NULL
El dia de la Candelària ha estat marcat pel «bloqueig atmosfèric» que hi ha a Europa occidental amb unes baixes pressions que eviten la circulació de borrasques
Les comarques de l’interior i sud valencià han registrat aquest dimecres 2 de febrer temperatures gairebé d’estiu fregant els 30ºC a meitat d’hivern, just el dia de la Candelària que la tradició marca el futur de l’estació.
Així han destacat els 28,6ºC de Xàtiva, els 28,2ºC de Carcaixent i Xelva, i els 27,8ºC d’Ontinyent, segons les dades d’AEMET.
Segons l’Agència de Meteorologia es tracta d’una situació de «bloqueig atmosfèric» que s’ha situat a l’Europa occidental i que s’ha arrossegat durant el mes de gener, on han predominat les altes pressions i han bloquejat la circulació de borrasques.
Així, segons la tradició, ‘si la Candelària plora, l’hivern és fora; si la Candelària riu, l’estiu es viu’. Doncs, ha rigut i hauria d’haver un hivern llarg.