ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Xàtiva posarà en marxa a finals de gener una nova edició del programa Jove Oportunitat

El JOOP està destinat a l’orientació i motivació de joves d’entre 16 i 21 anys que han decidit abandonar els seus estudis
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado enero 15, 2024
444 vistas
3 Min lectura
Compartir en:

L’Ajuntament de Xàtiva posarà en marxa a finals del mes de gener una nova edició del programa Jove Oportunitat (JOOP), dissenyat i organitzat per motivar i orientar a joves d’entre 16 i 21 anys que han decidit abandonar els estudis.

L’objectiu d’aquest programa és reduir la taxa d’abandonament educatiu primerenc, aconseguint que els i les joves que ni estudien ni treballen s’activen i orientant-los en la construcció del seu propi projecte de vida a través de la motivació i el reforçament de l’autoestima.

El programa compta amb un psicòleg, pedagog o educador social amb ampla experiència en el tracte amb adolescents, i l’eina pedagògica utilitzada és el coaching actitudinal en grups de fins a 15 participants, als quals se’ls proporcionarà orientació sobre les diferents famílies professionals de la FP des d’un enfocament pràctic, amb la visita a empreses on els mostraran el treball real que comporta cada titulació per a que puguen descobrir la seua vocació.

Per a aquelles persones joves que no hagen finalitzat els estudis de Secundària, el JOOP ofereix un mòdul de formació acadèmica per a preparar la prova d’accés a la FP de Grau Mitjà, les proves de lliure obtenció del títol de la ESO o les proves de competències claui per accedir a certificats de professionalitat. A més a més, també es realitzen eixides socioculturals combinades amb l’orientació.

El sistema JOOP, iniciat per l’Institut Valencià de la Joventut l’any 2017, ha atès ja a 4.200 joves participants, dels quals un 62% ha finalitzat el programa amb èxit. «Iniciem una nova edició d’aquest programa que desenvolupem junt amb l’IVAJ amb l’ajuda de Fons Europeus per tal de respondre a les necessitats de les persones joves, en concret d’aquells que no hagen aconseguit una formació i que tampoc estiguen treballant actualment», ha manifestat la regidora de Joventut Lena Baraza, qui ha afegit que «la intenció és que aquestes persones puguen tindre una vida futura, i també un present, totalment normalitzada».

Les persones interessades en aquest programa poden obtindre més informació a través del departament de Joventut, telefonant al 96 227 43 42, enviant un correu a [email protected] o acudint de forma presencial a la Casa de la Joventut (c/ Montcada 14) en horari de dilluns a divendres de 10 a 13 i de 17 a 20h, i dissabtes de 10 a 13 hores.

Tags: admin Xàtiva

Lo + leído

La Diputació de València concede 1,3 millones de euros en ayudas al deporte valenciano y al motor: lista completa de clubes, eventos y pilotos beneficiados

La Junta de Gobierno de la Diputación de Valencia ha aprobado la concesión de 1,3…

Calendari d’obertura del nou Hospital d’Ontinyent: Serveis, trasllat de pacients i horaris de les Urgències

Dia històric per a la sanitat a la Vall d'Albaida. La posada en funcionament integral…

Huelga docente en la Comunitat Valenciana: Educación envía una nueva propuesta y pide un 100% de servicios mínimos para la PAU

Giro de última hora en el conflicto educativo valenciano. La Conselleria de Educación, Cultura y…

Otras noticias

Museu de Belles Arts de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva busca director per al seu Museu: es publica la convocatòria per a modernitzar el patrimoni de la ciutat

Por Toni Cuquerella
Guardia Civil.
La Costera

Detinguts a Xàtiva els autors d’un tiroteig i intent d’homicidi al Real de Gandia

Por Toni Cuquerella
Obres al CEE Pla de la Mesquita de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva diu «prou» a la constructora del Centre d’Educació Especial Pla de la Mesquita: per què s’ha trencat el contracte?

Por Toni Cuquerella
Nadín Ferrando, Reina de la Fira de Xàtiva 2026.
La Costera

Qui és Nadín Ferrando López, la nova Reina de la Fira de Xàtiva 2026?

Por Toni Cuquerella
Plaça de Bous de Xàtiva.
La Costera

Deu anys de la remodelació de la Plaça de Bous de Xàtiva: de duplicar-se el cost a 12 milions a recinte sense activitat

Por Toni Cuquerella
'El Sant Sopar' de Vicente López.
La Costera

Finalitza la restauració de ‘El Sant Sopar’: així llueix l’obra mestra de 1806 a Xàtiva

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?