ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Xàtiva transforma quatre jardins en parcs saludables

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado diciembre 27, 2022
47 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.
650x80_2_ola_CAS

NULL

L’Ajuntament instal·la aparells de gimnàstica per a persones majors en els parcs d’Anita la Comare, Sariers, Passeig del Ferrocarril i Glorieta de José Espejo

L’Ajuntament de Xàtiva ha dut a terme la instal·lació de 4 circuits saludables en altres tants parcs de la ciutat; la Glorieta de José Espejo, el jardí de Sariers i els parcs del Passeig del Ferrocarril i Anita la Comare. Es tracta d’una iniciativa de promoció de la salut, impulsada des de la Regidoria de Sanitat, en col·laboració amb l’àrea de Parcs i Jardins, i dirigida a afavorir la pràctica d’exercici físic a l’aire lliure entre els sectors de major edat de la població. Les noves instal·lacions han comptat amb un preu de licitació de 19.349,16 euros.

Els circuits saludables estan compostos per 6 aparells biosaludables. Cada un dels parcs compta amb una bicicleta el·líptica, un joc de 4 volants, uns patins, una bicicleta estàtica, un aparell d’estirament d’esquena i dominades i un disc i pedal de braç. Són aparells de fàcil maneig i gran versatilitat que s’espera integrar en l’oci de la ciutadania, de manera similar com s’ha fet anteriorment amb els aparells dels parcs infantils.

El regidor de Sanitat, José Vicente Benavent, ha manifestat que «un dels objectius de l’OMS és que els països es dediquen a la prevenció i promoció de la salut dels seus ciutadans. En Espanya és una tasca que duen a terme, generalment, els ajuntaments. Aquesta acció municipal a Xàtiva està encaminada, entre altres coses, a procurar que la ciutadania tinga la major facilitat per a aquestes pràctiques saludables». Benavent ha especificat que els circuits saludables es troben instal·lat en el recorregut de la Ruta Sana.

Estudis científics avalen la necessitat de facilitar l’accés a espais i instal·lacions per a la pràctica regular de programes d’activitat física per a les persones majors. Per donar resposta a aquesta necessitat apareixen en les ciutats els parcs saludables, també anomenats circuits biosaludables. Aquests equipaments urbans aposten per una nova filosofia de vida saludable per a aquest sector de la població, proposant exercicis de treball físic de totes les parts del cos, així com l’estimulació d’altres capacitats com ara l’equilibri, la coordinació, la força, l’elasticitat, la mobilitat i l’agilitat.

Amb la correcta utilització del circuit saludable s’aconsegueix mantenir la mobilitat articular, millorar la força muscular, treballar la coordinació i la destresa òculomanual, millorar les funcions cognitives, sensorials i motrius del cervell, a més de la funció respiratòria, cardiovascular o digestiva i, no menys important, aconseguir la interacció social entre les persones usuàries de les instal·lacions, afavorint un ambient recreatiu, d’integració i de cohesió social.

Tags: Xàtiva

Lo + leído

Mor un treballador en la solsida d’un habitatge en obres a Ontinyent

Un treballador de 42 anys ha mort aquest divendres després de la solsida parcial d'un…

Catarroja recordarà la tragèdia de la DANA amb taulells que marquen el nivell màxim al que va arribar l’aigua als seus carrers

L’Ajuntament de Catarroja ha iniciat la col·locació d’un centenar de taulells ceràmics als carrers del…

La provincia de Alicante recupera la producción de brevas e higos y alcanza los 6,2 millones de kilos

Un invierno menos caluroso que el anterior, con lluvias que han caído de forma moderada…

Otras noticias

Dineres intervinguts en la operació realitzada a la Costera.
La Costera

Desarticulada una xarxa a Xàtiva que cobrava 350 euros per empadronaments falsos a immigrants

Por Toni Cuquerella
Imatge del projecte de la futura estació de l'Alcúdia de Crespins.
La Costera

Adif invertirà 17 milions en la remodelació integral de l’estació de l’Alcúdia de Crespins amb un nou edifici de viatgers

Por Toni Cuquerella
El quadre de Felip V torna a estar pentat cap per avall a Xàtiva.
La Costera

El quadre de Felip V torna a Xàtiva restaurat i cap per avall el dia que es commemora la crema de la ciutat del 1707

Por Toni Cuquerella
Presentació de la jorna de l'orgull LGTBIQ+ a Xàtiva.
La Costera

Una manifestació i una gran festa al Jardí de la Pau centraran les activitats de l’Orgull LGTBIQA+ 2025 a Xàtiva

Por Toni Cuquerella
Plaça de Sant Joan de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva continua amb la pacificació del nucli antic amb l’adequació del tram de la plaça de Sant Joan

Por Toni Cuquerella
L'alcalde de Xàtiva va cridar per telèfon a les falleres escollides.
CollaLa Costera

Marta Díaz Martínez i Ada Domínguez Diego, Falleres Majors de Xàtiva 2026

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?