ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

La programació al voltant del 8M a Xàtiva comptarà amb més d’una vintena d’actes

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado febrero 25, 2022
183 vistas
7 Min lectura
Compartir en:
Central nuclear de Cofrentes.
Central nuclear de Cofrentes.

NULL

El lema d’aquest any és ‘Dones sense límits’ i està dedicat a les dones en els àmbits de la ciència, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques

La regidora de Dona i Igualtat Lena Baraza ha presentat aquest divendres la programació vinculada al 8M, que comptarà amb més d’una vintena d’actes com ara presentacions, exposicions, xerrades, concerts o visualitzacions de curts.

«El 8M és un període molt important per seguir reivindicant el compliment de tots els drets que tenim però que moltes vegades no arribem a gaudir», ha indicat Lena Baraza. El lema d’aquest any és ‘Dones sense límits’, i segons ha manifestat la regidora «el 8 l’hem girat amb la intenció de que es convertisca en un infinit, per a que les dones puguem arribar a tot allò que desitgem, i l’acompanya un lema dedicat a les dones en l’àmbit de la ciència, l’enginyeria, la tecnologia i les matemàtiques, on continuem tenint una baixa presència femenina i a més a més és una àrea que tindrà molta importància en el futur i en el present».

La campanya compta amb la vessant educativa i la col·laboració de les diferents coordinadores d’igualtat dels centres escolars, on s’elaboraran diferents murals al voltant de la campanya d’aquest any, així com també es presentarà un vídeo que es podrà veure a partir del 8 de març amb protagonistes d’aquest àmbit.

Pel que fa a les activitats organitzades des de l’Ajuntament, destaca la programació del teatre «8M bye bye feminity» a càrrec de Mage Arnal, a través del qual des de l’humor es pretén que es reflexione sobre els rols patriarcals que encara es pateixen. La cita, que és gratuïta, tindrà lloc el dissabte 5 de març al Gran Teatre a les 20:30 hores i les entrades es poden recollir a la Casa de les Dones en horari de 10 a 14 hores (de dilluns a divendres) i de 17 a 20 hores (de dilluns a dijous).

Altra activitat programada és la de confecció de pancartes i cartells de cara a la manifestació del 8M, que es realitzarà en dos llocs: d’una banda a la Casa de les Dones el 3 de març a les 17 hores; i d’altra el 4 de març a les 17 hores al JOC. «Volem que el món de l’adolescència comence a participar del l’àmbit feminista perquè són el futur i estem veient que no cessen les agressions masclistes tampoc en eixes edats», ha indicat Baraza.

També hi haurà dues xerrades que es desenvoluparan a la Casa de les Dones. El 2 de març a les 19 hores tindrà lloc la xerrada «La vida de color de rosa… roja» a càrrec de Visa Knowing per tractar de trencar els tabús de la menstruació i treballar al voltant dels prejudicis de la menopausa; i d’altra banda un taller de «Noves paternitats» a càrrec de Paco Herrero el dia 30 de març a les 19 hores.

Per part d’altres regidories també s’han organitzat activitats al voltant del Dia de la Dona, com ara des de la Biblioteca Municipal, on s’ha organitzat «Desdèmona» una adaptació de l’obra Otelo de William Shakespeare a càrrec de Cecilia Silva (3 de març a les 19:30 hores) i també al JOC es desenvoluparà un joc de «Qui és qui» per conèixer diferents dones valencianes que han tingut un paper rellevant en la història (5 de març a les 17h) i una activitat de visualització de curts i posterior col·loqui (6 de març a les 16h).

A més a més, també cal destacar la participació del món associatiu de la ciutat en l’organització de diferents actes, destacant les activitats de Tyrius amb la XIII exposició de Dones pintores de Xàtiva (a partir del 23 de març a la Casa de Cultura) o les dos activitats organitzades per Xateba com ara el III encontre de dones escriptores Lucrecia Borja amb homenatge a Almudena Grandes (aquest dissabte a les 19:15h a la Casa de Cultura) o el concert de «Compositores (in)visibles» conjuntament amb la Música Vella el 5 de març a les 19 hores també a la Casa de Cultura.

El món de les falles també se suma com és habitual a aquests actes al voltant del Dia de la Dona amb la Crida fallera contra la violència de gènere que tindrà lloc demà dissabte a les 13 hores a les portes de l’Ajuntament, i una posterior mascletà.

Pel que fa a la tradicional manifestació del 8 de març organitzada per la Coordinadora Feminista, aquesta eixirà a les 19 hores des de la Casa de les Dones i està previst que seguisca el recorregut habitual. Es comptarà amb la participació de la Batudona i de la Muixeranga, i des de la Mancomunitat Costera-Canal s’habilitaran autobusos per tal de poder participar des d’altres municipis de la comarca.

«Xàtiva és una ciutat compromesa en matèria d’igualtat tant per part de la institució local com també per les associacions i el món educatiu, i una mostra és la campanya Estima’m bé que hem celebrat durant Sant Valentí, per tal de demostrar a joves i adolescents que l’amor ha de ser igualitari i propi», ha indicat Baraza. Es van repartir polseres als centres educatius i aquesta vesprada a la Casa de les Dones, de 17 a 20 hores, es repartiran regals a totes les persones que han interactuat amb la campanya a través de les xarxes.

Tags: Xàtiva

Lo + leído

Presó per als acusats del crim de Benifaió: la investigació apunta al fill com a presumpte autor de l’incendi

La investigació policial sobre la tràgica mort d'un home a Benifaió el passat mes d'agost…

Sanidad inicia las obras del nuevo consultorio auxiliar de Beniparrell con una inversión de 1,5 millones de euros

La Conselleria de Sanidad ha iniciado las obras de construcción del nuevo consultorio auxiliar de…

La Diputació de València impulsa la promoción turística de sus pueblos en Fitur 2026

La Diputació de València ha puesto en el foco de su estrategia turística para 2026…

Otras noticias

L'alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà, junt a la consellera de Justícia, Nuria Martínez.
La Costera

Gir de 180 graus de la Generalitat: tomba el Palau de Justícia en el centre de Xàtiva després de 8 anys de tramitació

Por Toni Cuquerella
xativa guardia civil
La Costera

Detenido en Xàtiva un hombre con tres requisitorias de ingreso en prisión

Por Redacción ComarcalCV
Reunió de José Díez amb l'alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà, i la tinenta d'alcalde, Amor Amorós.
ComarcalLa Costera

Xàtiva urgeix la Generalitat a fixar terminis concrets per al Centre Raimon i el Palau de Justícia

Por Toni Cuquerella
El Passeig del Ferrocarril tindrà nou arbrat.
La Costera

Més ombra al carrer contra les altes temperatures: Xàtiva reforça el seu arbrat urbà davant del canvi climàtic

Por Toni Cuquerella
Alumnes de l'escola taller de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva contractarà 38 persones mitjançant un taller d’ocupació i una escola taller per a remodelar el Jardí del Bes

Por Toni Cuquerella
Betlem monumental de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva tanca un Nadal de rècord amb més de 100.000 visites al seu Betlem Monumental

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?