ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
Culturarte

L’escriptor Josep Piera dona a Gandia tot el seu fons literari i documental

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado diciembre 1, 2022
127 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
Central nuclear de Cofrentes.
Central nuclear de Cofrentes.

NULL

L’escriptor i poeta de Beiopa i Fill Predilecte de Gandia, Josep Piera (1947) ha manifestat la seua voluntar d’iniciar la donació a la ciutat del seu fons literari i documental. L’acte oficial ha estat una recepció aquest dijous a l’Ajuntament de Gandia on l’alcalde José Manuel Prieto ha rebut a Josep Piera, acompanyat pel vicealcalde, Josep Alandete; les regidores de Patrimoni i l’IMAB, Alícia Izquierdo i Liduvina Gil, respectivament; i els portaveus dels grups municipals.

Ja fa mesos que els departament de Patrimoni històric, artístic i cultural i l’IMAB estan fent un treball intens de catalogació del seu arxiu, del fons bibliogràfic, documental i fotogràfic, de primer ordre pel valor i pel volum, que passaran a formar part progressivament del fons bibliotecari municipal.

L’alcalde Prieto ha manifestat que «el que vull és agrair-li eixe gest a Josep Piera, la seua generositat i la de tots els grups polítics que han fet d’aquest un assumpte de consens. Perquè a més és la primera pedra de més coses; progressivament hi haurà més iniciatives. De moment, el que hi ha és un compromís de l’Ajuntament que al mes de maig hi haurà unes jornades sobre la seua obra, també una divulgació de tota la seua trajectòria cultural, literària i de compromís amb la societat. I anirem enriquint l’inventari cultural de la ciutat amb més aportacions a partir d’aquesta primera pedra».

Biblioteca Josep Piera Beniopa

Una de les primeres accions és que la Biblioteca de Beniopa passarà a dur el nom d’un dels seus fills més ilustres: ‘Biblioteca Josep Piera Beniopa’. Part d’eixe extens fons bibliogràfic donat hi estarà físicament i es podrà consultar a la biblioteca, tal i com ha demanat expressament l’autor.

«Marifé i jo hem volgut així iniciar un procés de donació de la meua obra bibliogràfica, documental, gràfica i fotogràfica que puga dur a la creació d’un centre d’estudis literaris al voltant de la meua obra particular i de la literatura de la Safor en general, per tal de continuar augmentant el patrimoni i el prestigi històric i literari de la ciutat, bressol dels clàssics. Perquè el present és també ben significatiu, perquè sense passat i present no hi ha un futur. I això és importantíssim i la meua generació en general ho hem volgut remarcar honorant durant anys els clàssics i, ara, afegint-nos a eixa tradició. Els escriptors actuals tenim l’obligació de fer eixa aportació. A més, és correspondre al gest honorable i generós que va tindre la ciutat amb mi quan em va fer un dels seus fills predilectes».

Aquest fons patrimonial de moment romandrà a la casa del poeta i la protagonista de ‘la Mestra’ (de Víctor G. Labrado), Marifé Arroyo, fins que les circumstàncies permeten la creació d’un espai vinculat al seu espai íntim i al del poble que el va veure nàixer, Beniopa.

Piera ha afegit «també he volgut que hui fora un acte protocolari amb tots els representants municipals, que per unanimitat nomenen tots els fills predilectes i adoptius… Per això vull que també passe pel Ple de la ciutat, màxim representant del poble».

Per finalitzar l’escriptor ha agraït també a la seua companya de vida, perquè «jo no sé qui seria, però segur que gran part del que sóc li ho dec a Marifé».

Tags: Gandia

Lo + leído

Antifrau arxiva la denúncia contra l’Ajuntament de Xàtiva: avala l’actuació de l’edil de Policia Local i no hi va haver conflicte d’interessos

L'Agència Valenciana Antifrau ha resolt arxivar i finalitzar l'expedient que es va obrir arran d'una…

Nuevos decretos sociales de la Generalitat tras la DANA: ayudas para ascensores, familias, demoliciones, y avances en vivienda pública

El Pleno del Consell ha aprobado tres nuevos decretos de ayudas sociales dentro del Plan…

Reforç sanitari: Xàtiva-Ontinyent activa incentius per a captar talent i cobrir el dèficit de professionals

El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, va anunciar durant la seua recent visita a Ontinyent…

Otras noticias

ceramicres alcora
CulturarteL'Alcalatén

La cuarta edición de CeramicRes alcanza su ecuador en l’Alcora

Por Javier
IldelfonsoFalcones
CulturarteEl Camp de Túria

Ildefonso Falcones recibe el Premi de les Lletres Vila de l’Eliana 2025

Por Redacción ComarcalCV
03OrquestaFilarmonicadeRequena.ConciertoS.Nicolas5424
CulturarteRequena - Utiel

La Orquesta Filarmónica de Requena brilla en el Concierto de San Nicolás

Por Redacción ComarcalCV
3 8
CulturarteL' Horta Sud

Torrent inicia la 52ª Fira del Llibre con actividades literarias y festivas

Por Redacción ComarcalCV
72b16ff2 4c89 4db9 a11d 7307ae5aab68
CulturarteL'Alcalatén

La Diputación de Castellón impulsa la vanguardia cerámica con CeramicRes 2025

Por Javier
02conciertoLliriaenSevilla
CulturarteEl Camp de Túria

Patrimonio y música se unen en Sevilla y Llíria con el ciclo ‘El Piano del Almirante’

Por Redacción ComarcalCV
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?