ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Xàtiva rep les competències per a la construcció del futur Centre de Dia per a persones amb diversitat funcional

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado junio 9, 2022
40 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.
650x80_2_ola_CAS

NULL

L’actuació compta amb un pressupost de 2,41 milions d’euros en tres anualitats finançats per la Generalitat, i la cessió haurà de ser refrendada pel plenari municipal

L’Ajuntament de Xàtiva ha obtingut per part de la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives de la Generalitat Valenciana la delegació de competències en matèria d’infraestructures de serveis socials per a la construcció del centre de dia per a persones amb diversitat funcional, dins del marc del «Pla Convivint» d’Infraestructures de Serveis Socials 2021-2025.

El plenari municipal del passat mes d’abril va aprovar per unanimitat la modificació puntual del Pla General d’Ordenació Urbana (PGOU) per tal de realitzar el canvi d’ús de la parcel·la on anirà ubicat aquest futur centre de dia, d’Educatiu-Cultural a Assistencial, i el següent pas era la cessió per part de la institució autonòmica que ara haurà de ser refrendada en plenari municipal. L’Ajuntament haurà de redactar el corresponent projecte d’execució i assumir la direcció facultativa.

Pel que fa al finançament, la Generalitat Valenciana atorgarà un total de 2,41 milions d’euros a l’Ajuntament de Xàtiva per a l’execució de les actuacions, repartits en 388.431 euros en 2022 i 1,01 milions en 2023 i 2024 respectivament. La delegació es finança mitjançant recursos financers derivats dels fons europeus «Next Generation».

«Obtindre la delegació de competències per a poder construir d’una vegada per totes el Centre de Dia per a persones amb diversitat funcional és un fet importantíssim per a la ciutat, per als familiars de les persones amb diversitat funcional i per als propis usuaris. Aquesta ha sigut una reclamació històrica d’Aspromivise a la qual ens hem sumat tots els grups polítics municipals des de l’inici de la legislatura», ha indicat l’alcalde de Xàtiva Roger Cerdà, qui ha afegit que «després de tants anys de lluita és satisfactori veure que aquest servei serà una realitat i anem a treballar de valent des de l’Ajuntament per a que la construcció es produïsca en el menor temps possible i se solucionen els greus problemes que es vénen arrastrant pel que fa a les places dels usuaris».

Per la seua part, la regidora de Benestar Social Xelo Angulo ha indicat que «sempre hem donat suport a la lluita dels familiars dels usuaris d’Aspromivise per tractar de garantit els drets de les persones amb diversitat funcional. Vull donar les gràcies a totes i tots els qui hem caminat junts per aconseguir que millore la situació de les llistes d’espera, que des de l’Ajuntament hem tractat de suplir amb cessió d’espais, finançament de programes i professionals i amb altres institucions com la Generalitat que és qui té les competències a l’hora de realitzar les infraestructures».

Tags: Xàtiva

Lo + leído

Mor un treballador en la solsida d’un habitatge en obres a Ontinyent

Un treballador de 42 anys ha mort aquest divendres després de la solsida parcial d'un…

Catarroja recordarà la tragèdia de la DANA amb taulells que marquen el nivell màxim al que va arribar l’aigua als seus carrers

L’Ajuntament de Catarroja ha iniciat la col·locació d’un centenar de taulells ceràmics als carrers del…

La provincia de Alicante recupera la producción de brevas e higos y alcanza los 6,2 millones de kilos

Un invierno menos caluroso que el anterior, con lluvias que han caído de forma moderada…

Otras noticias

Dineres intervinguts en la operació realitzada a la Costera.
La Costera

Desarticulada una xarxa a Xàtiva que cobrava 350 euros per empadronaments falsos a immigrants

Por Toni Cuquerella
Imatge del projecte de la futura estació de l'Alcúdia de Crespins.
La Costera

Adif invertirà 17 milions en la remodelació integral de l’estació de l’Alcúdia de Crespins amb un nou edifici de viatgers

Por Toni Cuquerella
El quadre de Felip V torna a estar pentat cap per avall a Xàtiva.
La Costera

El quadre de Felip V torna a Xàtiva restaurat i cap per avall el dia que es commemora la crema de la ciutat del 1707

Por Toni Cuquerella
Presentació de la jorna de l'orgull LGTBIQ+ a Xàtiva.
La Costera

Una manifestació i una gran festa al Jardí de la Pau centraran les activitats de l’Orgull LGTBIQA+ 2025 a Xàtiva

Por Toni Cuquerella
Plaça de Sant Joan de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva continua amb la pacificació del nucli antic amb l’adequació del tram de la plaça de Sant Joan

Por Toni Cuquerella
L'alcalde de Xàtiva va cridar per telèfon a les falleres escollides.
CollaLa Costera

Marta Díaz Martínez i Ada Domínguez Diego, Falleres Majors de Xàtiva 2026

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?