ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Xàtiva dona suport a l’organització del Trofeu de Velocitat de la Fira, el més antic d’Espanya

Es tracta de la carrera motociclista en circuit urbà que l’any passat va celebrar el seu 70 aniversari
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado julio 21, 2023
95 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
6022 xativa trofeu velocitat fira agost

La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de Xàtiva ha aprovat la concessió d’una subvenció nominativa al Club Moto Ruta amb la finalitat de sufragar part de les despeses d’organització de la 70 edició del Trofeu de Velocitat Fira d’Agost de Xàtiva.

Es tracta de la cursa motociclista en circuit urbà més antiga d’Espanya, que l’any passat va celebrar el seu 70 aniversari. L’import de la subvenció és d’11.000 euros. El Club Moto Ruta de Xàtiva, continuador del Moto Club Játiva, és la entitat que s’ha encarregat de l’organització de la carrera durant les 70 edicions.

La cursa està inclosa al calendari oficial de carreres de la Federació Valenciana de Motociclisme i té una repercussió molt important des del punt de vista socioeconòmic ja que cada any acudeixen aficionats des de totes les comarques i províncies limítrofes. El Trofeu de Velocitat de la Fira d’Agost té una importància fonamental dins dels actes que es duen a terme durant la celebració de la Fira d’Agost. La carrera de motos s’ha celebrat ininterrompudament des del 1952, amb l’única excepció de l’any 1958 i dels anys de la pandèmia.

Pel circuit urbà de Xàtiva han passat grans pilots com ara Ángel Nieto, Ricardo Tormo, Jorge Martínez Aspar, Champi Herreros, Benjamín Grau o el tristament desaparegut a Laguna Seca, Bernat Martínez, el pilot que més victòries ha aconseguit en aquesta competició. Durant les darreres edicions, s’han celebrat proves de supermotard, clàssiques i 80 cc. L’any passat, coincidint amb la celebració del 70 aniversari de la carrera de Xàtiva, assistiren pilots mundialistes com ara Jaume Masià, Carlos Tatay o Alonso López.

El regidor d’Esports, Vicent Lluch, ha manifestat el seu recolzament a l’organització. Lluch ha declarat que «per part de l’Ajuntament de Xàtiva, sempre s’ha estat al costat dels clubs i entitats esportives que fan un gran esforç per a millorar l’esport a la ciutat i que ajuden a la projecció de Xàtiva».

El proper 30 de juliol tindrà lloc la presentació oficial de l’edició d’enguany. Des de les 9 hores, a l’Albereda de Xàtiva estan previstos tota una sèrie d’actes, amb esmorzar popular inclòs i venda anticipada d’entrades. S’anuncia la presència destacada d’algun pilot de primera línia, encara que el club no ha desvetllat la identitat. Totes aquelles persones que acudisquen amb la seua motocicleta podran aparcar al recinte habilitat a l’Albereda i, posteriorment, participar en una volta per la ciutat.
 

Tags: Xàtiva

Lo + leído

‘L’Alqueria Blanca’ encara el desenllaç de la sèrie amb l’estrena dels últims sis capítols

Els espectadors més fidels de la sèrie L’Alqueria Blanca, que l’han seguit durant díhuit anys…

Un detenido en Mislata por tentativa de homicidio y lesiones graves

La Policía Nacional ha detenido en Mislata a un hombre de 32 años como presunto…

Detenidos seis miembros de “Biris Norte” en Gandia tras una agresión

La Policía Nacional ha arrestado a seis individuos pertenecientes al grupo radical “Biris Norte” tras…

Otras noticias

ElvergerAzuebarXativa
Alto PalanciaLa CosteraLa Marina Alta

Terra de festes recorre Xàtiva, Azuébar y El Verger

Por Redacción ComarcalCV
Acte de cloenda de la Fira de Xàtiva 2025.
La Costera

Xàtiva tanca amb èxit la 775a Fira d’Agost amb una setmana d’activitats i multitudinària participació

Por Toni Cuquerella
Martinez Bellver 1320x500 1
CollaLa Costera

Quatre dies d’espectacles infantils i familiars al Martínez Bellver per a la Fira d’Agost de Xàtiva

Por Javier
Al Ras min 1320x500 1
CollaLa Costera

El Jardí de la Pau serà l’epicentre musical dels més joves amb el Festival Al Ras de la Fira d’Agost de Xàtiva

Por Javier
WhatsApp Image 2025 08 05 at 13.39.58
La Costera

Estabilizado el incendio forestal en Moixent tras la intervención del Consorcio Provincial de Bomberos

Por Redacción ComarcalCV
Los montes valencianos se encuentran en riesgo de incendios.
ComarcalEl ComtatL'AlcoiàLa CosteraLa SaforLa Vall d'Albaida

Alerta roja por riesgo extremo de incendios en las comarcas del sur de València y norte de Alicante

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?