ComarcalCV
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Buscar
  • Culturarte
  • AgroNews
  • Explora
  • Colla
  • Arrels
  • Activos
Font ResizerAa
ComarcalCVComarcalCV
Search
  • Valencia
    • El Camp de Morvedre
    • El Camp de Túria
    • El Rincón de Ademuz
    • El Valle
    • L’Horta Nord
    • L’ Horta Sud
    • La Canal de Navarrés
    • La Hoya de Buñol – Chiva
    • La Ribera Alta
    • La Ribera Baixa
    • La Safor
    • La Serranía
    • Requena – Utiel
    • Valencia ciudad
  • Alicante
    • Baix Vinalopó
    • La Vega Baja
    • El Vinalopó Mitjà
    • El Comtat
    • L’Alacantí
    • L’Alcoià
    • La Marina Alta
    • La Marina Baixa
  • Castellon
    • La Plana Alta
    • L’Alt Maestrat
    • L’Alcalatén
    • Els Ports
    • El Baix Maestrat
    • Alto Palancia
    • El Alto Mijares
    • La Plana Baixa
  • Comunitat Valenciana
  • Deportes
  • Opinión
Tienes una cuenta? Sign In
Siguenos
© 2025 Estratega.es. All Rights Reserved.
La Costera

Tanxugueiras i Flora d’El Diluvi inauguren la nova edició del Festival Nits al Castell de Xàtiva

No es permetrà l’accés en vehicle privat a la fortalesa, però es podrà aparcar gratuïtament a l’Espanyoleto i s’habilitaran busos
admin
Por
admin
Poradmin
Follow:
Publicado julio 5, 2023
50 vistas
3 Min lectura
Compartir en:
1284 tanxugueiras

Aquest dissabte 8 de juliol s’inicia la XXIV edició del Festival Internacional de Música Nits al Castell, i ho farà amb un concert que reunirà a l’escenari a les galegues Tanxugueiras amb la valenciana Flora, del grup El Diluvi, i que va exhaurir fa setmanes les entrades disponibles.

Tanxugueiras és el grup conformat per Sabela Maneiro, Aida Tarrío i Olaia Maneuro, tres ‘cantareiras’ que reinterpreten els sons d’una tradició mil·lenària com la música celta, fusionant-la amb ritmes urbans més propers al trap o a l’electrònica. El trio recull el llegat de les «pandeireteiras», les dones que van treballar per mantindre viva la música tradicional gallega. Malgrat que porten ja alguns anys al món de la música, el seu reconeixement a nivell nacional va aplegar el passat any 2022, amb el Festival Benidorm Fest, on es va triar la cançó representant d’Espanya a Eurovisió. No van guanyar, però la seua cançó ‘Terra’, cantada en gallec i evocant els sons tradicionals, es va convertir en la favorita del públic i va causar sensació en tot el país.

Amb el seu primer àlbum, publicat en 2018, el trio inicia una trajectòria que les portarà a recórrer en tan sols 3 anys més de 100 escenaris de tot el planeta, acompanyades de les seues panderetes. En 2019 aplega ‘Contrapunto’, un disc que incrementa les revolucions de la música gallega amb la reinterpretació de coples tradicionals plenes d’arranjaments i harmonies diverses. El passat any 2022 van llançar el seu disc ‘Diluvio’, amb el qual estan recorrent tot l’Estat espanyol amb un potentíssim show.

Però Tanxugueiras no estaran soles a l’escenari, perquè les acompanyarà Flora, líder i cantant del grup valencià El Diluvi. La idiosincràsia d’aquest grup cassa a la perfecció amb el trio gallec ja que aposten per una identitat pròpia, convertint-se en hereus d’un llegat que es remunta a històrics del folk valencià com Al Tall o Carraixet, actualitzant-lo amb la fusió d’altres estils i una sonoritat absolutament vigent.

Per als espectacles de Nits al Castell no estarà permès l’accés fins al Castell amb vehicle privat, oferint des del propi Festival un servei d’autobús inclòs amb l’entrada, així com també el pàrquing gratuït del Centre d’Especialitats. Els autobusos eixiran des de les 20:30 fins les 22:30 hores des de la plaça de l’Espanyoleto cap al Castell, realitzant el mateix camí de tornada en finalitzar el concert i durant les dues hores posteriors. A la mateixa plaça hi haurà un punt de venda on es podran aconseguir les entrades que puguen quedar disponibles en taquilla abans del concert.

Tags: Xàtiva
comarcalCV_300x600

Lo + leído

Bielsa exige el cese del diputado de Bomberos tras un mes de huelga en Valencia

El portavoz del PSPV en la Diputación de València, Carlos Fernández Bielsa, ha solicitado la…

Sagunto solicita la declaración de zona catastrófica por los daños de la tormenta

El Pleno del Ayuntamiento de Sagunto ha aprobado, de forma unánime, una declaración institucional que…

Orihuela mejora la recogida de basura con inversión de 1,2 millones

El Ayuntamiento de Orihuela ha dado un paso significativo en la modernización del servicio de…

Otras noticias

WhatsApp Image 2025 08 05 at 13.39.58
La Costera

Estabilizado el incendio forestal en Moixent tras la intervención del Consorcio Provincial de Bomberos

Por Redacción ComarcalCV
Los montes valencianos se encuentran en riesgo de incendios.
ComarcalEl ComtatL'AlcoiàLa CosteraLa SaforLa Vall d'Albaida

Alerta roja por riesgo extremo de incendios en las comarcas del sur de València y norte de Alicante

Por Toni Cuquerella
Dineres intervinguts en la operació realitzada a la Costera.
La Costera

Desarticulada una xarxa a Xàtiva que cobrava 350 euros per empadronaments falsos a immigrants

Por Toni Cuquerella
Imatge del projecte de la futura estació de l'Alcúdia de Crespins.
La Costera

Adif invertirà 17 milions en la remodelació integral de l’estació de l’Alcúdia de Crespins amb un nou edifici de viatgers

Por Toni Cuquerella
El quadre de Felip V torna a estar pentat cap per avall a Xàtiva.
La Costera

El quadre de Felip V torna a Xàtiva restaurat i cap per avall el dia que es commemora la crema de la ciutat del 1707

Por Toni Cuquerella
Presentació de la jorna de l'orgull LGTBIQ+ a Xàtiva.
La Costera

Una manifestació i una gran festa al Jardí de la Pau centraran les activitats de l’Orgull LGTBIQA+ 2025 a Xàtiva

Por Toni Cuquerella
Auditor
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
  • Somos
  • Publicidad
  • Contacto
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Políticas de cookies
Welcome Back!

Sign in to your account

jruiz_q18990m4
Password

Lost your password?