la seua complexitat, ja que, a banda de l’envergadura del projecte, només hi ha dos entitats proveïdores a escala mundial que fabriquen els components utilitzats per a la construcció de la subestació.

“Hem de valorar la importància tècnica i estratègica d’aquesta subestació de Sanxo Llop i de tot el que comportarà per a la nostra ciutat i la nostra comarca, i en això l’Ajuntament de Gandia, des de sempre, ha estat oferint tota l’ajuda possible tant a REE com a Iberdrola perquè l’obra s’execute de la manera més ràpida i òptima possible”.

D’altra banda, Arnau ha defensat que es tracta d’unes obres “necessàries per a un bé major com és la importància industrial i econòmica per a Gandia i per a tot el teixit industrial de la Safor”, un procés del qual ja s’ha informat, des del seu departament i des de la Policia Local, a les empreses implicades.

En l’apartat de les afeccions que comporta aquest projecte, el responsable de Mobilitat ha exposat que l’avinguda Blasco Ibáñez, una de les principals artèries vials de Gandia, veurà reduïda la circulació a dos o inclús un carril, motiu pel qual ha recomanat a la ciutadania “fer ús de la ronda perimetral externa que facilita la connexió amb tota la ciutat” i evitar, així, l’alentiment del trànsit en aquesta via.

Per tal de mantenir informada la ciutadania del procés de les obres i de les alternatives al trànsit, Arnau ha demanat els gandians i les gandianes actualitzar la informació a les xarxes socials (Twitter i Facebook) de la Policia Local, on podran conèixer tots els canvis que puguen sorgir amb l’avanç de les fases de l’obra.

A banda d’aquests canals, l’Ajuntament de Gandia, en col·laboració amb les empreses elèctriques, iniciarà una campanya institucional per a informar a través dels mitjans de comunicació físics i digitals (premsa, ràdio i televisió), a més d’instal·lar cartells fixos i variables als accessos de la ciutat.

Pel que fa al termini de les obres, Vela estima que començaran a funcionar a finals del 2022, i ha explicat que la funcionalitat d’aquestes infraestructures consisteix a subministrar potència de la xarxa de transport elèctric a la xarxa de distribució perquè des de la subestació de Sanxo Llop, mitjançant el desenvolupament addicional de línies d’alta tensió, es puga garantir a curt i mitjà termini el subministrament elèctric de la zona.

La delegada de REE ha remarcat que “les companyies estem fent els nostres millors esforços per a dur a terme les obres i complir al més prompte possible amb el propòsit de posar en servei la subestació de Sanxo Llop. El nostre compromís amb Gandia i amb tota la comarca de la Safor és fer possible com més prompte millor aquest subministrament, que és fonamental per al desenvolupament i la competitivitat dels seus sectors econòmics. En data de hui, la previsió és que la subestació es pose en servei a finals de 2022″.

Finalment, Ruano ha destacat que Gandia, i tota la comarca, “té un indústria molt potent i molt proactiva, i la seua competitivitat dependrà dels serveis amb què compte”, i la subestació de Sanxo Llop “aportarà una major fiabilitat al subministrament elèctric, resiliència enfront dels esdeveniments meteorològics adversos, cada vegada més freqüents, i permetrà la transició ecològica i l’electrificació de l’economia”.

Per a vore les notícies més destacades de hui, punxa ací

Tags: Gandia

Lo + leído

Sagunt impulsa la construcció de 10.000 habitatges davant el ‘boom’ de la gigafactoria i el seu creixement demogràfic

L'Ajuntament de Sagunt ha activat una estratègia integral per a donar resposta a la creixent…

El taller sobre asistentes en WhatsApp profundiza en Alzira en el uso seguro y estratégico de este canal para empresas

El Ayuntamiento de Alzira ha acogido una nueva sesión formativa centrada en el uso profesional de…

WhatsApp más allá del uso básico: formación práctica y segura en Caudete de las Fuentes

Caudete de las Fuentes acogerá el próximo 22 de enero, de 11:00 a 13:00 horas,…

Otras noticias

Imatge de la detonació sota l'aigua del projectil de la Guerra Civil a Dénia.
ComarcalLa Marina Alta

Així ha sigut la troballa i la detonació d’un obús de la Guerra Civil en aigües de la platja de Dénia

Por Toni Cuquerella
Reunió de José Díez amb l'alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà, i la tinenta d'alcalde, Amor Amorós.
ComarcalLa Costera

Xàtiva urgeix la Generalitat a fixar terminis concrets per al Centre Raimon i el Palau de Justícia

Por Toni Cuquerella
Playas de la Vila Joiosa.
ComarcalLa Marina Baixa

La Vila Joiosa controlará el aforo de sus playas con cámaras dotadas de Inteligencia Artificial

Por Toni Cuquerella
Pleno extraordinario sobre las basuras en Riba-roja.
ComarcalEl Camp de Túria

Crisis de la basura en Riba-roja: el Ayuntamiento rompe con la concesionaria y activa un plan de emergencia

Por Toni Cuquerella
Natàlia Enguix i Jorge Rodríguez han presentat els pressupostos d'Ontinyent.
ComarcalLa Vall d'Albaida

Ontinyent presenta un pressupost històric per a 2026 amb 14 milions d’euros en inversions de la Diputació

Por Toni Cuquerella
80895E1
Comarcal

El 90693 reparte un tercer premio en Alicante, Torrevieja, Benidorm, Onil, Gandia, Alzira, Mislata, Alaquàs, Manises y Benisanó

Por Javier
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?