9 d'Octubre - Generalitat Valenciana

ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
ComarcalCV > Culturarte
Culturarte

Xàtiva sol·licita la renovació del conveni amb el museu del Prado per a la cessió de col·leccions

NULL
Redacción ComarcalCV
Last updated: abril 5, 2025 8:46 pm
Por
Redacción ComarcalCV
PorRedacción ComarcalCV
Seguir
Publicado julio 12, 2021
500 vistas
3 Min lectura
Compartir en:

NULL

Els museus de Xàtiva compten des de fa dècades amb un total de 46 obres cedides per la pinacoteca nacional

La Junta de Govern de l’Ajuntament de Xàtiva ha tractat aquest dilluns la renovació del dipòsit en el Museu de Xàtiva de diverses obres pertanyents a les col·leccions del Museu Nacional del Prado.

L’Any 1986 l’Estat va autoritzar, durant cinc anys renovables, el dipòsit en el museu de Xàtiva de diverses obres pertanyents a les col·leccions del museu Nacional del Prado. Es tracta d’un total de 46 llenços que van ser dipositats l’any 1996, segons escrit del Ministeri de Cultura, amb un conveni que va ser renovat en octubre de 2016 per a un període de cinc anys, fins a novembre d’aquest any 2021.

L’Ajuntament de Xàtiva ha aprovat sol·licitar al Patronat del Museu del Prado la renovació d’aquest dipòsit, que compta amb vora una cinquantena d’obres entre les que es troben algunes peces destacades.

Tal i com va apuntar l’ex director de museu de Xàtiva, Mariano González Baldoví, les col·leccions pictòriques del museu de l’Almodí mancaven d’obres de finals del segle XVI i del barroc, que arran de la formalització del gran dipòsit del Prado va quedar mitigat en bona part amb la incorporació de bons exemples de l’art manierista i de diverses obres de l’escola veneciana procedents de les col·leccions reials.

Entre les obres destaquen tres obres atribuïdes a Josep de Ribera, dos de les quals pertanyen també al Prado, però que es van cedir al museu de l’Almodí en 1924 gràcies a la intervenció de l’aleshores Ministre d’Instrucció Pública Elías Tormo; i d’altra banda un Sant Maties procedent de la Caseta del Príncep en El Escorial en la qual es demostra un gran domini del clarobscur i que es tracta de la peça més valuosa del museu xativí, tal i com va destacar González Baldoví en el seu llibre ‘Museo de Xàtiva’. Pel que fa a l’Espanyoleto cal destacar un altre llenç, un ‘Salvador’ donat al museu en 1924 per Attilio Bruschetti (qui el va adquirir a Sevilla) i l’obra ‘el Velo de la Verónica’, obra de Lucca Giordano, probablement pintada després de 1692 quan Carles II va cridar a la cort a l’artista.

Continuant amb la col·lecció cedida, la pintura flamenca està representada per originals, còpies o peces de taller, d’autors de personalitat artística diversa, com per exemple ‘la Entrada en el Arca’ realitzada sobre coure al taller de Brueghel de Velours i adquirida per Carlos IV per al palau d’Aranjuez. D’altra banda, dins de la representació de pintura espanyola, es compta amb peces d’interès datades al segle XVII, com una ‘Custodia entre Ángeles’ de Acisclo Palomino, autor dels frescs de l’església de los Santos Juanes de València.

Tags: Xàtiva

Lo + leído

El 26º Rallye Ciudad de València recorrerá Gestalgar, Macastre y Dos Aguas con ocho tramos contra el crono

La provincia de València será el escenario de la 26ª edición del Rallye Ciudad de…

Darío Moreno serà el candidat del PSPV a l’alcaldia de Sagunt en 2027 per a optar a un tercer mandat

L'alcalde de Sagunt des de 2019 i secretari general del PSPV-PSOE de la localitat, Darío…

Gandia desplega una gran agenda cultural, festiva i gastronòmica per a celebrar el 9 d’Octubre

L'Ajuntament de Gandia ha preparat una programació especial amb motiu de la festivitat del 9…

Otras noticias

L'Ajuntament de Xàtiva ha fet un acte de presentació de la iniciativa.
La Costera

Xàtiva inverteix 884.000 euros en un Pla d’Ocupació per contractar 35 persones en situació de vulnerabilitat

Por Toni Cuquerella
Celebració del 9 d'Octubre a Xàtiva.
La Costera

Xàtiva presenta la seua programació per al 9 d’Octubre amb actuacions de Pau Alabajos i el lliurament dels Premis 9 d’Octubre

Por Toni Cuquerella
Personas con chalecos y cascos visitan las obras del Centro de Día de Xàtiva, con una grúa al fondo
La CosteraValencia

Xàtiva eleva a 2,9 millones la inversión del Centro de Día tras aprobar el proyecto modificado

Por Javier Ruiz
Trabajador de un supermercado.
La Costera

El paro repunta un 1,8% en la Costera en septiembre tras la subida registrada en Xàtiva y Canals

Por Toni Cuquerella
Treballs d'asfaltat a Xàtiva.
La Costera

Xàtiva reasfaltarà més de 20 carrers i camins amb una inversió de 790.000 euros

Por Toni Cuquerella
Ple municipal de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva solucionarà el problema de l’aigua potable al Carraixet gràcies a la seua entrada en la Comunitat d’Usuaris la Costera

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV

Editado por

Auditado por

Miembro fundador de

  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Política de IA
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Política de IA
Welcome Back!

Sign in to your account

Usuario o correo electrónico
Password

Lost your password?