ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Xàtiva contractarà a entitats del tercer sector o sense ànim de lucre per als seus programes de Benestar Social

El plenari aprova per unanimitat aquest nou model social per dinamitzar els diferents programes vinculats a aquesta àrea
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado septiembre 16, 2024
474 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
4801 xativa programa mentalis

El plenari municipal ha donat llum verda a la proposta de concert social dels programes de dinamització de l’Àrea de Benestar Social, la qual es va aprovar per unanimitat.

Es tracta d’un canvi de model impulsat des de l’àrea de Benestar Social, amb el qual certs programes, començant pels d’atenció a persones grans o malalts mentals, passaran a gestionar-se a través d’un concert amb una entitat del tercer sector, una fundació o una associació sense ànim de lucre. D’aquesta manera, a l’hora de contractar el servei no primaran els criteris econòmics amb una oferta a la baixa, sinó els criteris relacionats amb les millores dels serveis de caràcter social.

Per a tal fi, s’ha aprovat una despesa de més de 150.000 euros, repartida en tres anualitats: 12.586,88 euros en 2024, 75.521,22 euros en 2025 i 62.934,34 euros destinats a l’any 2026.

«Aquesta és una proposta nova amb la qual es canvia el model de contractació en Benestar Social, primant la millora de l’atenció als serveis per davant del preu dels contractes. Iniciem aquesta nova modalitat, de manera pilot, amb els contractes que afecten a les persones majors i a les persones amb malaltia mental, i anirem sumant la resta de programes a poc a poc», ha explicat la regidora de Benestar Social Xelo Angulo.

Els programes amb els quals es començarà amb aquest nou model són el programa Mentalis d’estimulació cognitiva, afectiva i social destinat a persones majors de 65 anys que presenten deteriorament cognitiu i una manca de rutines i contacte social, amb l’objectiu de promocionar la seua autonomia personal (i amb el qual es treballa actualment amb vora 200 persones grans junt amb les seues famílies); i també amb el programa SASEM de suport al servei d’atenció específica per a persones amb problemes crònics de salut mental. També se sumaran els programes d’atenció i participació de persones majors destinats a organitzar activitats de foment de la convivència i del recolzament comunitari (taitxí, ambientació musical i balls de saló).

«Aquests programes donen suport a un servei molt important d’atenció específica per a persones majors i per a persones amb malaltia de salut mental crònica, i esperem poder començar aquest nou model de contractació, baix el paraigües de contractació responsable i social, el proper mes d’octubre», ha puntualitzat Angulo.

Els concerts tindran una durada de dues anualitats (amb possibilitat de pròrroga per dos anys més), i a la finalització de la prestació del servei de cadascun dels programes, l’entitat concertada haurà de realitzar una avaluació del projecte o un pla de treball desenvolupat, havent d’elaborar una memòria sobre el servei prestat.

Tags: admin Xàtiva

Lo + leído

Dos valencianos desarrollan el nuevo hito sin precedentes en implantología dental

La Clínica Dr. Gutiérrez presentaó en el Integrative Implantology Experience Congress, organizado por la Sociedad…

Un año de toros en À Punt: más de cien emisiones y 1,4 millones de espectadores

À Punt ha celebrado este jueves en el Centro de Producción de Programas de Burjassot…

¿Es Aldaia un municipio inseguro? El Ayuntamiento señala que el Centro Comercial Bonaire «infla» las cifras de delincuencia

Las estadísticas oficiales de criminalidad han encendido las alarmas en Aldaia, pero el Ayuntamiento tiene…

Otras noticias

Presentació dels cartells de la Fira de Xàtiva.
La Costera

Un meló d’alger, una botija i dotze imatges: així és la sorprenent proposta per al cartell de la Fira a Xàtiva

Por Toni Cuquerella
Imatge virtual del projecte del Palau de Justícia de Xàtiva a Santa Clara.
La Costera

Xàtiva respon a la Conselleria: els terrenys alternatius que proposa per al Palau de Justícia són inviables

Por Toni Cuquerella
Els ciclistes de Xàtiva tindran nous espais per circular.
La Costera

Revolució sostenible a Xàtiva: així seran els nous carrils bici que connectaran la ciutat, la Via Verda i la Cova Negra

Por Toni Cuquerella
Xàtiva ja ha presentat les celebracions del mes de juny.
La Costera

Xàtiva reviu el Corpus Christi: del pregó de Pep Botifarra a les noves visites inclusives de la Crema de Felip V

Por Toni Cuquerella
Les noves falleres majors de Xàtiva per 2027.
La Costera

Cristina Vidal Real i Carlota Vercher Mallol, elegides Falleres Majors de Xàtiva per a l’any 2027

Por Toni Cuquerella
Museu de Belles Arts de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva busca director per al seu Museu: es publica la convocatòria per a modernitzar el patrimoni de la ciutat

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?