ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Xàtiva acollirà l’estrena de l’òpera ‘Isabella, qui tollis peccata mundi’ del xativí Vicent Soriano

NULL
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado enero 12, 2022
286 vistas
5 Min lectura
Compartir en:

NULL

L’obra es presentarà al Gran Teatre el dissabte 5 de febrer a les 20 hores

El Gran Teatre de Xàtiva ha albergat aquest dimecres la presentació de l’òpera ‘Isabella, qui tollis peccata mundi’, que s’estrenarà el proper dissabte 5 de febrer a l’escenari de Xàtiva.

Es tracta del relat d’una jove Isabella, en format operístic, que presenta el despertar de la consciència d’una dona atrapada en la seua realitat imposada, que creu en una vida on les llàgrimes, els poemes, la carn, el desig, l’erotisme, la religió, la sororitat i el plaer formen una conjugació inseparable que, a la fi, serà el camí cap a l’alliberament personal.

L’obra, que està escrita i interpretada en valencià, és una idea original del xativí Vicent Soriano i compta amb Kike Llorca com a director d’escena i guionista i amb David Barberà com a director musical. Comptarà amb sis artistes (cinc d’elles cantants líriques) i dos músics que actuaran en directe, amb una escenografia minimalista.

«Sempre que hi ha una iniciativa per part d’alguna persona de Xàtiva tractem de recolzar el projecte, i això és el que ha passat amb Vicent Soriano i amb aquesta òpera» ha explicat la regidora de Gran Teatre Maria Beltrán, qui ha afegit que «en una època tan convulsa com la que ens està tocant viure, fer una gran producció com aquesta és de ser valents. Són moments complicats per a les arts escèniques i fer una estrena no és una tasca fàcil».

«Va arribar a les meues mans un llibre de poemes escrit per les primeres poetes espanyoles que arranquen a partir del segle XV. Eren poemes que parlaven d’amor, sexe i catolicisme, i això em va provocar uns dubtes que em portaren a escriure altres poemes que acabaren convertint-se en una història» ha explicat el seu autor Vicent Soriano, qui els va materialitzar en el personatge d’Isabella. «La història havia de tindre uns diàlegs i una música, i per això vaig contactar amb Kike Llorca, moment en el qual ens posarem a treballar per construir aquesta història».

Per la seua part, el guionista i director d’escena Kike Llorca ha manifestat que «el guió manté diversos textos originals, llegits per la protagonista, i l’hem convertit en una metàfora de la situació femenina de hui en dia, relacionant-la amb les monges i el seu entorn. L’obra és un crit de llibertat en veu d’Isabella i el nostre granet d’arena per seguir avançant en un feminisme que hem d’assumir també els homes».

El director musical David Barberà ha incidit en que «s’utilitzaran dos teclats, un d’ells amb música més clàssica i altre amb música més electrònica. D’aquesta manera portarem poemes antics a una situació més actual, juntant-la amb la sonoritat de les veus líriques de les soprano, que són de les millors a nivell valencià».

També ha estat present en la presentació la soprano Carmina Sánchez, protagonista de l’obra, qui ha indicat trobar-se «enamorada del text i de la història». La intèrpret d’Isabella ha explicat que «és una obra reivindicativa per a totes les dones i estic orgullosa de poder estrenar a la nostra terra, en la nostra llengua, i amb un equip valencià».

L’estrena tindrà lloc el proper dissabte 5 de febrer, a les 20 hores, al Gran Teatre de Xàtiva. Les entrades, que oscil·len entre els 16 i els 21,5 euros, ja es poden comprar a través dels canals habituals: a través d’Instanticket, de forma presencial a la Casa de la Joventut de 12 a 14 hores o a les taquilles del Gran Teatre el dia de la funció.

Tags: Xàtiva

Lo + leído

El Consell lanza las nuevas líneas de autobús València-Benidorm y Torrevieja-Alicante: mejor conexión con el AVE y el aeropuerto

El Pleno del Consell ha dado luz verde a la contratación de las futuras concesiones…

El Consell abre un nuevo plazo de ayudas al alquiler por la DANA: hasta 9.600 euros para familias afectadas

El Pleno del Consell ha aprobado hoy el decreto que regula la concesión directa de…

La paradoxa de la Generalitat: paralitza el Palau de Justícia de Sagunt tot i complir el criteri usat per tombar el de Xàtiva

La política d'infraestructures judicials del Consell s'ha convertit en un trencaclosques d'incoherències per als municipis…

Otras noticias

DSC01969
La Costera

La Setmana de l’Educació de Xàtiva homenatja 25 docents jubilats i premia els millors expedients

Por Javier Ruiz
Imatge virtual del projecte del Palau de Justícia de Xàtiva a Santa Clara.
La Costera

La Generalitat liquida el Palau de Justícia a Santa Clara: torna l’immoble a l’Ajuntament i el futur judicial de Xàtiva queda en l’aire

Por Toni Cuquerella
corteluz1
El Camp de TúriaL'Horta NordLa Costera

Estos son los municipios valencianos con cortes de luz esta semana: Moixent, Bétera y Paterna entre los afectados

Por Javier Ruiz
Castell de Xàtiva.
La CosteraTurismo

Adéu al turisme de masses? Xàtiva presenta el full de ruta per a protegir la seua essència i no morir d’èxit

Por Toni Cuquerella
CEIP Attilio Bruschetti.
La Costera

Xàtiva inicia la reforma integral del col·legi Attilio Bruschetti: una inversió de 900.000 euros per modernitzar el centre

Por Toni Cuquerella
Quadre cap per avall de Felip V.
La CosteraLa Plana Baixa

Xàtiva i Vila-real s’uneixen contra el llegat de Felip V: de 1707 a l’agermanament de les ciutats cremades

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?