ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Vora 550 alumnes de Xàtiva visitaran el Museu Faller durant les properes setmanes

A més de la visita guiada al Museu Faller de Xàtiva, l’alumnat podrà realitzar també un taller interactiu
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado febrero 19, 2025
596 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
2546 xativa museu faller muf

Vora 550 alumnes de Xàtiva visitaran des d’aquesta setmana, i fins la setmana de falles, el MUF (el Museu Faller de Xàtiva), en una activitat programada per l’Ajuntament.

Amb motiu de la proximitat de les falles s’ha oferit als diferents centres i entitats educatives la possibilitat de fer visites guiades per tal de conèixer tot el que envolta a les falles com a festivitat Patrimoni Immaterial de la Humanitat per la UNESCO. A més de la visita guiada, també hi haurà un taller interactiu per a tots els xiquets i xiquetes que visiten aquest museu.

En concret, des d’aquest divendres 21 de febrer i fins al 14 de març, passaran pel MUF alumnes de Betània, del cicle de TASOC i de Turisme del CIPFP la Costera, del Gozalbes Vera, d’Aspromivise, del Jacinto Castañeda, d’A Gates i de l’Attilio Bruschetti; els quals han confirmat visites a dia de hui.

«Des de l’ajuntament de Xàtiva posem en marxa aquestes visites escolars amb l’objectiu d’acostar la tradició i la cultura fallera als més menuts, i reforçar així l’atractiu turístic del MUF. És fonamental que l’estudiantat conega de primera mà la riquesa de les nostres tradicions i, el Museu Faller està preparat per a aprendre sobre la història i la cultura que envolta les Falles d’una forma molt dinàmica», ha destacat la regidora de Cultura Festiva Maria Beltrán.

El Museu Faller de Xàtiva va reobrir les seues portes al juny de 2024 després d’una renovació integral que va transformar l’espai en un centre d’interpretació modern i interactiu dedicat a la festa fallera. Aquest projecte va involucrar diversos col·lectius vinculats a les falles, com ara indumentaristes, pirotècnics, versadors i artistes fallers, amb l’objectiu de crear una experiència pedagògica que acostara el món faller tant a residents com a visitants.

El MUF compta amb sis espais diferenciats que exploren diversos aspectes de la cultura fallera. Entre ells, destaca una secció dedicada a la creació d’una falla, on es mostra el procés de construcció d’un monument faller amb materials i tècniques tradicionals. Una altra secció se centra en els «llibrets» fallers, oferint una visió detallada del seu procés d’elaboració i exhibint exemplars actuals i també antics cedits per l’Arxiu Municipal. A més, el museu ofereix experiències immersives, com ulleres de realitat virtual que permeten als visitants explorar els ninots indultats dels últims anys, aportant una dimensió innovadora a la comprensió i apreciació de les falles.

Tags: admin Xàtiva

Lo + leído

El Consell convoca 300.000 euros en ayudas para reducir el uso de plaguicidas en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana contará con una inyección inicial de 300.000 euros para combatir las plagas…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Requena para el sábado 18 de julio

La previsión meteorológica en Requena para el sábado 18 de julio indica intervalos nubosos con…

Pronóstico de AEMET: el tiempo en Gandia para el sábado 18 de julio

La previsión meteorológica en Gandia para el sábado 18 de julio indica cielos nubosos con…

Otras noticias

Presentació del festival 'Al Ras'.
La Costera

Fira de Xàtiva 2026: Al Ras Festival renova la seua imatge i aposta pel talent local amb 5 nits de música

Por Toni Cuquerella
IES Isabel-Clara Simó de l'Alcúdia de Crespins.
La Costera

El PP impulsa retirar el nom de l’IES Isabel-Clara Simó a l’Alcúdia de Crespins perquè va provocar «malestar»

Por Toni Cuquerella
Roger Cerdà i María Beltrán.
La Costera

La Fira de Xàtiva fa història amb més de 300.000 visites i ja mira cap a la declaració internacional

Por Toni Cuquerella
xativa escola campus
La Costera

Més de 440 xiquets i joves omplin les escoles i campus d’estiu municipals de Xàtiva

Por Adrián Lupiáñez
Mompó Llanera de Ranes
La Costera

Llanera de Ranes recibirá más de 180.000 euros de la Diputació para renovar su polígono industrial

Por Adrián Lupiáñez
Rafa Sánchez.
La Costera

Un viatge a la nostàlgia del pop: Rafa Sánchez porta els grans himnes de La Unión al Castell de Xàtiva

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?