ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
ComarcalCV > Valencia > La Costera
La Costera

Xàtiva ubicarà la seu de la UNED a l’antic institut Simarro davant la caiguda de graus de la Universisdad Católica

NULL
Redacción ComarcalCV
Last updated: abril 5, 2025 8:02 pm
Por
Redacción ComarcalCV
PorRedacción ComarcalCV
Seguir
Publicado noviembre 2, 2022
355 vistas
3 Min lectura
Compartir en:

NULL

Aquest trasllat permetrà solucionar també la manca d’espai de l’actual Conservatori de Música Lluís Milan de Xàtiva

L’Ajuntament de Xàtiva i al Universitat Catòlica de Valencia (UCV) han arribat a un acord per a la regulació de l’ús de les instal·lacions de l’antic institut Doctor Lluís Simarro, on actualment presta servei la universitat, les quals se cediran a la Universitat Nacional d’Educació a Distància (UNED) de Xàtiva a partir de gener de 2023 tot i que les classes i activitats de la UNED Senior es mantindran a la Casa de Cultura.

Tot i que va iniciar la seua activitat amb quatre graus, actualment la UCV tan sols presta a Xàtiva el grau de Ciències de l’Activitat Física i l’Esport, pel que des de 2016 l’Ajuntament de Xàtiva ha vingut mantenint reunions periòdiques amb l’entitat per tal de potenciar de nou l’activitat universitària. En aquest sentit, s’ha acordat amb la Universitat Catòlica de València reconduir la implantació d’ensenyaments oficials de grau, recuperant en la mesura de les possibilitats els graus impartits amb anterioritat, així com la implantació d’un Màster en Formació del Professorat i altres activitats vinculades a aquest i al Grau de l’Activitat Física i de l’Esport.

A més a més, per a millorar el servei i l’ús de la instal·lació, també s’ha plantejat i acceptat el trasllat de la UNED de Xàtiva a aquest emplaçament, el que permetrà crear sinergies al confluir en un mateix espai dues universitats, podent resultar una proposta atractiva per a la comunitat educativa i estudiantil. A més a més, aquest trasllat permetrà també solucionar la manca d’espai actual del Conservatori de Música Lluís Milan (en procés de integració a la xarxa de conservatoris de la Generalitat), que passarà a ocupar les aules que actualment estan destinades a la UNED.

D’aquesta manera, la UCV disposarà d’un total de 1.634 metres quadrats d’instal·lacions repartides en la totalitat de la planta baixa i de la segona planta i dos despatxos de la primera planta. Els espais comuns i l’aula d’informàtica seran d’ús compartit entre ambdues entitats.

L’Ajuntament de Xàtiva va cedir gratuïtament en 2010 aquest edifici a la UCV durant un període de vint-i-cinc anys per tal de dur a terme la impartició d’ensenyaments oficials de grau, a canvi d’una inversió per part de la entitat educativa per tal de condicionar les instal·lacions.

«Amb aquest trasllat materialitzem un espai únic en el qual confluiran dues universitats que podran crear sinergies i prestar servei a un ampli espectre de la comunitat estudiantil, ampliant i consolidant l’ensenyament superior a la nostra ciutat el qual podrà seguir creixent en els propers anys», ha manifestat el regidor d’Innovació i Gestió del Coneixement José Vicente Benavent.

Tags: Xàtiva

Lo + leído

Elda exige a la Generalitat la apertura total de la residencia El Catí dos años después de su reforma

El Ayuntamiento de Elda ha instado nuevamente a la Generalitat Valenciana a poner en marcha…

L’Open House València tanca el cap de setmana a Xàtiva amb més de 5.400 visites al seu patrimoni

Xàtiva ha conclòs la seua participació en la segona edició de l’Open House València amb…

Gandia impulsa un pacte de ciutat per a desbloquejar el futur Centre d’FP

L’Ajuntament de Gandia ha reclamat de manera contundent a la Generalitat Valenciana la licitació immediata…

Otras noticias

Simulacre d'emergències realtizat a Xàtiva.
La Costera

Xàtiva actualitza els seus plans d’emergència davant riscos d’incendis, inundacions i sismes

Por Toni Cuquerella
xativa premis 9 octubre 2026
La Costera

Premis 9 d’Octubre de Xàtiva: Xaro Ferri i Juanra Martí, junt a Artur Heras a títol pòstum

Por Toni Cuquerella
Trobata a l'ermita de Llutxent.
CulturarteLa Costera

La Universitat de València homenatja Artur Heras amb una exposició sobre la cultura i la resistència antifranquista

Por Toni Cuquerella
Nova promoció a Corts Valencianes.
La Costera

Xàtiva autoritza la construcció de 19 nous habitatges per a respondre al creixement de la població

Por Toni Cuquerella
Construcció il·legal a Meses.
La Costera

L’Ajuntament de Xàtiva ordena l’enderrocament d’una construcció il·legal al polígon Meses a sòl no urbanitzable

Por Toni Cuquerella
Tren de Cercanías de Renfe.
L' Horta SudLa CosteraLa Ribera AltaLa Ribera BaixaLa SaforValencia ciudad

Renfe suma seis nuevos trenes de Cercanías en València a partir de este lunes: líneas y horarios de la C1 y C2

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

Usuario o correo electrónico
Password

Lost your password?