ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

El PP censura la pujada d’un 40% de la taxa del COR a Xàtiva des de 2015

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado octubre 22, 2021
267 vistas
4 Min lectura
Compartir en:

NULL

Sanchis (PP): “El senyor Cerdà, primer animava que no es pagara el COR i ara marxa deixant-nos una taxa de més 87 euros”

El PP de xàtivaha censurat la pujada de la taxa del COR en més d’un 40% des del 2015. Afirmen així que, segons les dades del rebut de la taxa, l’any 2016 la taxa del COR era de 66,74 euros, i en el present any 2021 ha assolit els 87,44 euros «i les previsions són que l’any 2022 fins i tot siguen majors atés que el preu de la tona de fem que va a abocador ha augmentat igual que s’ha aprovat un impost per part del govern de Ximo Puig al fem que acaba en l’abocador».

Xàtiva amb les dades de 2021, proporcionats pel propi consorci, és dels municipis que tenen una taxa més alta de tot el consorci de residus, situant-se en la posició número 81 del rànquing (està constituït per 93 municipis), només superada per 10 municipis. Asseguren que l’any 2016, Xàtiva ocupava el lloc número 11 del rànquing, i que «amb el pas del temps i l’arribada del PSOE al consorci hem anat perdent llocs, fins a col·locar-nos a la cua, i sent un dels municipis més cars del consorci».

Segons Marcos Sanchis, “la gestió del Sr. Alcalde al capdavant del consorci la podem qualificar de castastrófica per a Xàtiva, pèssima per a les butxaques de la gent, perquè primer, l’any 2013, va animar als veïns al fet que no pagaren la taxa, i ara marxarà de president, amb la taxa més alta de la història».

D’una altra banda apunta que les dades de l’any 2020 la recollida de residus urbans «veiem com el govern del Sr. Cerdà ha sigut un desastre en matèria de gestió de residus. Xàtiva és dels municipis que més fem porta a abocador, amb el gran cost econòmic que això suposa. Pel que respecta al reciclatge Xàtiva està a la cua, per davall de la mitjana dels municipis de la comarca».

Segons Marcos Sanchis aquestes dades de recollida de residus “denoten que el Sr. Cerdà ha gestionat de manera nefasta, no reciclem i quasi tot acaba en abocadors, i això és el que provoca que tinguem la taxa més alta del COR; en els 6 anys que porta d’alcalde i president del COR, no ha fet res per millorar gestió dels residus a la ciutat, la qual cosa suposa que els veïns tinguem el càstig de ser els que més paguem”.

Per això des del PP han demanat Cerdà, «que es prenga de debò la gestió dels residus i que no acabe amb la solució fàcil de pujar costos i incrementar la taxa, carregant als veïns que ja no saben on van tots aqueixos pagaments, sinó que de veritat es compte amb els veïns com a part de la solució a la gestió dels residus”.

Tags: Xàtiva

Lo + leído

Casas listas en tiempo récord: así es el plan de vivienda industrializada de Utiel para familias afectadas por la DANA

La recuperación de Utiel tras las consecuencias de la DANA de 2024 da hoy un…

Alerta en la Comunitat Valenciana: el 112 avisa de tormentas severas y granizo para lo que queda de jueves

Situación complicada en las carreteras y núcleos urbanos de la Comunitat Valenciana. El Centro de…

Hacia la huelga indefinida en la educación valenciana: sindicatos rompen la negociación ante una oferta salarial «insultante»

El conflicto en el sistema educativo valenciano ha alcanzado un punto de no retorno. Tras…

Otras noticias

Imatge virtual del projecte del Palau de Justícia de Xàtiva a Santa Clara.
La Costera

La Generalitat liquida el Palau de Justícia a Santa Clara: torna l’immoble a l’Ajuntament i el futur judicial de Xàtiva queda en l’aire

Por Toni Cuquerella
corteluz1
El Camp de TúriaL'Horta NordLa Costera

Estos son los municipios valencianos con cortes de luz esta semana: Moixent, Bétera y Paterna entre los afectados

Por Javier Ruiz
Castell de Xàtiva.
La CosteraTurismo

Adéu al turisme de masses? Xàtiva presenta el full de ruta per a protegir la seua essència i no morir d’èxit

Por Toni Cuquerella
CEIP Attilio Bruschetti.
La Costera

Xàtiva inicia la reforma integral del col·legi Attilio Bruschetti: una inversió de 900.000 euros per modernitzar el centre

Por Toni Cuquerella
Quadre cap per avall de Felip V.
La CosteraLa Plana Baixa

Xàtiva i Vila-real s’uneixen contra el llegat de Felip V: de 1707 a l’agermanament de les ciutats cremades

Por Toni Cuquerella
Imatge del projecte del Centre Raimon de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva esquiva les retallades de la Generalitat i iniciarà les obres del Centre Raimon abans de l’estiu

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?