ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Xàtiva incrementarà el control sobre l’excés de velocitat amb un nou radar

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado mayo 13, 2022
242 vistas
3 Min lectura
Compartir en:

NULL

S’actuarà de manera especial al nucli històric amb la finalitat de protegir als vianants i reduir la contaminació acústica

La Policia Local de Xàtiva ha iniciat el procediment de contractació per a l’adquisició d’un equip cinemòmetre de radiació infraroja (làser), allò que de comú es coneix com a radar. Amb tal finalitat, s’ha convidat a quatre empreses especialitzades que comptaran amb un preu màxim de licitació de 18.131,85 euros.

L’objectiu que es persegueix amb aquest nou equipament és, en primer lloc, protegir als vianants front al risc d’atropellament que generen les infraccions relacionades amb l’excés de velocitat. I, d’altra banda, es busca mantenir un control més exhaustiu sobre diverses zones del casc urbà, amb especial implicació del nucli històric, on al risc per a la seguretat de les persones s’afegeix la problemàtica de la contaminació acústica que provoquen els vehicles en rodar sobre determinats paviments per damunt del límit de velocitat.

La disponibilitat d’equipament propi permetrà a la Policia Local incrementar els controls en vies sensibles on s’han detectat un major risc d’atropellament. Fins ara, aquests controls s’executaven mitjançant el préstec d’un aparell radar per part de la Prefectura Provincial de Trànsit, circumstància que dificultava la regularitat periòdica dels controls. Amb la compra del nou cinemòmetre làser, aquesta tasca de seguretat viària es podrà dur a terme amb major operativitat.

L’empresa subministradora haurà d’entregar el cinemòmetre, així com tots els accessoris per al seu funcionament, en un termini de tres mesos des de l’adjudicació del contracte. A més, el plec tècnic de la contractació inclou l’obligació de l’adjudicatari d’impartir un curs d’operació i maneig del radar a un mínim de 30 policies locals de Xàtiva, a càrrec de formadors degudament acreditats.

El regidor de Mobilitat de l’Ajuntament de Xàtiva, Juan Giner, ha manifestat que la mesura es pren «a instància i petició del veïnat que se sent afectat pels continus problemes de soroll i altes velocitats en tot el casc urbà, però sobretot al nucli antic». Giner ha explicat la resposta a les queixes veïnals: «l’àrea de Seguretat Ciutadana va proposar iniciar expedient per implantar controls de velocitat amb un aparell que complisca els requisits tècnics a l’efecte. Aquesta àrea, doncs, havent escoltat les continues queixes dels veïns afectats, i coneixent que això pot ser impopular en alguns sectors de la societat, però molt benvingut pels residents afectats, ha iniciat els tràmits per a comprar el radar». El regidor assegura que «aquesta serà una nova eina posada a disposició de la Policia Local per a millorar la convivència entre tots els veïns de la nostra ciutat, que entrarà en servei en pròximes dates». Giner ha qualificat la mesura com a la resposta a «una reivindicació històrica per a donar solució a problemes ciutadans».

Tags: Xàtiva

Lo + leído

El servicio de agua en Riba-roja alcanza un 93% de valoraciones positivas entre la ciudadanía

El servicio de agua en Riba-roja se sitúa entre los mejor valorados por la ciudadanía,…

Interceptat un conductor ‘kamikaze’ a Moixent: amb una caravana 27 km en sentit contrari per l’autovia i sota l’efecte de les drogues

La ràpida intervenció dels serveis d'emergència i les forces de seguretat va evitar una tragèdia…

Morante de la Puebla torna a La Maestranza i es podrà seguir en À Punt

La Fira d’Abril de Sevilla es podrà seguir en directe a À Punt amb l’emissió…

Otras noticias

Raimon, davant una de les obres de Miró de la seua col·lecció.
La Costera

El PP dona l’esquena al Centre Raimon de Xàtiva: la Generalitat trenca el conveni i reclama a l’Ajuntament els diners ja invertits

Por Toni Cuquerella
Benicolet 1
La Canal de NavarrésLa CosteraLa Vall d'Albaida

El Pla Obert activa actuacions en municipis de la Vall i la Costera centrades en accessibilitat, aigua i espais públics

Por Javier Ruiz
Foto gelades 1
AgronewsLa CosteraLa Ribera AltaLa Vall d'Albaida

Las heladas en la Vall d’Albaida, la Costera y la Ribera Alta provocan pérdidas de 4 millones en cultivos

Por Pau Gómez
Facundo Ventura de Valencia
El ComtatEl Vinalopó MitjàLa Costera

De Xàtiva a Elda: protagonistes valencians recorren Hollywood i Malibú en ‘Valencians al món’

Por Javier Ruiz
almendro con avispilla
AgronewsEl Camp de TúriaEl ComtatEl Vinalopó MitjàL'AlcoiàLa CosteraLa Hoya de Buñol - ChivaLa Ribera Alta

Alerta por la avispilla del almendro en Camp de Túria, Hoya de Buñol, Ribera Alta, la Costera, Vinalopó Mitjà, l’Alcoià y el Comtat

Por Javier Ruiz
Torrent Semana Santa 6
El Camp de MorvedreL' Horta SudL'Horta NordLa CosteraLa Ribera AltaLa Ribera BaixaLa Safor

Guia de la Semana Santa 2026 en la provincia de Valencia: los pueblos y actos imprescindibles

Por Javier Ruiz
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?