ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Xàtiva esgota tot el crèdit disponible per pagar interessos de 2021 per tal de fer front als de la Ciutat de l’Esport

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado febrero 4, 2021
480 vistas
3 Min lectura
Compartir en:

NULL

El pagament per la liquidació d’interessos ascendeix a 230.591 euros i suposa l’esgotament de tot el crèdit disponible en 2021 per a aquesta partida

L’Ajuntament de Xàtiva ha hagut d’incorporar aquesta setmana al pressupost municipal una modificació de 102.666 euros per tal de fer front al pagament d’interessos de demora per la liquidació de les obres de la Ciutat de l’Esport, que ascendeixen a un total de 230.591,97 euros.

La Junta de Govern del passat dilluns va tractar l’auto del Jutjat Contenciós-Administratiu número 6 de València del passat 8 de gener pel qual s’aprovava la liquidació d’interessos per tal d’atendre la reclamació de l’empresa constructora ACCIONA S.A.

“Amb aquesta incorporació de més de 102.000 euros esgotem tot el crèdit disponible en 2021 per al pagament d’interessos, per tal de pagar encara la liquidació de les obres de la Ciutat de l’Esport que l’anterior equip de govern del Partit Popular va inaugurar en 2011”, ha assegurat el regidor d’Hisenda de l’Ajuntament de Xàtiva Nacho Reig, qui ha afegit que “aleshores ja van manifestar que estava tot pagat i que fins i tot encara s’havia produït un estalvi. Deu anys després, els ciutadans de Xàtiva continuen pagant el desgavell de gestió del govern anterior”.

Aquest pagament d’interessos correspon a la liquidació del cost total dels conceptes de liquidació d’obra, obres de reparació en garantia, obres complementàries i obres d’habilitació del ‘Pich and Put’ –que no s’ha finalitzat mai-, i que ascendeixen a un total de 2,12 milions d’euros –front als 1,82 euros que s’havien estipulat-, pel que el cost total de la Ciutat de l’Esport de Xàtiva ja supera sobradament els 14 milions d’euros quan el pressupost inicial era de 7,7 milions.

Són nombrosos els sobrecostos als quals l’Ajuntament ha hagut de fer front en els darrers anys i que no estaven contemplats al projecte inicial, com ara el desviament d’una línia d’alta tensió (1,1 milions d’euros), indemnitzacions per l’expropiació dels terrenys l’any 2008 (2,18 milions d’euros) i distintes ampliacions de l’obra i treballs al marge del projecte. En 2019 l’Ajuntament va iniciar accions penals derivades d’aquest contracte d’obra pública contra l’arquitecte municipal (aleshores Antonio Vela), l’empresa contractista (Acciona Infraestructuras S.A.) i la direcció facultativa de l’obra (IDOM Ingeniería y Arquitectura S.A.).

Tags: Xàtiva

Lo + leído

IKEA renueva la Casa de la Música de Cheste tras la DANA

El Ayuntamiento de Cheste y IKEA han cerrado un acuerdo para mejorar el equipamiento de…

Dónde aparcar gratis en Torrent: el mapa de las 800 nuevas plazas creadas en la ciudad

El Ayuntamiento de Torrent ha dado un impulso definitivo a su plan de movilidad urbana…

Utiel reabre el paseo del río Magro tras duplicar la capacidad del cauce contra las inundaciones de futuras DANA

El Ayuntamiento de Utiel ha anunciado de forma oficial la reapertura al tránsito ciudadano del…

Otras noticias

Imatge del projecte del Palau de Justícia de Xàtiva a l'antic Monestir de Santa Clara.
La Costera

Nou xoc institucional pel futur Palau de Justícia de Xàtiva: la Generalitat tria solar per a un polígon industrial sense el consens municipal

Por Toni Cuquerella
Presentació dels cartells de la Fira de Xàtiva.
La Costera

Un meló d’alger, una botija i dotze imatges: així és la sorprenent proposta per al cartell de la Fira a Xàtiva

Por Toni Cuquerella
Imatge virtual del projecte del Palau de Justícia de Xàtiva a Santa Clara.
La Costera

Xàtiva respon a la Conselleria: els terrenys alternatius que proposa per al Palau de Justícia són inviables

Por Toni Cuquerella
Els ciclistes de Xàtiva tindran nous espais per circular.
La Costera

Revolució sostenible a Xàtiva: així seran els nous carrils bici que connectaran la ciutat, la Via Verda i la Cova Negra

Por Toni Cuquerella
Xàtiva ja ha presentat les celebracions del mes de juny.
La Costera

Xàtiva reviu el Corpus Christi: del pregó de Pep Botifarra a les noves visites inclusives de la Crema de Felip V

Por Toni Cuquerella
Les noves falleres majors de Xàtiva per 2027.
La Costera

Cristina Vidal Real i Carlota Vercher Mallol, elegides Falleres Majors de Xàtiva per a l’any 2027

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?