ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Xàtiva tindrà una Mesa d’Estratègia i Acció Municipal de Salut Mental i Prevenció del Suïcidi

La policia local està realitzant una campanya de controls de drogues a conductors per a detectar consums habituals
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado septiembre 10, 2024
359 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
2923 xativa policia municipal

Amb motiu del Dia Mundial de la prevenció del Suïcidi, la regidora de Benestar Social, Xelo Angulo, ha anunciat la constitució d’una Mesa d’Estratègia i Acció Municipal de Salut Mental i Prevenció del Suïcidi per al 2025. Aquesta serà interdisciplinària i hi participarà la regidoria de Benestar Social i Sanitat, la regidoria d’Educació, la regidoria de Joventut, així com la Policia Local i algunes associacions especialitzades.

Des de l’Ajuntament de Xàtiva hi ha un compromís ferm en aquesta línia de treball. Aquest any s’han realitzat diverses tasques de prevenció com la posada en marxa del SASEM, un servei d’atenció a persones amb problemes de salut mental greu; s’ha realitzat la Jornada Internacional d’Epidemiologia i Salut Pública «Ciutat de Xàtiva»; també s’ha dut a terme una jornada de conscienciació de la problemàtica del suïcidi «Cambia el Final» en col·laboració amb l’església evangèlica; i s’han realitzat formacions i sensibilitzacions a tots els centres educatius i a tots els nivells.

Angulo ha volgut recordar el protocol a seguir en cas de trobar-se davant d’una situació de risc relacionada amb un potencial cas de suïcidi. Aquest protocol té les seues bases al Pla Valencià de Salut Mental i Addiccions 2024-2027. «Hem de crear esperança, focalitzar-nos en la prevenció de les autolesions i del consum de drogues: en definitiva, treballar entre tots i totes», ha explicat la regidora. I ha afegit: «Cal recordar que ningú està sol en cap moment, el telèfon d’atenció principal és el 024, però si presències una situació greu cal avisar al telèfon d’emergències 112. El segon pas és el trasllat a psiquiatria per a ingrés o per a rebre una cita abans de 72 hores, i finalment rebre un control de Benestar Social per fer seguiment a aquelles persones que ho necessiten».

Campanya amb tests de droga

Ara mateix, la Policia Local de Xàtiva està realitzant una campanya amb tests de drogues a conductors entre setmana i en horari diürn. L’objectiu és detectar patrons habituals de consum allunyats del consum esporàdic per motius de festivitat. Com bé indiquen els especialistes, aquests consums entre setmana i en aquests horaris posen en evidència una relació directa amb problemes de salut mental a curt i mitjà termini. Els controls serveixen per a prendre consciència del volum de persones que pateixen problemes d’addicció i que poden ser potencialment vulnerables i necessitar una atenció especialitzada en prevenció del suïcidi.

Tags: admin Xàtiva

Lo + leído

Ultimàtum de l’alcalde d’Alcoi: presenta una moció de confiança vinculada als pressupostos per forçar-ne l’aprovació

L'escenari polític a Alcoi ha assolit un punt de màxima tensió després del rebuig del…

La CHJ prevé acabar los trabajos en los barrancos de l’Horteta, Gallego y Pozalet en junio

Los trabajos para recuperar los barrancos afectados por la dana del 29 de octubre de…

Tres ciclistas heridos de gravedad tras ser embestidos por un turismo en Orihuela

Un grave accidente de tráfico ocurrido este miércoles en el término municipal de Orihuela se…

Otras noticias

Raimon, davant una de les obres de Miró de la seua col·lecció.
La Costera

El PP dona l’esquena al Centre Raimon de Xàtiva: la Generalitat trenca el conveni i reclama a l’Ajuntament els diners ja invertits

Por Toni Cuquerella
Benicolet 1
La Canal de NavarrésLa CosteraLa Vall d'Albaida

El Pla Obert activa actuacions en municipis de la Vall i la Costera centrades en accessibilitat, aigua i espais públics

Por Javier Ruiz
Foto gelades 1
AgronewsLa CosteraLa Ribera AltaLa Vall d'Albaida

Las heladas en la Vall d’Albaida, la Costera y la Ribera Alta provocan pérdidas de 4 millones en cultivos

Por Pau Gómez
Facundo Ventura de Valencia
El ComtatEl Vinalopó MitjàLa Costera

De Xàtiva a Elda: protagonistes valencians recorren Hollywood i Malibú en ‘Valencians al món’

Por Javier Ruiz
almendro con avispilla
AgronewsEl Camp de TúriaEl ComtatEl Vinalopó MitjàL'AlcoiàLa CosteraLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera Alta

Alerta por la avispilla del almendro en Camp de Túria, Hoya de Buñol, Ribera Alta, la Costera, Vinalopó Mitjà, l’Alcoià y el Comtat

Por Javier Ruiz
Torrent Semana Santa 6
El Camp de MorvedreL' Horta SudL'Horta NordLa CosteraLa Ribera AltaLa Ribera BaixaLa Safor

Guia de la Semana Santa 2026 en la provincia de Valencia: los pueblos y actos imprescindibles

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?