jueves, 19 junio de 2025
Suscríbete
ComarcalCV
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes – Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Baixa
    • Requena – Utiel
    • La Serranía
    • Valencia ciudad
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle de Cofrentes – Ayora
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Baixa
    • Requena – Utiel
    • La Serranía
    • Valencia ciudad
  • Comunitat Valenciana
  • Opinión
  • Deportes
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Xàtiva canalitza la solidaritat amb Ucraïna mitjançant la col·laboració de les associacions del Consell Social

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado marzo 7, 2022
35 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.
El servicio eléctrico se ha recuperado en la Comunitat Valenciana.

NULL

Demà s’obri el Centre de Recollida d’Ajuda Humanitària per a Ucraïna en el Centre Social de Majors d’Abú Masaifa

L’Ajuntament de Xàtiva ha convocat hui una reunió extraordinària de les associacions que conformen el Consell d’Acció i Polítiques Socials (CAPS) amb la finalitat de demanar la seua col·laboració en el dispositiu d’ajuda humanitària dissenyat. L’objectiu de la reunió ha estat coordinar les actuacions i establir un protocol per canalitzar el flux de donacions solidàries que estan produint-se a la ciutat en resposta a la crisis humanitària generada per la invasió russa d’Ucraïna. A la reunió han assistit representants de totes les associacions, junt amb la directora general de Cooperació de la Generalitat Valenciana, Xelo Angulo i l’alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà.

La primera mesura és l’apertura del Centre de Recollida d’Ajuda Humanitària a Ucraïna instal·lat al Centre Social de Majors d’Abú Masaifa, que obrirà les seues portes demà dimarts dia 8 de març i que estarà obert fins del dia 16 de març inicialment, encara que el funcionament d’aquest centre podria perllongar-se en funció de l’evolució de la situació. Aquest centre de recollida de material d’ajuda humanitària estarà obert de dilluns a divendres, d’11 a 14 hores i de 17 a 20 hores. D’altra banda, les farmàcies i ortopèdies de la ciutat han respost a la petició de col·laboració de l’Ajuntament per tal d’habilitar una xarxa de punts de recollida de material sanitari en establiments on la ciutadania puga adquirir aquest material per a la seua posterior donació a Ucraïna.

Voluntaris pertanyents a les associacions del CAPS, junt amb personal del departament de Benestar Social, es faran càrrec de la gestió i logística del centre de recollida. El material rebut en cadascuna donació es registrarà en una base de dades per a ser posteriorment embalat i etiquetat. Tot el material serà transportat a la base establida per la Generalitat Valenciana a les dependències de Feria Valencia. S’ha habilitat un compte de correu electrònic per a atendre consultes: [email protected]

Xelo Angulo ha fet una crida a «canalitzar les donacions de material entre totes i tots de la millor manera possible, perquè la dificultat ja no està en com recollir material sinó en com traslladar-lo donada la situació canviant del conflicte». Angulo ha recordat que algunes ONGs com ara Creu Roja o Cáritas tenen oberts comptes corrents per a recollir donacions econòmiques. Per la seua banda, l’alcalde Roger Cerdà ha agraït la ràpida resposta per part de les associacions del CAPS. Cerdà ha insistit que «que ens hem d’assegurar que tot aquest material acaba arribant on fa falta», fent una crida a que les mostres de solidaritat per part d’altres col·lectius s’aporten al Centre d’Ajuda Humanitària a Ucraïna per a poder sumar-les al contingent organitzat per la Generalitat a través dels corredors humanitaris.

Els ucraïnesos de Xàtiva acullen els primers familiars refugiats

Ja el passat 1 de març, l’alcalde Roger Cerdà va enviar una carta a cadascun dels 89 ucraïnesos empadronats a Xàtiva, oferint la col·laboració de l’Ajuntament de Xàtiva, en el procés d’acollida i atenció a les persones que s’han vist obligades a abandonar la seua casa a causa de la guerra. De fet, algunes persones ucraïneses domiciliades a Xàtiva ja han acollit a familiars procedents de la zona del conflicte que han arribat fins ací buscant refugi. Per això, l’Ajuntament ha disposat del departament de Benestar Social per a facilitar l’accés a tots aquells serveis bàsics que puguen ser necessaris durant el transcurs d’aquesta crisi humanitària. En aquesta carta, es facilitava una línia telefònica i un correu electrònic d’atenció a refugiats ucraïnesos.

Tags: Xàtiva

Lo + leído

Elda instala las señales informativas de la Zona de Bajas Emisiones en los accesos al casco antiguo

El Ayuntamiento de Elda da un paso más en la implantación progresiva de la Zona…

Solo uno de cada cuatro robos en el campo valenciano se esclarece

Únicamente uno de cada cuatro robos que se producen en el campo valenciano se resuelve…

Chiva aprueba su presupuesto para la reconstrucción tras la DANA y superará los 60 millones

El Ayuntamiento de Chiva ha aprobado por mayoría las cuentas municipales de la reconstrucción tras…

Otras noticias

Presentació de la jorna de l'orgull LGTBIQ+ a Xàtiva.
La Costera

Una manifestació i una gran festa al Jardí de la Pau centraran les activitats de l’Orgull LGTBIQA+ 2025 a Xàtiva

Por Toni Cuquerella
Plaça de Sant Joan de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva continua amb la pacificació del nucli antic amb l’adequació del tram de la plaça de Sant Joan

Por Toni Cuquerella
L'alcalde de Xàtiva va cridar per telèfon a les falleres escollides.
CollaLa Costera

Marta Díaz Martínez i Ada Domínguez Diego, Falleres Majors de Xàtiva 2026

Por Toni Cuquerella
Ponents participants en la jornada sobre l'AVE a Xàtiva.
El ComtatL'AlcoiàLa Canal de NavarrésLa CosteraLa Marina AltaLa Marina Baixa

Xàtiva analitza l’impacte de l’arribada de l’Alta Velocitat a la ciutat i a les Comarques Centrals Valencianes

Por Toni Cuquerella
andor serie
La Costera

Xàtiva arriba a una galàxia molt, molt llunyana amb l’estrena de la sèrie ‘Andor’

Por Toni Cuquerella
7940 guardia civil ciberdelincuencia
La Costera

Detingut un estafador amb 57 requisitòries després d’una denúncia per frau a Canals

Por Javier
Auditor
  • Quienes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quienes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?