ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Zapatero i Ximo Puig participaran en l’homenatge a les víctimes del bombardeig feixista de Xàtiva de 1939

L'acte que tindrà lloc diumenge a l'estació del tren, objectiu de l'atac, recordará les més de 150 víctimes mortals que va provocar l'atac que es va produir a les acaballes de la Guerra Civil
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado febrero 6, 2025
148 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
8192 jose luis rodriguez zapatero

Xàtiva commemorarà aquest diumenge a la plaça de l’estació el bombardeig feixista patit per la ciutat a les acaballes de la Guerra Civil espanyola el 12 de febrer de 1939. Aquest any, la principal novetat de l’acte institucional serà la presència de l’ex president del Govern José Luis Rodríguez Zapatero, qui realitzarà un dels parlaments.

Cada any, Xàtiva recorda aquest tràgic episodi amb un acte en memòria de les víctimes. Aquest diumenge, a les 12 hores, l’Ajuntament, junt amb entitats memorialístiques i la societat civil, retrà homenatge a les persones que van perdre la vida en aquell bombardeig. L’acte, que tindrà lloc a l’entorn de l’estació, reafirma el compromís de la ciutat amb la memòria històrica i la justícia, recordant la necessitat de preservar el record per evitar que fets com aquests es tornen a repetir.

A més de Rodríguez Zapatero, han confirmat la seua assistència l’ex president de la Generalitat Valenciana Ximo Puig i la vicepresidenta de la Diputació de València i diputada de Memòria Democràtica Natàlia Enguix. També intervindrà en l’acte la presidenta del Consell de la Joventut de Xàtiva Alexandra Boluda.

Una vegada finalitzen els parlaments, tindrà lloc junt a l’escultura de l’Aixopluc la tradicional ofrena de corones de llorer en record a les víctimes. L’acte comptarà també amb les actuacions de Rytmus i de la Muixeranga de Xàtiva, acompanyada per música de dolçaina i tabal. L’acte estarà conduït per la periodista del Levante-EMV Emma Gómez Pastor.

«Any rere any hem anat millorant i incrementant la participació en aquest acte en record de les víctimes, però enguany va a ser molt especial, perquè anem a tenir el privilegi de comptar amb la participació de l’expresident del govern, José Luis Rodríguez Zapatero, una de les persones que més ha treballat per la recuperació de la memòria històrica, amb una aportació tan important com la de l’aprovació de la Llei de Memòria Històrica», ha indicat l’alcalde de la ciutat Roger Cerdà, qui ha convidat al veïnat de Xàtiva i a tota la gent de la comarca a participar en aquest acte.

Un bombardeig devastador

El bombardeig de l’estació de Xàtiva, que va tindre lloc el 12 de febrer de 1939, va ser un dels episodis més tràgics de la contesa bèl·lica a les comarques valencianes. L’aviació feixista italiana, que donava suport a les tropes franquistes, va atacar l’estació ferroviària just quan un tren de militars que tornaven a casa es trobava estacionat. L’atac, brutal i inesperat, va causar més de 150 morts i nombrosos ferits, convertint-se en una de les accions més devastadores contra la població civil en els darrers mesos del conflicte.

L’any 2003 es va situar a la plaça de l’estació ‘Aixopluc’, una escultura commemorativa creada per Miquel Mollà. Aquesta obra, que representa una gran estructura metàl·lica inclinada que evoca la idea d’un refugi precari, un simbòlic aixopluc; simbolitza la fragilitat de la vida davant la barbàrie de la guerra. Aquest conjunt escultòric esdevé un espai de record i reflexió, reforçant el compromís de la ciutat amb la memòria històrica i la cultura de la pau.

Tags: Xàtiva
Festes_2025_COMARCALCV_300x250

Lo + leído

Las fiestas de Mislata llenarán la ciudad de música, color, pólvora y tradiciones

Mislata vivirá, en las próximas semanas, sus tradicionales y conocidas fiestas patronales y populares, que…

Ontinyent vibra amb la interpretació conjunta de mil músics de ‘Chimo’, símbol de les seues festes

Ontinyent va viure aquest dijous un dels moments més emblemàtics i esperats de les seues…

Buñol une turismo y solidaridad en la Tomatina para restaurar los daños de la DANA en su patrimonio histórico

El Ayuntamiento de Buñol, en colaboración con la Red Mundial de Rutas Inteligentes, Solidarias y…

Otras noticias

Acte de cloenda de la Fira de Xàtiva 2025.
La Costera

Xàtiva tanca amb èxit la 775a Fira d’Agost amb una setmana d’activitats i multitudinària participació

Por Toni Cuquerella
Martinez Bellver 1320x500 1
CollaLa Costera

Quatre dies d’espectacles infantils i familiars al Martínez Bellver per a la Fira d’Agost de Xàtiva

Por Javier
Al Ras min 1320x500 1
CollaLa Costera

El Jardí de la Pau serà l’epicentre musical dels més joves amb el Festival Al Ras de la Fira d’Agost de Xàtiva

Por Javier
WhatsApp Image 2025 08 05 at 13.39.58
La Costera

Estabilizado el incendio forestal en Moixent tras la intervención del Consorcio Provincial de Bomberos

Por Redacción ComarcalCV
Los montes valencianos se encuentran en riesgo de incendios.
ComarcalEl ComtatL'AlcoiàLa CosteraLa SaforLa Vall d'Albaida

Alerta roja por riesgo extremo de incendios en las comarcas del sur de València y norte de Alicante

Por Toni Cuquerella
Dineres intervinguts en la operació realitzada a la Costera.
La Costera

Desarticulada una xarxa a Xàtiva que cobrava 350 euros per empadronaments falsos a immigrants

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?