ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Vora 550 alumnes de Xàtiva visitaran el Museu Faller durant les properes setmanes

A més de la visita guiada al Museu Faller de Xàtiva, l’alumnat podrà realitzar també un taller interactiu
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado febrero 19, 2025
480 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
2546 xativa museu faller muf

Vora 550 alumnes de Xàtiva visitaran des d’aquesta setmana, i fins la setmana de falles, el MUF (el Museu Faller de Xàtiva), en una activitat programada per l’Ajuntament.

Amb motiu de la proximitat de les falles s’ha oferit als diferents centres i entitats educatives la possibilitat de fer visites guiades per tal de conèixer tot el que envolta a les falles com a festivitat Patrimoni Immaterial de la Humanitat per la UNESCO. A més de la visita guiada, també hi haurà un taller interactiu per a tots els xiquets i xiquetes que visiten aquest museu.

En concret, des d’aquest divendres 21 de febrer i fins al 14 de març, passaran pel MUF alumnes de Betània, del cicle de TASOC i de Turisme del CIPFP la Costera, del Gozalbes Vera, d’Aspromivise, del Jacinto Castañeda, d’A Gates i de l’Attilio Bruschetti; els quals han confirmat visites a dia de hui.

«Des de l’ajuntament de Xàtiva posem en marxa aquestes visites escolars amb l’objectiu d’acostar la tradició i la cultura fallera als més menuts, i reforçar així l’atractiu turístic del MUF. És fonamental que l’estudiantat conega de primera mà la riquesa de les nostres tradicions i, el Museu Faller està preparat per a aprendre sobre la història i la cultura que envolta les Falles d’una forma molt dinàmica», ha destacat la regidora de Cultura Festiva Maria Beltrán.

El Museu Faller de Xàtiva va reobrir les seues portes al juny de 2024 després d’una renovació integral que va transformar l’espai en un centre d’interpretació modern i interactiu dedicat a la festa fallera. Aquest projecte va involucrar diversos col·lectius vinculats a les falles, com ara indumentaristes, pirotècnics, versadors i artistes fallers, amb l’objectiu de crear una experiència pedagògica que acostara el món faller tant a residents com a visitants.

El MUF compta amb sis espais diferenciats que exploren diversos aspectes de la cultura fallera. Entre ells, destaca una secció dedicada a la creació d’una falla, on es mostra el procés de construcció d’un monument faller amb materials i tècniques tradicionals. Una altra secció se centra en els «llibrets» fallers, oferint una visió detallada del seu procés d’elaboració i exhibint exemplars actuals i també antics cedits per l’Arxiu Municipal. A més, el museu ofereix experiències immersives, com ulleres de realitat virtual que permeten als visitants explorar els ninots indultats dels últims anys, aportant una dimensió innovadora a la comprensió i apreciació de les falles.

Tags: admin Xàtiva

Lo + leído

El Consell lanza las nuevas líneas de autobús València-Benidorm y Torrevieja-Alicante: mejor conexión con el AVE y el aeropuerto

El Pleno del Consell ha dado luz verde a la contratación de las futuras concesiones…

El Consell abre un nuevo plazo de ayudas al alquiler por la DANA: hasta 9.600 euros para familias afectadas

El Pleno del Consell ha aprobado hoy el decreto que regula la concesión directa de…

La paradoxa de la Generalitat: paralitza el Palau de Justícia de Sagunt tot i complir el criteri usat per tombar el de Xàtiva

La política d'infraestructures judicials del Consell s'ha convertit en un trencaclosques d'incoherències per als municipis…

Otras noticias

DSC01969
La Costera

La Setmana de l’Educació de Xàtiva homenatja 25 docents jubilats i premia els millors expedients

Por Javier Ruiz
Imatge virtual del projecte del Palau de Justícia de Xàtiva a Santa Clara.
La Costera

La Generalitat liquida el Palau de Justícia a Santa Clara: torna l’immoble a l’Ajuntament i el futur judicial de Xàtiva queda en l’aire

Por Toni Cuquerella
corteluz1
El Camp de TúriaL'Horta NordLa Costera

Estos son los municipios valencianos con cortes de luz esta semana: Moixent, Bétera y Paterna entre los afectados

Por Javier Ruiz
Castell de Xàtiva.
La CosteraTurismo

Adéu al turisme de masses? Xàtiva presenta el full de ruta per a protegir la seua essència i no morir d’èxit

Por Toni Cuquerella
CEIP Attilio Bruschetti.
La Costera

Xàtiva inicia la reforma integral del col·legi Attilio Bruschetti: una inversió de 900.000 euros per modernitzar el centre

Por Toni Cuquerella
Quadre cap per avall de Felip V.
La CosteraLa Plana Baixa

Xàtiva i Vila-real s’uneixen contra el llegat de Felip V: de 1707 a l’agermanament de les ciutats cremades

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?