ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Xàtiva prepara una trobada coeducadora per la igualtat per als centres educatius amb motiu del 8 de març

El lema del dia de la Dona d’enguany a Xàtiva és '8M des de l’escola canviem el món', i hi ha previstes més d’una desena d’activitats durant el mes de març
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado marzo 2, 2023
112 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
5732 lena baraza 8m xativa 2023

La regidora de Dona i Igualtat Lena Baraza ha presentat aquest dijous les activitats previstes a Xàtiva amb motiu del 8M, Dia de la Dona, jornada que aquest any portarà com a lema: ‘8M des de l’escola canviem el món’.

a principal novetat, com ha destacat Baraza, és la jornada destinada als col·legis i instituts de Xàtiva per al mateix 8M. «Enguany tenim una activitat especial. En els darrers anys hem incidit en el món educatiu en matèria d’igualtat, desenvolupant campanyes com el ‘Estima’m Bé’ o el ‘Biblioiguals’. Per això enguany iniciem una trobada coeducadora que tindrà lloc el dia 8 de març durant el matí, amb alumnat des de primer de Primària fins a segon de la ESO», ha explicat la regidora de Dona i Igualtat.

En aquesta cita, que tindrà lloc de 10 a 13 hores a l’Albereda Jaume I, participaran aproximadament 1.400 joves, i s’ha volgut destacar especialment el treball desenvolupat des de les coordinadores dels centres educatius. La jornada comptarà amb activitats com ara contacontes, tallers de rap o la construcció d’un passaport per la igualtat amb preguntes de les campanyes desenvolupades. També hi haurà un fotomatón i activitats creatives com ara la pintada del mural del 8M. L’acte es dividirà en dos torns: de 1r a 4t de primària i de 5é de primària a 2n d’ESO, i entremig tindrà lloc un reconeixement als centres educatius de Xàtiva per la seua tasca coeducadora com a eina fonamental per a aconseguir la igualtat de Xàtiva i un concert de l’Estima’m bé.

A més a més, des de les diferents regidories de l’Ajuntament de Xàtiva també s’han preparat activitats al voltant del 8M. Des del 27 de febrer i fins l’11 de març es pot participar al concurs de relats feministes, les guanyadores o els guanyadors dels quals seran anunciats el dia 12 de març. Per a hui dijous 2 de març està prevista la conferència i presentació del llibre «¿Quieres una historia diferente?» (19h, Casa de les Dones) al voltant del poder de la sororitat.

Ja per a la propera setmana, el dilluns 6 de març es realitzarà la conferència ‘Comparteix la teua vivència amb la lactància’ a les 17h a la Casa de les Dones, organitzada pel departament de Salut Xàtiva Ontinyent; i per al 7 de març hi ha una doble cita prevista: La Fira de les dones organitzada pel CIPFP La Costera (Avinguda Selgas de 10 a 13:30h) i la narració oral «La nit en blanc», amb Eva Andújar, organitzada per la Biblioteca municipal de Xàtiva (19:30h, sala d’adults).

El 8M se celebrarà de matí la trobada educativa ja esmentada i de vesprada tindrà lloc la manifestació del 8M, organitzada per la Coordinadora feminista La Costera, amb eixida a les 19 hores des de la Casa de les Dones.

No obstant, però, l’activitat no s’aturarà ací perquè el dia 9 de març tindrà lloc a la Casa de les Dones (18:30h) un taller d’escriptura i presentació del llibre ‘Historias de Anna’ a càrrec d’Anna Hernández; i el divendres 10 estan previstes altres dos cites: un taller de xapes feministes al JOC (18 hores) i un taller sobre les dones i la escriptura literària a càrrec de l’escriptora Purificació Mascarell (19:30h, biblioteca municipal).

El dia 16 de març es lliurarà la VI edició del premi a la comissió fallera que promoga més igualtat, organitzada per la regidoria de Dona i Igualtat i el Consell de les Dones, mentre que per a finals de març i principis d’abril està previst un festival d’humor feminista del qual es donaran més dades pròximament.

Tags: admin Xàtiva

Lo + leído

El president Mazón en el primer aniversario de la tragedia de la dana: “hubo cosas que debieron funcionar mejor”

El president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, ha realizado una comparecencia oficial con motivo…

Residencias universitarias en Alicante: comodidad y vida urbana

La etapa universitaria es una de las que, sin duda, van a marcar nuestra vida…

Paiporta rinde homenaje a supervivientes de la DANA y la riada del 57

Paiporta ha conmemorado el primer aniversario de la DANA con un emotivo homenaje a los…

Otras noticias

PlenoDiputacionfotoAbulaila3 3
La Canal de NavarrésLa CosteraLa Vall d'Albaida

La Diputación invierte más de 2,3 millones en Enguera, Navarrés, Benigànim, Aielo de Rugat o Llosa de Ranes

Por Redacción ComarcalCV
Hospital vell de Xàtiva, al centre històric.
ComarcalLa Costera

La Comissió Mixta de Patrimoni aprova onze noves actuacions al nucli antic de Xàtiva

Por Toni Cuquerella
xativa cartell mil
La Costera

Xàtiva celebra dissabte la final del VIII Certamen de Joves Cantautors ‘MiL Descobreix 2025’

Por Toni Cuquerella
448 ontinyent hospital
La CosteraLa Vall d'Albaida

La falta de personal técnico en diagnóstico por imagen afecta a los hospitales de Xàtiva y Ontinyent

Por Redacción ComarcalCV
Habitatges de Bixquert, a Xàtiva.
La Costera

L’Ajuntament de Xàtiva incrementa la seguretat de Bixquert amb patrulles específiques i controls policials permanents

Por Toni Cuquerella
Xàtiva recorda els referents valencians de la lluita LGTBIQ+.
ComarcalLa Costera

Xàtiva inaugura l’exposició a l’aire lliure ‘Una altra Història! Referents valencians de resistència LGTBIQ+’

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?