ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Xàtiva tindrà una Mesa d’Estratègia i Acció Municipal de Salut Mental i Prevenció del Suïcidi

La policia local està realitzant una campanya de controls de drogues a conductors per a detectar consums habituals
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado septiembre 10, 2024
605 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
2923 xativa policia municipal

Amb motiu del Dia Mundial de la prevenció del Suïcidi, la regidora de Benestar Social, Xelo Angulo, ha anunciat la constitució d’una Mesa d’Estratègia i Acció Municipal de Salut Mental i Prevenció del Suïcidi per al 2025. Aquesta serà interdisciplinària i hi participarà la regidoria de Benestar Social i Sanitat, la regidoria d’Educació, la regidoria de Joventut, així com la Policia Local i algunes associacions especialitzades.

Des de l’Ajuntament de Xàtiva hi ha un compromís ferm en aquesta línia de treball. Aquest any s’han realitzat diverses tasques de prevenció com la posada en marxa del SASEM, un servei d’atenció a persones amb problemes de salut mental greu; s’ha realitzat la Jornada Internacional d’Epidemiologia i Salut Pública «Ciutat de Xàtiva»; també s’ha dut a terme una jornada de conscienciació de la problemàtica del suïcidi «Cambia el Final» en col·laboració amb l’església evangèlica; i s’han realitzat formacions i sensibilitzacions a tots els centres educatius i a tots els nivells.

Angulo ha volgut recordar el protocol a seguir en cas de trobar-se davant d’una situació de risc relacionada amb un potencial cas de suïcidi. Aquest protocol té les seues bases al Pla Valencià de Salut Mental i Addiccions 2024-2027. «Hem de crear esperança, focalitzar-nos en la prevenció de les autolesions i del consum de drogues: en definitiva, treballar entre tots i totes», ha explicat la regidora. I ha afegit: «Cal recordar que ningú està sol en cap moment, el telèfon d’atenció principal és el 024, però si presències una situació greu cal avisar al telèfon d’emergències 112. El segon pas és el trasllat a psiquiatria per a ingrés o per a rebre una cita abans de 72 hores, i finalment rebre un control de Benestar Social per fer seguiment a aquelles persones que ho necessiten».

Campanya amb tests de droga

Ara mateix, la Policia Local de Xàtiva està realitzant una campanya amb tests de drogues a conductors entre setmana i en horari diürn. L’objectiu és detectar patrons habituals de consum allunyats del consum esporàdic per motius de festivitat. Com bé indiquen els especialistes, aquests consums entre setmana i en aquests horaris posen en evidència una relació directa amb problemes de salut mental a curt i mitjà termini. Els controls serveixen per a prendre consciència del volum de persones que pateixen problemes d’addicció i que poden ser potencialment vulnerables i necessitar una atenció especialitzada en prevenció del suïcidi.

Tags: admin Xàtiva

Lo + leído

Ontinyent comptarà amb Ismael Serrano, Pepe Viyuela, Antonio Molero i Capella de Ministrers en la programació cultural de tardor

L'Ajuntament d'Ontinyent ha presentat la seua nova programació cultural municipal per a la tardor, una…

La caída del precio del aceite amenaza la rentabilidad del olivar valenciano antes de la recolección

La Unió Llauradora ha mostrado su profunda preocupación por la tendencia a la baja en…

Gandia impulsa su presupuesto para 2027 y ratifica su compromiso con la Vía Verde de la Safor

El Ayuntamiento de Gandia ha aprobado las líneas fundamentales de su Presupuesto Municipal para el…

Otras noticias

Acte al Museu de l'Almodí durant la Fira dels Borja de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva llança el I Concurs Nacional de Música Antiga «Fira dels Borja»: dates, requisits i inscripció

Por Toni Cuquerella
la costera
La Costera

6 de cada 10 persones sense faena superen els 44 anys a La Costera

Por Adrián Lupiáñez
Mapa de la intervenció a l'A-35.
La Costera

El Ministeri destinarà 2,3 milions a reforçar estructures amb més de 40 anys en l’autovia A-35 a l’Alcúdia de Crespins i Cerdà

Por Toni Cuquerella
Brigada de neteja de la Fira de Xàtiva.
La Costera

La Fira de Xàtiva 2026 marca un rècord de reciclatge: la recollida d’envasos i paper es duplica respecte a l’any anterior

Por Toni Cuquerella
xativa
La Costera

Xàtiva repara d’urgència la N-340 al Jardí del Bes per a solucionar les filtracions de la pluja

Por Adrián Lupiáñez
Nous cotxes de la Policia Local de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva renova la seua Policia Local amb dos nous vehicles híbrids

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?