ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Costera
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • La Vall d’Albaida
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Una sentència obliga a Xàtiva a incrementar les mesures de control del soroll de l’oci nocturn en la plaça del Mercat

El Tribunal Contenciós-Administratiu falla a favor del veïnat per garantir el seu dret al descans
admin
Por
admin
Poradmin
RSS
Publicado diciembre 17, 2024
487 vistas
6 Min lectura
Compartir en:
3090 xativa placa mercat

Xàtiva prendrà noves mesures a la plaça del Mercat i els carrers adjacents per tal de limitar el soroll a aquest ZAS, atesa una sentència judicial que obliga a l’Ajuntament a actuar en aquesta zona acústicament saturada.

Entre les accions que es preveuen es troben la limitació de l’horari de tancament (que s’unifica a 1:30h), la suspensió de noves llicències per a establiments amb ambientació musical de reproducció sonora i locals que aglutinen un gran nombre de persones usuàries, i la limitació dels esdeveniments a realitzar durant l’any en aquest entorn.

La zona de la plaça del Mercat i els carrers adjacents, emmarcats en el nucli antic de la ciutat, va ser declarada en febrer de 2015, per part del plenari municipal, zona ZAS. Les zones acústicament saturades són aquelles en les quals es produeixen elevats nivells sonors a causa de l’existència d’activitats recreatives, espectacles o establiments públics, a l’activitat de les persones que els utilitzen, al soroll del trànsit en aquestes zones així com a qualsevol altra activitat que incidisca en la saturació del nivell sonor de la zona.

Ja en aquell moment es van prendre mesures com ara la modificació de l’horari de les terrasses, la regulació del tràfic rodat duran els caps de setmana i vespres de festius (de 20 a 8h), la major presència policial i la instal·lació de limitadors acústics calibrats a 80 dB. No obstant, tal i com desprén el contingut de la resolució judicial dictada pel magistrat, els nivells acústics no han millorat respecte a quan es va declarar la ZAS.

La sentència judicial dictada pel Jutjat Contenciós-Administratiu nº5 de València commina a l’Ajuntament a adoptar totes les mesures necessàries per a la reducció dels nivells de contaminació en referència a la celebració d’actuacions en directe, limitació d’horaris d’obertura i/o cessament i revocació d’autoritzacions.

Noves mesures

En quant a les mesures que es van a prendre, l’Ajuntament de Xàtiva suspendrà la concessió de noves llicències per a sales de festes i discoteques; pubs, bars i establiments amb ambientació musical procedent d’equip de reproducció sonora i sense actuacions en directe; i Bingos, salons de joc i recreatius i gimnasos; així com també les d’aquelles activitats susceptibles de provocar soroll amb mitjans de reproducció automàtica o en directe (karaokes, sales de ball, salons de banquets, sales polivalents…). En tot cas la concessió de les llicències tindrà una limitació horària a la 1:30h.

Pel que fa a l’horari de tancament de les activitats, aquest tindrà lloc a les 1.30h per a totes les activitats recollides en l’apartat anterior. L’Ajuntament sols podrà concedir un horari excepcional en els termes de l’ordre anual que regule els horaris (5 de gener, 8 i 31 d’octubre i 24 i 31 de desembre), així com per al període comprés entre el 15 i el 20 d’agost. L’horari de les terrasses queda fixat en el mateix aprovat a a declaració ZAS original: de 8 a 1h des de l’1 de març al 30 d’octubre (ampliant-se a la 1:30h els divendres, dissabtes i vespres de festius); i fins les 00:30h de novembre a febrer (ampliant-se fins la 1:30h els divendres, dissabtes i festius).

Respecte a les activitats o espectacles eventuals, es podran realitzar aquells que no comporten musicalitat associada i que no preveuen la reproducció de música per mitjans mecànics. A més a més, es podran seguir realitzant, amb els horaris que vénen sent tradicionals, les festes tradicionals (falles, plantà, cremà…), les festivitats religioses (processons de Setmana Santa, tamborada, Corpus Christi, etc), i altres com ara Mercat de Nadal, mercat Medieval, mercat de venda no sedentària o esdeveniments esportius. En quant a la resta d’esdeveniments amb reproducció musical, s’autoritzaran fins un màxim de tres esdeveniments anuals, a consensuar a principis d’any amb el sector hostaler, com vénen a ser la calçotada popular, l’Oktober fest, la Fira d’Abril, Sant Joan, etc. En aquest cas les activitats es podran dur a terme en horari de 8:30 a 14h i de 17 a 22h.

La resta de mesures (regulació del trànsit rodat, presència policial, instal·lació de limitadors acústics i instal·lació de molls de retorn en les portes dels locals) es mantindran tal i com estaven previstes fins ara.

Totes aquestes mesures entraran en vigor, de manera cautelar, a l’endemà de la seua publicació en el DOCV. A més a més, cal destacar que totes elles han estat consensuades junt amb el veïnat afectat i el sector hostaler de la zona, sempre tenint en compte les necessitats i especificacions expressades a la sentència judicial.

Tags: admin Xàtiva

Lo + leído

Històric naixement a Ontinyent: Blanca és la primera xiqueta que naix al nou hospital

Ontinyent ha viscut aquest dilluns una jornada carregada de simbolisme i emoció. La ciutat no…

Huelga de profesores en València: unos 200 docentes acampan de forma indefinida en la plaza de la Virgen

La huelga indefinida del profesorado de la Comunitat Valenciana entra en su cuarta semana con…

Guía de las PAU 2026: más de 25.000 alumnos estrenan la Selectividad este martes con nuevos horarios

Cuenta atrás definitiva para la Selectividad más multitudinaria de los últimos años. Este martes 2…

Otras noticias

Les noves falleres majors de Xàtiva per 2027.
La Costera

Cristina Vidal Real i Carlota Vercher Mallol, elegides Falleres Majors de Xàtiva per a l’any 2027

Por Toni Cuquerella
Museu de Belles Arts de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva busca director per al seu Museu: es publica la convocatòria per a modernitzar el patrimoni de la ciutat

Por Toni Cuquerella
Guardia Civil.
La Costera

Detinguts a Xàtiva els autors d’un tiroteig i intent d’homicidi al Real de Gandia

Por Toni Cuquerella
Obres al CEE Pla de la Mesquita de Xàtiva.
La Costera

Xàtiva diu «prou» a la constructora del Centre d’Educació Especial Pla de la Mesquita: per què s’ha trencat el contracte?

Por Toni Cuquerella
Nadín Ferrando, Reina de la Fira de Xàtiva 2026.
La Costera

Qui és Nadín Ferrando López, la nova Reina de la Fira de Xàtiva 2026?

Por Toni Cuquerella
Plaça de Bous de Xàtiva.
La Costera

Deu anys de la remodelació de la Plaça de Bous de Xàtiva: de duplicar-se el cost a 12 milions a recinte sense activitat

Por Toni Cuquerella
ComarcalCV
Auditor
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Quiénes somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?