ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Xàtiva albergarà dissabte la Copa Europea de Paraciclisme amb la participació d’esportistes de 13 nacionalitats

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado septiembre 22, 2022
47 vistas
5 Min lectura
Compartir en:
Aeropuerto de Manises.
Aeropuerto de Manises.

NULL

Es tracta de la primera prova internacional de ciclisme adaptat a la Comunitat Valenciana i participaran esportistes destacats com Ricardo Ten i Maurice Eckard

Aquest dimecres s’ha presentat a l’Ajuntament de Xàtiva la Copa Europea de Paraciclisme que se celebra aquest cap de setmana a la Comunitat Valenciana, i que farà parada dissabte a la capital de la Costera abans de desplaçar-se a València. En la presentació han estat presents l’alcalde de Xàtiva Roger Cerdà, el regidor d’Esports Pedro Aldavero, els reconeguts ciclistes (i medallistes) paralímpics Ricardo Ten i Maurice Eckard i el president del Dstrel Cycling Team i gerent de Hyundai Xàtiva Pablo Estrela.

«Que Xàtiva comence a ser referent dins del ciclisme adaptat és una qüestió molt positiva perquè si l’esport en general ja transmet uns valors magnífics per al conjunt de la societat, aquest tipus de ciclisme potencia la transmissió d’aquests valors i afegeix altres importantíssims com la inclusió i la igualtat» ha manifestat l’alcalde de Xàtiva Roger Cerdà, qui ha afegit que «cal seguir apostant per aquestes proves i convidem a tota la ciutadania de Xàtiva i als escolars i escoles esportives a que acudisquen dissabte a aquesta cita per veure a aquests esportistes que fan un esforç titànic».

Després de l’èxit del I GP Paracycling Dstrel Hyundai celebrat en setembre de 2021, Xàtiva acollirà en aquesta ocasió la primera prova de ciclisme adaptat internacional de la Comunitat Valenciana. La disputa de la carrera serà puntuable per al rànquing UCI continental CI en les modalitats de Handbike, Tricicles, Tàndem i Bicicletes. Constarà de la prova ruta que se celebrarà a Xàtiva aquest dissabte, i es complementarà amb una contrarellotge individual en València el diumenge.

A les 8:30 hores tindrà lloc l’eixida neutralitzada de Handbikes i Tricicles i a les 10:30 hores l’eixida neutralitzada de Tàndems i bicicletes. L’eixida i arribada tindrà lloc a l’Avinguda Pintor Juan Francés. La carrera de Handbikes i Tricicles tindrà una durada de 38 km (6 voltes de 6,3 km) i transcorrerà per la CV-610 direcció la redona de la carretera al Genovés, des d’on es descendirà per la CV-645 fins a la redona cap a l’hospital Lluís Alcanyís on s’efectuarà un canvi de sentit. Per la seua part, la carrera de Tàndems i Bicicletes serà d’un total de 58 km (4 voltes de 14,6 km) i passarà per les localitats d’el Genovés i Llocnou d’en Fenollet.

Hi ha un total de 71 inscrits de 13 nacionalitats diferents: Espanya (vora el 70%), Àustria, Emirats Àrabs Units, Finlàndia, França, Islàndia, Letònia, Holanda, Polònia, Portugal, Rússia Sèrbia i Veneçuela.

«Amb aquesta prova volem donar un pas més endavant, recolzant al màxim l’esport adaptat a través d’una carrera exemplar en la nostra Comunitat, en la qual participaran paraciclistes europeus i internacionals i sent tot un exemple d’il·lusió, inclusió i superació», ha manifestat el president del club Dstrel i gerent de Hyundai Xàtiva Pablo Estrela, qui ha indicat que «aquesta és una prova més complexa que la de l’any passat, reconeguda internacionalment, i això augmentarà el nivell i esperem que els esportistes i els espectadors puguen gaudir al màxim».

El ciclista i medallista paralímpic Ricardo Ten ha assegurat que «és un plaer tornar a aquesta ciutat amb un esdeveniment d’aquestes característiques, un salt molt important per als ciclistes que estem immersos en la classificació de cara al rànquing internacional. Gràcies a Xàtiva per acollir-nos i per donar-nos l’oportunitat de córrer en un circuit tan magnífic com aquest. Vindrà la selecció espanyola i això diu molt de la qualitat d’aquesta prova». Per la seua part, altre ciclista referent com Maurice Eckard ha animat a tota la gent a eixir al carrer a veure el ciclisme adaptat. «L’any passat aquesta va ser una iniciativa pionera, i aquest any s’aposta més fort encara amb una Copa d’Europa. Sempre que es recolzen proves com aquesta allí estarem, i esperem que Xàtiva continue sent un referent nacional i internacional en aquest sentit per a que el proper any augmente el nombre de països participants».

Tags: Xàtiva
comarcalCV_300x600

Lo + leído

Tavernes de la Valldigna triplicará la presencia de Policía Local durante las fiestas

El Ayuntamiento de Tavernes de la Valldigna ha preparado un dispositivo especial para asegurar la…

Detenido en València un hombre por atracar tres comercios en menos de 24 horas

Agentes de la Policía Nacional han arrestado en València a un individuo de 33 años…

Elda remodelará la plaza de la calle Nueva para mejorar el acceso al casco histórico

El Ayuntamiento de Elda ha puesto en marcha la remodelación de la plaza ubicada en…

Otras noticias

WhatsApp Image 2025 08 05 at 13.39.58
La Costera

Estabilizado el incendio forestal en Moixent tras la intervención del Consorcio Provincial de Bomberos

Por Redacción ComarcalCV
Los montes valencianos se encuentran en riesgo de incendios.
ComarcalEl ComtatL'AlcoiàLa CosteraLa SaforLa Vall d'Albaida

Alerta roja por riesgo extremo de incendios en las comarcas del sur de València y norte de Alicante

Por Toni Cuquerella
Dineres intervinguts en la operació realitzada a la Costera.
La Costera

Desarticulada una xarxa a Xàtiva que cobrava 350 euros per empadronaments falsos a immigrants

Por Toni Cuquerella
Imatge del projecte de la futura estació de l'Alcúdia de Crespins.
La Costera

Adif invertirà 17 milions en la remodelació integral de l’estació de l’Alcúdia de Crespins amb un nou edifici de viatgers

Por Toni Cuquerella
El quadre de Felip V torna a estar pentat cap per avall a Xàtiva.
La Costera

El quadre de Felip V torna a Xàtiva restaurat i cap per avall el dia que es commemora la crema de la ciutat del 1707

Por Toni Cuquerella
Presentació de la jorna de l'orgull LGTBIQ+ a Xàtiva.
La Costera

Una manifestació i una gran festa al Jardí de la Pau centraran les activitats de l’Orgull LGTBIQA+ 2025 a Xàtiva

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?