ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Xàtiva assoleix la categoria de municipi Turístic de Rellevància de la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha atorgat aquest reconeixement a la localitat, que ha penjat el cartell de complet en els allotjaments turístics durant aquests dies de Pasqua
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado abril 5, 2023
157 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
3726 xativa castell

 Presidència de la Generalitat Valenciana ha fet pública la resolució per la qual s’atorga a Xàtiva, a instàncies de la Secretaria Autonòmica de Turisme, el reconeixement de la condició de municipi turístic de rellevància de la Comunitat Valenciana, situant-se així al segon escalafó pel que fa a aquestes distincions.

Per a aconseguir aquesta categoria, es tenen en compte des de la Direcció General de Turisme alguns aspectes com ara la població turística del municipi, les places d’allotjament turístic i de segona residència, l’existència de recursos turístics de primer ordre i el criteri econòmic. Entre els requisits per a ser municipi turístic de rellevància es troben tindre almenys 500 places d’allotjament turístic reglat o almenys 250 places d’allotjament turístic reglat i un nombre de places d’habitatges secundaris, i que sumades aconseguisquen almenys 750.

«Passem a formar part d’eixos 40 municipis de la Comunitat Valenciana que compten amb una distinció turística, i a més ho fem amb la segona denominació més important, la de Municipi Turístic de Rellevància, nomenament que compartim amb altres localitats amb un major nombre d’habitants i recursos» ha indicat l’alcalde de Xàtiva Roger Cerdà, qui ha afegit que «el bon treball fet des del departament i el sector turístic de Xàtiva per promocionar, dinamitzar i crear un producte turístic potent ha donat els seus fruïts i ens permetrà optar a determinades ajudes que només estan contemplades per als municipis que compten amb aquest reconeixement».

Entre les localitats que compten amb el reconeixement de municipi Turístic de Rellevància de la Comunitat Valenciana es troben Alcoi, Castelló de la Plana, Elx, Benicarló, Sagunt, Oriola, Altea, Santa Pola, Guardamar del Segura, Oliva, El Puig de Santa Maria, Alboraia o Riba-roja del Túria.

Xàtiva al complet per Pasqua

Segons les dades consultades per l’Ajuntament de Xàtiva, els allotjaments turístics de la ciutat compten amb una ocupació del 100% per a aquests dies de Pasqua, el que ve a reforçar la capacitat turística de la localitat, sent un dels destins d’interior preferits per visitants per a gaudir de les vacances.

Durant aquests dies, a més de les activitats vinculades a la Setmana Santa de Xàtiva (festa d’Interès Turístic Provincial), se sumen algunes activitats organitzades des del departament de Turisme com ara visites guiades als banys àrabs del carrer Argenteria, al nimfeu romà del carrer Sariers o a l’exposició «La llum de l’art» de Manuel Boix; o bé activitats per a públic familiar amb tallers i jocs per als més menuts de la casa.

Tags: admin Xàtiva

Lo + leído

Balance de Harry en la Comunitat Valenciana: nieve en el interior de Castelló y graves destrozos en la costa

La borrasca Harry ha comenzado a remitir tras 48 horas de extrema inestabilidad que han…

Se confirma un nuevo foco de la enfermedad de Newscatle en una granja de pollos de engorde de la Vall d’Albaida, a 12 km de los anteriores

Las autoridades veterinarias de la Comunitat Valenciana notifican un nuevo foco de la enfermedad de…

Radiografía del vino valenciano: Las DOP resisten en un año marcado por la caída de producción y el liderazgo ecológico

El vino valenciano consolida su estructura de calidad en un escenario complejo. Según el último…

Otras noticias

L'alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà, junt a la consellera de Justícia, Nuria Martínez.
La Costera

Gir de 180 graus de la Generalitat: tomba el Palau de Justícia en el centre de Xàtiva després de 8 anys de tramitació

Por Toni Cuquerella
xativa guardia civil
La Costera

Detenido en Xàtiva un hombre con tres requisitorias de ingreso en prisión

Por Redacción ComarcalCV
Reunió de José Díez amb l'alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà, i la tinenta d'alcalde, Amor Amorós.
ComarcalLa Costera

Xàtiva urgeix la Generalitat a fixar terminis concrets per al Centre Raimon i el Palau de Justícia

Por Toni Cuquerella
El Passeig del Ferrocarril tindrà nou arbrat.
La Costera

Més ombra al carrer contra les altes temperatures: Xàtiva reforça el seu arbrat urbà davant del canvi climàtic

Por Toni Cuquerella
Alumnes de l'escola taller de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva contractarà 38 persones mitjançant un taller d’ocupació i una escola taller per a remodelar el Jardí del Bes

Por Toni Cuquerella
Betlem monumental de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva tanca un Nadal de rècord amb més de 100.000 visites al seu Betlem Monumental

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?