ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Xàtiva prepara una trobada coeducadora per la igualtat per als centres educatius amb motiu del 8 de març

El lema del dia de la Dona d’enguany a Xàtiva és '8M des de l’escola canviem el món', i hi ha previstes més d’una desena d’activitats durant el mes de març
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado marzo 2, 2023
236 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
5732 lena baraza 8m xativa 2023

La regidora de Dona i Igualtat Lena Baraza ha presentat aquest dijous les activitats previstes a Xàtiva amb motiu del 8M, Dia de la Dona, jornada que aquest any portarà com a lema: ‘8M des de l’escola canviem el món’.

a principal novetat, com ha destacat Baraza, és la jornada destinada als col·legis i instituts de Xàtiva per al mateix 8M. «Enguany tenim una activitat especial. En els darrers anys hem incidit en el món educatiu en matèria d’igualtat, desenvolupant campanyes com el ‘Estima’m Bé’ o el ‘Biblioiguals’. Per això enguany iniciem una trobada coeducadora que tindrà lloc el dia 8 de març durant el matí, amb alumnat des de primer de Primària fins a segon de la ESO», ha explicat la regidora de Dona i Igualtat.

En aquesta cita, que tindrà lloc de 10 a 13 hores a l’Albereda Jaume I, participaran aproximadament 1.400 joves, i s’ha volgut destacar especialment el treball desenvolupat des de les coordinadores dels centres educatius. La jornada comptarà amb activitats com ara contacontes, tallers de rap o la construcció d’un passaport per la igualtat amb preguntes de les campanyes desenvolupades. També hi haurà un fotomatón i activitats creatives com ara la pintada del mural del 8M. L’acte es dividirà en dos torns: de 1r a 4t de primària i de 5é de primària a 2n d’ESO, i entremig tindrà lloc un reconeixement als centres educatius de Xàtiva per la seua tasca coeducadora com a eina fonamental per a aconseguir la igualtat de Xàtiva i un concert de l’Estima’m bé.

A més a més, des de les diferents regidories de l’Ajuntament de Xàtiva també s’han preparat activitats al voltant del 8M. Des del 27 de febrer i fins l’11 de març es pot participar al concurs de relats feministes, les guanyadores o els guanyadors dels quals seran anunciats el dia 12 de març. Per a hui dijous 2 de març està prevista la conferència i presentació del llibre «¿Quieres una historia diferente?» (19h, Casa de les Dones) al voltant del poder de la sororitat.

Ja per a la propera setmana, el dilluns 6 de març es realitzarà la conferència ‘Comparteix la teua vivència amb la lactància’ a les 17h a la Casa de les Dones, organitzada pel departament de Salut Xàtiva Ontinyent; i per al 7 de març hi ha una doble cita prevista: La Fira de les dones organitzada pel CIPFP La Costera (Avinguda Selgas de 10 a 13:30h) i la narració oral «La nit en blanc», amb Eva Andújar, organitzada per la Biblioteca municipal de Xàtiva (19:30h, sala d’adults).

El 8M se celebrarà de matí la trobada educativa ja esmentada i de vesprada tindrà lloc la manifestació del 8M, organitzada per la Coordinadora feminista La Costera, amb eixida a les 19 hores des de la Casa de les Dones.

No obstant, però, l’activitat no s’aturarà ací perquè el dia 9 de març tindrà lloc a la Casa de les Dones (18:30h) un taller d’escriptura i presentació del llibre ‘Historias de Anna’ a càrrec d’Anna Hernández; i el divendres 10 estan previstes altres dos cites: un taller de xapes feministes al JOC (18 hores) i un taller sobre les dones i la escriptura literària a càrrec de l’escriptora Purificació Mascarell (19:30h, biblioteca municipal).

El dia 16 de març es lliurarà la VI edició del premi a la comissió fallera que promoga més igualtat, organitzada per la regidoria de Dona i Igualtat i el Consell de les Dones, mentre que per a finals de març i principis d’abril està previst un festival d’humor feminista del qual es donaran més dades pròximament.

Tags: admin Xàtiva

Lo + leído

La Policía Nacional detiene en Paterna a un hombre por robar cableado de cobre

La Policía Nacional ha arrestado en Paterna a un hombre de 56 años acusado de…

El arte vuelve a llenar Ahillas con actividades culturales y participación vecinal

La aldea de Ahillas, en el término municipal de Chelva, acoge una nueva edición de…

Torrent vive dos días intensos de procesiones en Semana Santa con actos desde la tarde hasta la madrugada

La ciudad de Torrent ha experimentado dos jornadas de gran actividad durante la Semana Santa,…

Otras noticias

almendro con avispilla
AgronewsEl Camp de TúriaEl ComtatEl Vinalopó MitjàL'AlcoiàLa CosteraLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera Alta

Alerta por la avispilla del almendro en Camp de Túria, Hoya de Buñol, Ribera Alta, la Costera, Vinalopó Mitjà, l’Alcoià y el Comtat

Por Javier Ruiz
Torrent Semana Santa 6
El Camp de MorvedreL' Horta SudL'Horta NordLa CosteraLa Ribera AltaLa Ribera BaixaLa Safor

Guia de la Semana Santa 2026 en la provincia de Valencia: los pueblos y actos imprescindibles

Por Javier Ruiz
La reunió es va celebrar a l'Ajuntament de la Llosa de Ranes.
La Costera

La Diputació invertirà més de 4 milions d’euros per a renovar la xarxa d’aigua potable de la Costera

Por Toni Cuquerella
Obra de l'Equipo Crónica exposada a Xàtiva.
La Costera

De Velázquez al Pop Art: Xàtiva acull la major exposició de l’Equipo Crónica de l’última dècada

Por Toni Cuquerella
Obres del futur centre de dia de Xàtiva.
ComarcalLa Costera

L’Ajuntament de Xàtiva i la Generalitat apuenten l’obertura del nou centre de dia per a finals de 2026

Por Toni Cuquerella
Xàtiva ja executa les obres junt a la Font de 25 Dolls.
La Costera

Xàtiva inicia les obres per a transformar l’entorn de la Font dels 25 Dolls i crear un nou aparcament al carrer Sant Vicent

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?