ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Xàtiva inaugura un nou espai memorialístic per recordar a les víctimes de la Guerra Civil i del franquisme

L’escultura 'En defensa de la vida', d’Inmaculada Abarca, s’ha col·locat a l’Avinguda Corts Valencianes a prop de la Casa Blanca
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado marzo 28, 2023
111 vistas
4 Min lectura
Compartir en:
6386 xativa memorial represaliats franquisme

Aquest dimarts ha tingut lloc a Xàtiva l’acte institucional en homenatge a les víctimes de la guerra civil i del franquisme que s’ha celebrat a l’Avinguda Corts Valencianes, i on s’ha inaugurat l’escultura ‘En defensa de la vida’, de l’artista Inmaculada Abarca.

La peça es troba situada a prop de la Casa Blanca, escenari on es perpetraren un nombre important dels afusellaments durant la dictadura franquista. Entre les 81 víctimes es troben veïns de Xàtiva però també d’altres localitats com ara Llocnou d’en Fenollet, Manuel, el Genovés, Gandia, Ontinyent, Beniatjar, Alcoi, l’Alcúdia de Crespins, Montesa, Vallada i fins i tot Sevilla. Entre aquestes persones es trobava l’últim alcalde de la II República a Xàtiva, Jovino Fernández.

L’escultura, amb un una alçada d’uns 4 metres, està realitzada en acer corten. Els rostres formen una espècie de corona que respon al títol de l’obra, amb rames que semblen sorgir de la terra i estableixen una relació de protecció. Totes les peces van subjectes i, tot i que no es podrà accedir a l’interior, els visitants poden fer-se fotos amb ella per a, en paraules de l’autora «activar l’escultura i la memòria del record de totes aquestes persones que van desaparèixer». També es podran trobar plaques amb els noms de les persones represaliades.

L’acte ha comptat amb l’actuació de Miquel Gil, i en ell han intervingut la regidora de Memòria Històrica Raquel Caballero, la portaveu dels familiars homenatjats Ana Chàfer, l’autora de l’escultura Inma Abarca, el diputat de Memòria Històrica de la Diputació de València Ramiro Rivera i de l’alcalde de Xàtiva Roger Cerdà.

«Xàtiva té des de hui un nou espai memorístic, amb una escultura que uneix art i memòria, recordant les vides de més de 80 persones injustament assassinades per la barbàrie d’una ideologia totalitària que va estendre el terror més enllà de la guerra», ha declarat l’alcalde de Xàtiva Roger Cerdà, qui ha afegit que «els representants públics estem obligats a educar sobre les causes, les conseqüències i la dinàmica dels delictes d’odi, així com a enfortir la resiliència dels joves contra les ideologies totalitàries».

Per finalitzar, s’han col·locat als peus de l’escultura tres corones de llorer, junt amb nombroses flors que han estat dipositades per part del públic assistent.

Espai al cementeri

Altre espai per a la memòria que també estarà enllestit en els propers dies és el de l’escultura destinada al cementeri municipal per tal d’honrar a les persones que van ser afusellades durant el franquisme i llançades a foses comuns tant en Xàtiva (arran del bombardeig de l’estació i després de la guerra), com en Paterna.

Aquesta segona escultura també compta amb una al·legoria vegetal i es titula ‘Sempre viva’, fent al·lusió al sorgiment d’una flor que es manté sempre viva malgrat estar seca, per poder seguir creixent.

Tags: admin Xàtiva

Lo + leído

Antifrau arxiva la denúncia contra l’Ajuntament de Xàtiva: avala l’actuació de l’edil de Policia Local i no hi va haver conflicte d’interessos

L'Agència Valenciana Antifrau ha resolt arxivar i finalitzar l'expedient que es va obrir arran d'una…

Nuevos decretos sociales de la Generalitat tras la DANA: ayudas para ascensores, familias, demoliciones, y avances en vivienda pública

El Pleno del Consell ha aprobado tres nuevos decretos de ayudas sociales dentro del Plan…

Reforç sanitari: Xàtiva-Ontinyent activa incentius per a captar talent i cobrir el dèficit de professionals

El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, va anunciar durant la seua recent visita a Ontinyent…

Otras noticias

Ple de Pressupostos de Xàtiva.
La Costera

Llum verda al pressupost rècord de Xàtiva 2026: 39,6 milions i 5,5 en inversions

Por Toni Cuquerella
Porcs Senglars capturats a Xàtiva.
La Costera

No només caça: El pla “ètic” de Xàtiva per frenar la plaga de senglars aconsegueix 36 captures en una jornada

Por Toni Cuquerella
Amor Amorós, Roger Cerdà i Ignacio Reig, en la presentació dels pressupostos de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva consolida una dècada de «pressupostos de progrés»: 39,63 milions per 2026 centrats en inversions i lluita contra les retallades socials

Por Toni Cuquerella
Audiencia Provincial de Valencia
La Costera

La Fiscalia demana 10 anys de presó per abús sexual a una dona vulnerable a Xàtiva

Por Javier
Roger Cerdà i l'abat de Xàtiva han signat el conveni.
La Costera

Xàtiva signa el conveni amb l’església per a recuperar els 8.000 metres quadrats que s’havia immatriculat

Por Toni Cuquerella
Tècnics instal·len les càmares de seguretat als disseminats de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva inicia la instal·lació de càmeres de seguretat d’última generació a Bixquert i els disseminats per reforçar la vigilància

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?