ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Xàtiva obri la fase d’exposició pública del Pla Especial de Protecció del centre històric

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado mayo 17, 2021
309 vistas
5 Min lectura
Compartir en:

NULL

El document amb tota la informació es pot consultar al tauló d’anuncis del web municipal i a la pàgina web plaxativa.particip.es

El Diari Oficial de la Generalitat Valenciana ha publicat aquest dilluns l’acord de la Junta de Govern Local pel qual es sotmet a informació pública el document corresponent al Pla Especial de Protecció del centre històric de Xàtiva (PEP), i que estarà disponible durant els propers 45 dies, a comptar a partir de demà, per tal de consultar la documentació i poder formular les al·legacions i observacions oportunes.

Aquest Pla Especial, que compta amb un catàleg de béns protegits que es pot consultar al document, pretén ser un full de ruta i establir una estratègia coordinada d’actuacions que servirà per a desenvolupar una sèrie de programes de millora i reactivació urbana, social i cultural del conjunt del Centre Històric i el seu entorn de protecció ambiental. Durant l’any 2017 es va desenvolupar la primera fase del procés de participació, centrada en realitzar un diagnòstic de la percepció dels veïns i veïnes sobre els principals problemes i oportunitats, mentre que aquest any 2021 ha tingut lloc una segona fase centrada en la divulgació de les propostes del pla.

Cal destacar que el PEP ha estat redactat per l’estudi d’arquitectura Vetges Tu i Mediterrania SL, i en el procés de redacció han participat un total de 23 persones amb un equip de 7 tècnics responsables format per arquitectes, especialista en arqueologia i etnologia i un llicenciat en història de l’art; i amb la col·laboració de 16 especialistes en dret urbanístic, economia urbana, paisatgistes, enginyers de camins i agrònoms, topògrafs i llicenciats en Ciències Ambientals.

Aquest Pla Especial de Protecció del Nucli Antic es pot consultar al tauler d’anuncis del web municipal, a través de la seu electrònica de l’Ajuntament, o bé a través de la pàgina web www.plaxativa.particip.es on a més de Pla es pot trobar informació sobre com continuar participant en la seua redacció. A més a més, el proper 27 de maig està prevista la inauguració d’una exposició sobre el PEP al Museu de Belles Arts – Casa de l’Ensenyança, on es podran trobar una sèrie de panells informatius que desgranen el contingut del Pla.

Per a ajudar en la difusió d’aquest Pla, l’Ajuntament ha elaborat un document de síntesis en el qual es poden trobar idees i missatges clau amb l’objectiu de fer accessible a la ciutadania en general un document purament tècnic com és el PEP del Centre Històric de Xàtiva; així com també donar la màxima transparència al procés de redacció, tramitació i aprovació de l’instrument urbanístic del pla especial, transmetre els valors del Centre Històric i fer comprensible les idees clau del pla especial, i propiciar el debat i la generació d’opinió pública amb diversitat de veus al voltant de les propostes d’aquest pla especial.

Les persones interessades en presentar al·legacions hauran de presentar-les per escrit, mitjançant instància general per registre d’entrada a l’Ajuntament de Xàtiva, i el termini per a poder presentar-les expirarà el dimarts 20 de juliol de 2021.

«Aquest és un document important per a la ciutat ja que ens dóna independència en la gestió de les llicències d’obres, facilita la intervenció en el nucli antic facilitant la seua rehabilitació i impulsant la seua activitat econòmica, i a més dóna viabilitat futura al nucli antic canviant la dinàmica d’abandonament per una altra de recuperació i de convivència», ha manifestat el regidor d’Urbanisme Nacho Reig, qui ha destacat que «aquest Pla Especial s’hauria d’haver aprovat en el Pla General d’Ordenació Urbana de l’any 2000, i fins el canvi de govern en 2015 no es va dotar econòmicament ni es va licitar, pel que es demostra que l’interès de l’anterior equip de govern era nul en aquest sentit».

Per la seua part, la regidora de Cultura i Turisme Raquel Caballero ha indicat que que «l’objectiu d’aquest Pla és mantenir la història, el patrimoni urbà i la cultura del nostre nucli antic. És un instrument urbanístic que permetrà la seua protecció i recuperació en les futures intervencions».

Tags: Xàtiva

Lo + leído

Detenido en Alginet por dos robos con violencia a mujeres mayores en plena calle

La Guardia Civil ha detenido en Alginet a un hombre de 44 años acusado de…

La Setmana de l’Educació de Xàtiva homenatja 25 docents jubilats i premia els millors expedients

Xàtiva continua immersa en la Setmana de l’Educació amb una programació centrada en el reconeixement…

La telefonada més esperada confirma Paula Beteta i Lucía Rumbau com a falleres majors de Sueca 2027

Sueca ja coneix els noms de les seues falleres majors per a l’exercici 2027. Paula…

Otras noticias

Imatge virtual del projecte del Palau de Justícia de Xàtiva a Santa Clara.
La Costera

La Generalitat liquida el Palau de Justícia a Santa Clara: torna l’immoble a l’Ajuntament i el futur judicial de Xàtiva queda en l’aire

Por Toni Cuquerella
corteluz1
El Camp de TúriaL'Horta NordLa Costera

Estos son los municipios valencianos con cortes de luz esta semana: Moixent, Bétera y Paterna entre los afectados

Por Javier Ruiz
Castell de Xàtiva.
La CosteraTurismo

Adéu al turisme de masses? Xàtiva presenta el full de ruta per a protegir la seua essència i no morir d’èxit

Por Toni Cuquerella
CEIP Attilio Bruschetti.
La Costera

Xàtiva inicia la reforma integral del col·legi Attilio Bruschetti: una inversió de 900.000 euros per modernitzar el centre

Por Toni Cuquerella
Quadre cap per avall de Felip V.
La CosteraLa Plana Baixa

Xàtiva i Vila-real s’uneixen contra el llegat de Felip V: de 1707 a l’agermanament de les ciutats cremades

Por Toni Cuquerella
Imatge del projecte del Centre Raimon de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva esquiva les retallades de la Generalitat i iniciarà les obres del Centre Raimon abans de l’estiu

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?